Ga naar inhoud

Bijlagen niet te zien en/of te openen


Aanbevolen berichten

Patric, bedoel jij met outlook het programma Outlook (onderdeel van Microsoft Office, dat je zelf moet installeren op je computer) of bedoel je outlook.com, de webmail van Microsoft, die vroeger Hotmail heette? Outlook.com is webmail en die bereik je dus via je browser.

Als je Microsoft Outlook bedoelt, het e-mailprogramma dat onderdeel is van Microsoft Office, dan moet je dat programma voortaan gebruiken, want dat is echt veel beter dan de app Mail van Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zal uiteraard uw raad opvolgen. Maar persoonlijk vind ik dat die mail-client van win 10 toch mancementen vertoond, niet alle bijlagen kunnen zien of openen is geen reclame. Het zijn msg bestanden, komende van een outlook-mail die niet kunnen geopend worden. Dus om een bijlage van een outlook bestand te kunnen openen, moet je zelf ook outlook hebben. En niet iedereen heeft dat zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar,

bedankt voor de info. Maar ik heb nog een probleem. Ik wil een groep maken, om één mail ineens naar die groep te sturen. Ik geef een naam "uitnodigingen" en stop manueel nieuwe leden in die groep. Zou moeten klaar zijn, maar ik vind die groep niet terug. Heb alleen mijn gewone lijst "contactpersonen (alleen voor deze computer" die ik zie. Waar loopt dit fout bij mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerst reageren op je vraag/opmerking over .msg bestanden.

Het is nogal vreemd dat iemand .msg bestanden als bijlage bij een e-mail verstuurt. Waarom doet die persoon dat? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

.msg bestanden kunnen inderdaad geopend worden door Outlook, want ze horen bij dat e-mailprogramma. Ze zijn gemaakt door Outlook. Ze kunnen niet geopend worden in een ander e-mailprogramma zoals Thunderbird, de app Mail van Windows 10 of Windows Live Mail.

Normaal stuur je nooit .msg bestanden als bijlage bij een e-mail. Dat mag je alleen doen wanneer je zeker weet dat de geadresseerde Microsoft Outlook gebruikt.

 

Wanneer je een e-mail ontvangt in Microsoft Outlook, dan kun je die e-mail via Bestand > Opslaan als opslaan als .msg bestand in een willekeurige map, bijvoorbeeld op je bureaublad. Of op een USB stick, het maakt niet uit waar je die mail opslaat.

Na een dubbelklik op dat .msg bestand zal het bestand geopend worden door Outlook. Als iemand die geen Outlook heeft, dubbelklikt op zo'n .msg bestand, dan zal hij van Windows de vraag krijgen met welk programma dat bestand geopend moet worden.

 

Als iemand die Microsoft Outlook gebruikt, aan iemand anders een mail stuurt met een gewone bijlage, zoals een pdf of jpg bestand, dan kan de ontvanger normaal gesproken die bijlage gewoon openen. Het maakt dan echt niet uit wat voor e-mailprogramma de afzender of de ontvanger gebruikt.

----------------------

Dan je vraag over het maken van een groep in Outlook. Welke versie van Microsoft Outlook gebruik jij? Outlook 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 of Outlook 365?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan heel veel handleidingen op internet, wanneer je met Google zoekt naar 'Groep contactpersonen maken in Outlook 2016'.

Maar ik heb zelf ook Outlook 2016 en heb zojuist even een groep aangemaakt. Ik laat hieronder zien hoe ik dat deed. Er zijn overigens meer manieren...

 

Als Outlook geopend is, dan klik je links onderaan op de knop Personen:

 

5c9a2ad5e53d0-1.knop_contactpersonen.png

 

In het venster dat dan geopend wordt, klik je op Nieuwe groep contactpersonen:

 

5c9a2b1fc1347-2.Nieuwe_groep_contactpers

 

Vul de naam van de groep in en klik daarna op de knop Leden toevoegen:

 

5c9a2b6d2f7ee-3.naam_van_groep_en_leden_

 

Kies Uit adresboek:

 

5c9a2ba0e41ab-4.Kies_Uit_adresboek.png

 

Selecteer uit je adresboek alle leden van de groep. Dat gaat het makkelijkst wanneer je de Ctrl toets ingedrukt houdt. Als je klaar bent met selecteren, dan klik je op de knop Leden. Alle leden zullen dan verschijnen in het vak achter die knop Leden. Klik daarna op de knop OK:

 

5c9a2c3dc23b9-5.Leden_selecteren.png

 

Het selectievenster wordt daardoor gesloten. Klik tenslotte op de knop Opslaan en sluiten:

 

5c9a2f80869c6-6.Opslaan_en_sluiten.png

 

Waar vind je de zojuist aangemaakte groep terug? Dat ligt eraan hoe je die groep benadert.

Wanneer ik klik op de knop Personen, die links onderaan in Outlook staat, dan staat de groep met de naam Uitnodiging helemaal bovenaan.

Wanneer je echter klikt op de knop Adresboek in het lint (bovenaan dus), dan vind ik de groep niet bovenaan, maar gewoon op alfabet (dus bij de U van Uitnodiging) tussen de andere contactpersonen.

5c9a2fafb925d-7.Adresboek_in_het_lint.pn

 

Hoe verzend je een e-mail naar die groep? Moet je daarvoor je adresboek openen? Dat kan, maar dat hoeft niet.

In Outlook klik je op de knop Nieuwe e-mail.

Daarna type je achter Aan... alleen de letter u.

En Outlook zal dan je adresboek raadplegen en de naam van de groep zelf voorstellen.

Klik dan op dat voorstel (Uitnodiging) of druk op de Enter-toets en het is voor elkaar:

 

5c9a2fcc19fef-8._e-mail_sturen_naar_groe

 

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.