Ga naar inhoud

Windows Live Mail geen mails buiten


aussie

Aanbevolen berichten

Sedert vandaag krijg ik geen mails meer buiten, foutmelding in bijlage.
Dacht eerst dat de bestanden in bijlage te groot waren, verkleint... maar

nog steeds geen beweging.

Heb enkele mappen mails gewist, omdat ik dacht teveel mails teveel mappen.
Tocht geen mails buiten. Gebruik Windows Live mail 2012.

fout windows mail.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal een te grote e-mail in Postvak UIT zitten. En Windows Live Mail probeert steeds die mail te verzenden. Dat lukt niet, want hij is te groot. Je zult die te grote mail dus eerst moeten verwijderen uit Postvak UIT.

 

Wanneer een e-mail niet verzonden kan worden in Windows Live Mail, wordt deze opgenomen in de map Postvak UIT. Om deze hieruit te verwijderen dien je eerst rechtsboven in beeld te klikken op Offline werken.

Daarna kun je Postvak UIT openen en de te grote e-mail(s) verwijderen.

Daarna mag je weer klikken op Online werken.

 

Bron: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/all/hoe-haal-ik-een-e-mail-weg-die-niet-verzonden-kan/cab4f3a9-69cf-4ca5-bb74-9d3390bb1872

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jou reactie.
Heb via Offline de betrokken mail verwijderd. Nu gewone mails zonder bijlage gaan buiten en komen binnen.
Maar een mail met 2 bijlagen van 12.6MB en 7.67MB (2 foto's die verkleind zijn voor web gebruik) krijg ik

niet buiten. Normaal kan 20MB toch geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot de e-mail die jij verstuurt mag zijn, wordt bepaald door je provider. 

Ik weet niet wie jouw provider is, maar stel even dat dat Telenet is. Dan is de maximale grootte van een e-mail 20 MB.

De bijlagen bij die e-mail mogen samen echter niet groter zijn dan 14 MB, want tijdens het versturen van de bijlage neemt de grootte ervan met ruim 30% toe. Ik heb ooit gelezen hoe dat kwam, maar dat vergeet ik steeds weer, waarschijnlijk omdat ik het niet echt snap...

Houd als stelregel aan dat de bijlagen bij een e-mail samen niet groter mogen zijn dan 14 MB.

Hier info van Telenet daarover: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-beperkingen-bij-het-versturen-van-e-mails/

 

Ik heb het zelf even getest door 2 foto’s naar mezelf te sturen. Wanneer die mail binnenkomt in Postvak IN, kun je zien hoe groot hij is. Dat is altijd aanzienlijk meer dan de grootte van de bijlage.

1. Ik verstuurde eerst een foto van 661 KB. Eenmaal in Postvak IN aangekomen bleek die mail 908 KB groot te zijn. De e-mail werd dus tijdens het verzenden 37% groter dan de bijlage.

2. Als tweede verstuurde ik een foto van 1,45 MB. Eenmaal in Postvak IN gearriveerd bleek die e-mail 2,0 MB groot te zijn. Ook hier groeide de mail tijdens het verzenden met 37%. 

Probeer dat zelf ook eens: verstuur een foto als bijlage bij een e-mail naar jezelf. Kijk eerst naar de grootte van de foto en kijk later hoe groot de e-mail is geworden. In Windows Live Mail kun je namelijk ook aangeven dat de grootte van een e-mail getoond moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, aussie zei:

Maar een mail met 2 bijlagen van 12.6MB en 7.67MB (2 foto's die verkleind zijn voor web gebruik) krijg ik

niet buiten.

Ik ben het helemaal met je eens, falstring. Foto's van 12,6 en 7,67 MB zijn erg groot. Dat kan vast veel kleiner voor webgebruik.

Ik vraag me dan ook af hoe aussie die foto's verkleind heeft. Je hebt daar geen programma van derden voor nodig. Windows kan dat verkleinen prima zelf.

Belangrijk: Je moet dan niet beginnen met de mail, maar met de foto's!

 

Open de map waarin de foto's zitten die je wil gaan versturen.

Selecteer met ingedrukte Ctrl-toets de foto's die je wilt versturen.

Klik dan met de rechter muisknop op een van de geselecteerde foto's, en kies dan in het contextmenu voor Kopiëren naar > E-mailgeadresseerde.

Ik heb even 4 foto's op die manier geselecteerd en er verscheen het volgende venstertje:

 

5c5082fad8c04-2019-01-29_17_26_41-Bestan

 

Standaard kiest Windows 10 voor het formaat 1024 x 768, en dat is prima als je foto's naar kennissen of familie wilt gaan versturen. De 4 foto's zijn dan samen 921 KB groot. Tijdens het versturen zal die e-mail nog met 37% in grootte toenemen.

Je kunt natuurlijk ook voor een ander formaat kiezen. Dan klik je in dat venstertje op het pijltje achter Normaal: 1024 x 768.

En dit zijn dan de keuzes die je hebt:

 

5c50824f0cf99-Bestanden_bijsluiten_2.png

 

Wanneer je in dat venstertje een keuze maakt, krijg je ook te zijn hoe groot de bestanden samen worden, bijvoorbeeld wanneer je zou kiezen voor de Oorspronkelijke grootte:

 

5c5082d36dc48-2019-01-29_17_29_29-Bestan

 

In de oorspronkelijke grootte wordt de mail dus ruim 5 keer zo zwaar als wanneer je zou kiezen voor het formaat 1024x768.

Na een klik op Bijsluiten zal automatisch een nieuwe e-mail in je standaard e-mailprogramma worden geopend, waarin de foto's reeds als bijlage zijn opgenomen.

 

Ik verstuur alleen foto's in de oorspronkelijke grootte, wanneer ik zeker weet dat de geadresseerde die foto's wil gaan printen. In alle andere gevallen verklein ik ze voor het verzenden.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel duidelijk, bedankt.
Had foto's genomen met gsm  via Adobe Photoshop Elements 10 opgeslagen voor web.
Blijkbaar weinig of niet verkleind. Eén van deze zit in bijlage..  Nu snap ik het dat ik geen 4 bijlage foto's buiten kreeg.
Voortaan doen ik het op de juiste manier.

versnellingsbak-1-opt.gif

versnellingsbak-3-Opt.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.