Ga naar inhoud

Verwijderen verschillende mappen windows.old lukt


Surferke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 31/10/2018 om 11:50, Surferke zei:

 

Toch nog een vraagje als ik verkenner open en naar de C-schijf ga dus windows, staan daar eerst een resem mappen met letters  bv: fhgtedcmpgdfgtrzxck moet dus telkens door scrollen tot dat ik bij program files komt. hoe is dit op te lossen.

Dank u.

 

 

Op 1/11/2018 om 11:28, Surferke zei:

Beste,

Unlocker downloden gelukt, dan ga ik naar C schijf en kan de map verwijderen moet ik dit map per map doen, of kan ik meerdere mappen gelijktijdig verwijderen.

 

 

Zou toch maar opletten met zomaar een hoop mappen te gaan verwijderen, een herinstallatie zou wel eens kunnen volgen met als gevolg een Windows.old5 maar deze keer niet veroorzaakt door virussen maar door in de verkenner te gaan rommelen.

Zorg dat je 100% zeker bent dat een bewuste map mag verwijderd voor je tot actie over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tontonmontagnard zei:

Download een boot CD of DVD ( Knoppix , Ubuntu , Hirens ) brand deze op CD of DVD of eventueel op een USB stick en boot van deze , daarna kan je via de explorer (idem als verkenner) de mappen wissen.

Klopt (bijna) helemaal, maar voor een gewoon lid niet zo eenvoudig: wàt wààr te downloaden? (ja: de drie die je noemt zijn me bekend, maar voor gewone posters... ?) - dan moet je nog gaan opstarten vanaf die CD en je (= de meeste gewone posters) komt dan in een voor jou vreemde omgeving met andere namen en begrippen: TS moet dan al gaan zoeken hoe hij de verkenner (welke is dat hier??) gaat opstarten (ja: gewoon door aan te klikken, maar wàt wààr aanklikken?) - en daarna volgt nog het probleem van: hoe raak ik er uit (zowel uit de verkenner als uit de linux-omgeving - of uit andere dingen die TS opende om bij de verkenner te komen.)

Komt er nog bij dat 'de mappen wissen' ook niet altijd lukt vanuit die Windowsomgeving.

Maar het principe is wel juist (en zo deed ik het ook al wel enkele keren) - maar niet eenvoudig voor een klassiek/gewoon gebruiker.

 

Hetzelfde geldt voor :

51 minuten geleden, clarkie zei:

Zorg dat je 100% zeker bent dat een bewuste map mag verwijderd voor je tot actie over gaat.

want ik kan me de frons in het voorhoofd van TS al voorstellen: hoe kan ik in Gods naam weten of die of die map 100% zeker mag verwijderd worden... ?

Het klopt dus wel allemaal en er worden geen dwaze dingen aangeraden, maar 't is voor vele mensen niet zo eenvoudig als het hier lijkt, vrees ik...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Surferke,

 

probeer dit eens even (dit zou een map als windows.old1 in één keer (mèt submappen) moeten verwijderen:

 

a. opstarten in veilige modus

b. In veilige modus: re klikken op je windowsknop, kiezen voor Windows Powerschell (admin) (of opdrachtprompt(admin) - en enter

c. je krijgt dan een nieuw venster als dit:   image.png.4c7d55e5037ca9476914a05cf68cd46b.png

 

  op de laatste regel typ je nu: cd.. en je entert  (je kan werken met copy/paste)

   dan komt er staan: c:\windows - nu doe je dit nog eens en dan krijg je alleen c:\ nog te zien.

d. hierachter typ (plak) je nu: dir: en je entert  (*)

e. Je krijgt nu àl de bestanden en mappen van je C te zien.

   copy nu de map die je wil verwijderen. (de windows.old - dus (met er achter de goede nummer)

f. achter de c:\ typ je nu: del windows.old1 /s   - waarbij de blauwe tekst hier de correcte naam moet zijn van de map die jij wil verwijderen!

   (let op de nodige spaties na del en na de mapnaam of het werkt niet)

g. enter en je zou dan deze tekst moeten te zien krijgen: 

    "Confirm
   The item at E:\computerkopie has children and the Recurse parameter was not specified. If you continue, all children
   will be removed with the item. Are you sure you want to continue?
   [Y] Yes  [A] Yes to All  [N] No  [L] No
to All  Suspend  [?] Help (default is "Y")

   Je typt nu gewoon een Y en entert.

 

Ik ben niet helemaal zeker of hiermee dat soort mappen wel gaat verwijdert worden ofwel dat Windows dat soort mappen toch nog 'vasthoudt' en weigert ze te verwijderen,

maar nooit geschoten is altijd mis toch? Proberen maar zou ik zeggen.

 

Gelukt of niet: typ nu opnieuw msconfig, ga naar het tabblad Computer opstarten en vink er je In Veilige Modus opstarten àf.

dan terug opstarten in gewone modus

 

(*) eigenlijk is deze stap niet echt nodig indien je de naam van de te verwijderen map kent. Maar als je dit doet, kan je eerst nog eens gaan controleren of je de naam van die map wel goed invult

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Toch nog een vraag, heb een programma gevonden met namen : REMOVE EMPTY DIRECTORIES van Jonas John.

Dus dit programma spoort lege mappen op om ter gelijke tijd te verwijderen.

Na mijn scan meer dan 1100 entry's gevonden, mag ik die verwijderen.

Kunt u dit eens nazien, gevonden via google.

Dankuwel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Surferke zei:

Dus dit programma spoort lege mappen op om ter gelijke tijd te verwijderen

Ik ken het programma niet (linkje?) maar je kan hetzelfde zelf in verkenner bereiken door image.png.b85b299c77427c532f01efaf524b08ca.png

 

Alleen: als jij Unlock it moet gebruiken om ze te gaan verwijderen, vermoed ik dat jouw progje niet diè rechten gaat hebben en ze dus ook niet gaat verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.