Ga naar inhoud

Automatische rangschikking met VER.zoeken probleempje


Michel Kurt

Aanbevolen berichten

Ja, dat weet ik , 

Ik moest mijn cellen naar standaard veranderen ipv tekst 

waarom dit bij mij zo is weet ik niet , 

het voorbeeld van emiel staan de cellen als tekst ingesteld , daarom dat ik het niet goed begreep

Maar goed,

bedankt allen voor de hulp 

ik weet nu dat er een macro bij te pas komt, maar dit zal ik even moeten bestuderen , want ken er niets van , dus nog wat leren

ik gebruik ondertussen wel een andere methode 

bedankt 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

Nog eens bedankt allemaal voor de hulp 

Ik zal voorlopig de methode van Alpha gebruiken (thx) 

het enige wat hier niet mee kan zijn de positie nummers die niet zoals het moet zijn 

bv bij twee nummers 2 , heb ik nu wel alle spelers , maar er staat dan wel 1 2 3 4 5   ipv 1 2 2 4 5 bij gelijke stand

maar ik neem hier vrede mee,

even nog wat macro's bestuderen en komt wel goed 

 

doei 

Formule Rangschikking.xlsx

aangepast door Michel Kurt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, leuk

de 1ste manier werkt als ik de formule aanpas 

de 2de manier de formule in de andere tabel aanpassen werkt niet 

 

Ik zal dus de 1ste tabel aanpassen , bedankt 

Kan ik nu ook eventueel de namen en posities automatisch  in een bepaalde kleur krijgen als ik iets aan de formule toevoeg wanneer  ik 2 of 3 nummers 1 krijg? 

 

Bedankt alvast 

Formule Rangschikking.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

de 1ste manier werkt als ik de formule aanpas
de 2de manier de formule in de andere tabel aanpassen werkt niet

Ik begrijp niet wat je hiermee nog wil zeggen. Je kunt toch (zoals ik heb aangegeven) in zowel tabel1 als tabel2 de functie 'RANG' gebruiken en dan heb je toch wat je wil?

Kan ik nu ook eventueel de namen en posities automatisch  in een bepaalde kleur krijgen als ik iets aan de formule toevoeg wanneer  ik 2 of 3 nummers 1 krijg?

Niet door iets aan de formule toe te voegen. Probeer het eens met voorwaardelijke opmaak.

 

Voor het overige bemoei ik me niet al te zeer met dit topic, aangezien al een ander met sorteermacro's is bezig geweest. Dat is duidelijk recorderwerk, want qua omvang kunnen die tot ongeveer één-tiende worden ingekort. Ik heb overigens niets tegen het gebruik van de macrorecorder (kan handig zijn als je niet weet hoe iets aan te pakken qua programmering), maar het zorgt voor erg veel overtollige code.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.