Ga naar inhoud

Windows 10 back-up geeft foutmeldingen


Gast

Aanbevolen berichten

Die map hoort daar niet thuis. Stel dat een een tweede gebruikersaccount zou hebben, dan zou die gewoon toegang hebben tot je data. Daarom voorziet Windows data mappen voor ieder gebruiker.

Foto's horen in je map Afbeeldingen te staan.

Video's in je map Video's.

Downloads in je map Downloads.

Muziek in je map Muziek.

Alles wat, logischerwijs, niet thuis hoort in Afbeeldingen, Muziek of Video's hoort thuis in je map Documenten.

Vaak merk ik ook dat de map Downloads een zeer groot aantal bestanden bevat. dat is niet de bedoeling. De map downloads moet je zien als een soort tijdelijk vangnet voor alles wat je download. Na de download beslis je wat er mee moet gebeuren. Wat je niet (meer) nodig hebt dient men te verwijderen en het overige verplaats je naar de persoonlijke mappen waar het thuishoort zodat je in de map Downloads door het bos de bomen blijft zien.

 

Verplaats dus ALLE inhoud van die map data (die op je C schijf staat naar de persoonlijke mappen waar het thuishoort.

Van zodra die map "data" leeg is verwijder je die.

Als je daarna een nieuwe synchronisatie met FreeFileSync uitvoert dan heb je van al je data een recente back-up op je externe harde schijf staan.

Uiteraard voer je op geregelde tijdstippen even een synchronisatie uit zodat je back-up wordt bijgewerkt met hetgeen je tussentijd gewijzigd hebt aan de inhoud van je persoonlijke mappen.

En, nooit je externe harde schijf continu aangesloten laten aan je pc!!! Ik kan dit niet genoeg benadrukken.

 

1 uur terug, mvmalssen zei:

Betekend dit nu, dat wij klaar zijn?

Je eerdere back-up probleem is dan inderdaad van de baan, tenminste voor wat het back-uppen van je data betreft.

 

Maar weet je ook hoe je in geval van nood je data uit die back-up kan terugzetten?

 

Er is echter nog een ander back-up thema waar je wellicht ook nog nooit aan gedacht hebt. Het maken van een Systeem back-up. Maar laat dat maar rusten want ik denk dat je huidige Windows niet fris genoeg van de lever is om daar een kopie van te bewaren. In geval van grote problemen met je Windows zul je aan een nieuwe installatie toe zijn. Pas daarna is het zeer interessant om een systeem back-up te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

13 minuten geleden, mvmalssen zei:

Had eerst de mappen opgeruimd

Het is me niet duidelijk waar je bent gaan opruimen. In de map Downloads? in de map data op je C schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan  is het toch simpel hé. Je hebt toch nog een Synchronisatie (back-up) uitgevoerd vlak vóór dat je bent gaan "opruimen".

Kijk dus eens op je externe harde schijf in je back-up mappen. daar moet dat nog te vinden zijn. Dan simpel kopiëren en weer plakken waar het in je persoonlijke mappen op je pc gestaan heeft.

 

Het is o.a. bij dergelijke problemen dat een back-up zo waardevol is. En voila, je kunt er al direct gebruik van maken.

Opgelet, niet synchroniseren zolang je niet met alles in orde bent hé!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, mvmalssen zei:

Heb al overal gekeken, ook in de prullenbak. Niets

 

Als je niet gecleand hebt met CCleaner en het zit niet in de prullenbak, dan heb je het per ongeluk verplaatst denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mvmalssen zei:

Weet niet hoe ik dit nu moet doen.

Dat begrijp ik niet goed. ik denk dat je in paniek bent. Rustig blijven is de boodsschap.

 

Kijk eens op je externe harde schijf in de back-up mappen van FreeFileSync. Die weet je toch staan, want je hebt die zes mappen zelf gemaakt om er je persoonlijke bestanden naar te synchronisren.

Daar moet die map van Word nog staan. Zeker weten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.