Ga naar inhoud

Verwijderen verschillende mappen windows.old lukt


Surferke

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Surferke zei:

Is pas sinds gisteren her geïnstalleerd, dus in mijn geval windows.old 004.

die moet je dus behouden.

Normaal worden die windows.old-en na een tijd automatisch gewist, ong na 4/6 weken, maar vermits die van jou nog 'te jong' zijn krijg je die niet weg. Blijkbaar krijg je ze via schijfopruiming (èn aanklikken vorige systeembestanden opschonen ook niet weg?)

2 uren geleden, Tontonmontagnard zei:

dan moet je bij alles een vinkje zetten

'k zou niet zo veralgemenen - als hij de Prullenbak aanvinkt, is hij alles uit zijn prullenbak kwijt - en 'k weet niet of hij daar zo gelukkig mee zal zijn? ? - idem voor de map Downloads

 

Maar goed: Tontonmontagnard vertelt hetzelfde als hiervoor, alleen is de weg er naartoe iets anders - maar 'k vermoed dat ook dit niet zal lukken?

 

(ps: morgen en overmorgen kom ik niet online)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

Inderdaad gelukt, ik dacht dat het niet werkte maar het ging enorm traag.

Na controle alle windows.old mappen verdwenen, dank u.

Toch nog een vraagje als ik verkenner open en naar de C-schijf ga dus windows, staan daar eerst een resem mappen met letters  bv: fhgtedcmpgdfgtrzxck moet dus telkens door scrollen tot dat ik bij program files komt. hoe is dit op te lossen.

Dank u.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

blij te lezen dat het uiteindelijk gelukt is....

wat die eigenaardige mappen betreft , mogelijks komen die ook voort uit een of andere update..

ik zou volgende voorstellen : verwijder die mappen naar de prullenbak en start de computer dan opnieuw op , werkt alles normaal dan kan je de prullenbak effectief leegmaken (recht op klikken en kiezen voor prullenbak leegmaken) , werkt er iets niet zet dan map per map terug maar ik betwijfel het.

succes,

mvg,

Arnold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik open verkenner enzie dan al die mappen,klik op map eigenschappen, C\, 0 bytes op schijf 0 bytes,rechtse klik op map probeer te verwijderen  en dan volgende melding u dient door NETWORK SERVICE gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen, dus verwijderen lukt niet. En nu .

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké , even dit proberen : download "unlocker" : https://nl.ccm.net/download/downloaden-34055141-unlocker

na downloaden klik er rechts op en installeren als administrator...

opgelet : bij de installatie kies voor "Advanced" en haal alle vinkjes weg zodat er geen extra software wordt geïnstalleerd.

er wordt gevraagd of Unlocker mag toegevoegd worden aan het "context men" en dit moet je toelaten.

ga nu in de verkenner  naar de mappen die je wilt verwijderen , klik rechts op zo'n map en in het context menu kies voor "unlocker" , die zal openen en links onderaan zie je staan "geen actie ondernemen" , als je dat uitvouwt kan je kiezen voor "verwijderen" waarna Unlocker  er mee begint , mogelijks zal Unlocker er je op wijzen dat je moet heropstarten om de map definitief te verwijderen.

normaal moet het hiermee lukken , lukt het nog niet laat het maar horen dan is er nog een mogelijkheid ;-)...

succes,

Mvg,

Arnold.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.