Ga naar inhoud

Leeftijd pc


dspark7

Aanbevolen berichten

Moederbord: Asus Z97-K. Dit moederbord is verkrijgbaar sinds 14 mei 2014.

Processor: Intel Core i5-4690. Deze processor is verkrijgbaar sinds 14 mei 2014.

RAM (werkgeheugen) is gemaakt in week 52 van het jaar 2014.

 

Wanneer jij het werkgeheugen niet zelf vervangen hebt, dan dateert deze pc van begin 2015.

 

Jij vraag je af of deze pc vervangen moet worden of nog even mee kan. Dat is helemaal afhankelijk van wat jij doet met die pc. Ik heb hier verschillende pc's staan, maar geen ervan is zo nieuw als die van jou.

Je beschikt al over 2 SSD's (van 250 en 120 GB), een HDD van 1 TB en een externe HDD van 2 TB. Allemaal prima, lijkt mij.

 

Je kunt daarom beter aangeven waarom jij denkt dat deze pc aan vervanging toe is. Wat lukt er nu niet meer goed met deze pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het opzoekwerk , begin 2015 zal het geweest zijn. ik doe alles met de pc, surfen , mailen, foto`s bewerken, word, gamen.

Voor dat laatste moet ik meestal eerder vernieuwen dan voor de rest. een nieuwe videokaart steken en eventueel voeding kan ik nog wel zelf, maar dat doe ik niet in een pc met een moederbord van 5 jaar of meer want dan is dat moederbord of de processoren de botlleneck.

Daarom wilde ik weten hoe oud die waren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt meer voor gamen doet dan moet je kijken of je 2 x 8 pins voeding hebt gezien de nieuwe videokaarten zoiets vragen.

Uw moederbord is echt goed voor deze en toekomstige tijd hoor.

Wist je dat dat uw moederbord M2 SSD ondersteund?

Dat is SSD dat je rechtstreeks op uw moederbord plaatst.

Wel langzaam maar zeker HD eruit want dat vertraagd de pc.

Videokaart is een kwestie van welke games je speelt.

Op dit moment heb je een oude videokaart.

 

Nota: games heb je vooral snelle videokaarten nodig en veel minder processor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt voor het advies ! Win 10 staat op de ssd dus snel is dat genoeg.

Op de hdd's staat vooral data en backups. Met de huidige videokaart (960 6gb) kan ik de nieuwste games op ultra zetten in full hd 1920x1080 en 144 hz. Is ruim voldoende voor mij.

4k is mij te duur voor wat het maar is.

Dus ga ik mijn pc nog wat jaren trachten te laten meegaan en misschien als er een 2060 uitkomt bij nvidia die kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik al 2 jaar geen HD meer.

Data staat al 2 jaar niet meer op mijn pc.

Gebruik gewoon Usb-stick 3.0 en dan kan ik altijd eruit halen als ik weg moet en verstoppen.

 

Nvidia is een slimmerik.

Altijd kunnen ze hun prijzen veel te hoog houden tot veel mensen kopen en dan een lager versie verkopen.

Na 1 jaar zijn de prijzen van diezelfde dure videokaart voor een kleine prijs te kopen.

 

Eigenlijk zouden we slimmer moeten zijn.

Wacht tot de prijzen dalen en dan pas kopen.

Als iedereen zou doen dan dalen de prijzen bij eerste verkoop.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.