Ga naar inhoud

Bijlagen niet te zien en/of te openen


Aanbevolen berichten

Beste,

ik werk met de email client van win 10. Ik krijg berichten binnen met bijlagen die niet zichtbaar zijn. Dit is zo op mijn telenet adres, maar ook op mijn gmail adres. Als ik naar de mail. telenet ga, zie ik wel die bijlageen daar, maar kan ze ook niet openen.

Kan iemand mij helpen?

Dank bij voorbaat.

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 22/3/2019 om 19:01, Baert Patric zei:

ik werk met de email client van win 10. Ik krijg berichten binnen met bijlagen die niet zichtbaar zijn.

Dat is vreemd, ik heb hier net getest en zie de bijlagen (een screenshot & een pdf-bestand) wel.

 

1296246019_ScreenShot03-24-19001.JPG.d91fc3d88d64c2c0114bd591cfd1ef3b.JPG

 

Op 22/3/2019 om 19:01, Baert Patric zei:

Als ik naar de mail. telenet ga, zie ik wel die bijlageen daar, maar kan ze ook niet openen.

Lijkt me dat de bijlagen beschadigd zijn.

Kan je niet aan de afzender vragen opnieuw te verzenden?

 

Of doe een test: stuur van jouw telenet adres een bericht met bijlae(n) naar jouw gmail adres en kijk of je in Mail app Windows 10 wel de bijlage(n) ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patric, gaat het bij jou ook alleen om pdf bijlagen die niet getoond worden in de app Mail van Windows 10? Kun je meegestuurde afbeeldingen wel zien?

 

Als het antwoord op beide vragen Ja is, dan heb jij last van een bug in de app Mail die er al heel lang in zit. Net zolang als Windows 10 bestaat. Al bijna 4 jaar dus. En Microsoft heeft er geen oplossing voor.

Lang niet iedereen heeft last van die bug; slechts een beperkt aantal gebruikers hebben er last van, en daar maken jij (Patric) en Liesbeth* blijkbaar deel van uit.

Ik heb al een paar keer op internet gezocht naar een mogelijke oplossing, maar ik vond geen oplossing die voor iedereen hielp die last van dit probleem had. Als die oplossing er wel zou zijn, dan zou Microsoft allang een patch (update) hiervoor hebben uitgebracht.

 

@Baert Patric Je hebt vorig jaar dezelfde vraag gesteld op het forum van PC Web Plus: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=21804

Lees daar nog eens mijn reactie. Die staat in post #5.

 

Ik vind de app Mail van Windows 10 een waardeloos programma. Daarom gebruik ik het niet op de pc die ik dagelijks gebruik. Ik gebruik de app Mail wel op een test pc, zodat ik soms mensen kan helpen wanneer zij problemen ondervinden met dat programma.

Op mijn test pc worden pdf bijlagen wél getoond in de app Mail. Ik heb dus zelf geen last van die bug.

 

evdklift had hetzelfde probleem als Patric. Hij heeft dat probleem heel duidelijk onder woorden gebracht in een topic op het Microsoft forum. Lees zijn verhaal en kijk of dat overeenkomt met jouw klachten: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/pdf-bijlage-ontbreekt-in-windows-10-mail/131a43d9-8eaf-4868-bc92-be3109d09e87

 

Je zou kunnen proberen uit te voeren wat Robert_We in dat topic aanraadt, maar ik heb er zelf weinig vertrouwen in.

 

Patric en Liesbeth*: wat voor virusscanner gebruiken jullie? Eén persoon was van het probleem verlost, nadat hij de virusscanner AVG verwijderd had. Na verwijdering van een virusscanner moet je altijd de computer opnieuw opstarten. En dan zal Windows Defender de taak van virusscanner automatisch overnemen.

Iemand anders verwijderde de app Mail en installeerde hem daarna opnieuw. Dat hielp bij hem. Maar het is geen garantie dat dat bij jullie ook zal helpen.

En weer iemand anders loste het probleem op door de weergave van e-mails te wijzigen van 'Gegroepeerd per gesprek' naar 'Afzonderlijke berichten'. Dat was haroonfarooqi op pagina 2 van dit topic: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/email-pdf-attachments-not-showing-up-on-my-windows/eabc3dd6-36b2-4d6b-8bb3-9999ccd978db?page=2

 

En zo deed hij dat:

  1. Open de app Mail.
  2. Klik links onderaan op het tandwiel (= Instellingen)
  3. Aan de rechterkant opent dan het venster Instellingen. Klik daar op Berichtenlijst.
  4. Onder Organisatie moet je kiezen voor 'Afzonderlijke berichten', dus niet voor 'Gegroepeerd per gesprek'.

Je zou daarna de app Mail kunnen sluiten en opnieuw opstarten. Heeft dat bij jullie geholpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liesbeth* Wie je internetprovider is heeft er niets mee te maken. De bug zit in de app Mail van Windows 10. Het is voor mij onduidelijk waarom sommige mensen last van die bug hebben, maar de meeste mensen niet. Ik heb daar tot nu toe geen verklaring voor kunnen vinden. En ik herhaal het nog maar eens: ik heb ook geen oplossing kunnen vinden die voor iedereen hielp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds gemeld, ik kan die bestanden wel openen nu als ik outlook gebruik om dat bestand te kunnen lezen. Het gaat eigenlijk over een outlook-item bestand, wat dit ook wezen mag. Blijkbaar kan de mail-cliënt van win 10 dit niet tonen. Ben daar na veel zoeken achter gekomen. Idd porrelaar, had reeds vroeger zo een probleem, had er moeten aan denken. Maar mss is Lisbeth hier in dit forum mee geholpen? Niet alle mail-clients zijn betrouwbaar voor wat betreft bijlagen, of zie ik dit verkeerd?

 

mvg

 

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.