Ga naar inhoud

Geen internet verbinding...


Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wanneer je met Google zoekt naar "IP configuration failed due to DHCP error", dan vind je een paar hits die specifiek over de Kindle Fire van Amazon gaan. Jouw apparaat dus.

Klik eens op deze link: https://www.amazonforum.com/forums/devices/kindle-legacy-forums/457020-kindle-fire-will-not-connect-to-wifi-ip

Voer de daar gegeven tips uit.

Als die niet helpen, dan kun je contact opnemen met Amazon. De link om contact op te nemen wordt op die pagina vermeld. Je zult dan wel in moeten loggen met je Amazon account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb modem en router uitgetrokken en alles werkt...😃

Dat is iets waar je soms moet aan denken.

Soms worden er extern werken uitgevoerd en dan kan het zijn dat iets niet werkt.

 

 

apps kan je nooit overzetten.

Je moet dat downloaden.

Indien Android dan moet je bij Android store downloaden. (6 puntjes en dan Play store klikken en daar uw app typen.

 

Je kan nooit een Android app bijvoorbeeld gebruiken in Windows.

Maar het kan zijn dat men app heeft gemaakt voor Android en ook 1 voor Windows had gemaakt.

Een voorbeeld is WhatsApp heeft een verschillende app voor alle besturingssysteem.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat dit topic afgesloten wordt wil ik toch nog een paar opmerkingen plaatsen.

Ik kende de Amazon Fire HD 10 tablet niet. Daarom heb ik er gisteravond wat over gelezen.

Wat is dat voor tablet? Draait hij op Android? Ja, dat wel, maar het is een versie van Android die heel erg is aangepast/gewijzigd door Amazon.

Nu brengen de meeste fabrikanten van android tablets wel wat wijzigingen aan: ze voegen een eigen skin toe (waardoor het uiterlijk wijzigt) en een paar eigen apps.

Amazon heeft het wijzigen echter wel heel extreem doorgevoerd. Alleen de kern van android is bewaard gebleven, maar heel veel apps die standaard in android zitten, zijn eruit gehaald en vervangen door eigen apps van Amazon. Daarom noemt Amazon het besturingssysteem van dit tablet ook niet android, maar Fire OS.

Zo is ook de Play Store van Google eruit gehaald en vervangen door de Amazon Store. Een klein deel van de apps die je kunt kopen/downloaden via de de Play Store van Google zit ook in de winkel van Amazon, maar lang niet alles.

Waarom deed Amazon dat? Om de eigenaar van deze tablets te binden aan Amazon, vermoed ik.

 

De Amazon Fire HD 10 tablet wordt wel een media tablet of een entertainment tablet genoemd: http://kindlekopen.com/kindle-fire-family/kindle-fire-hd-10/

Waar dient deze tablet voor? Vooral voor de volgende zaken:
1. e-books lezen die je koopt via de Store van Amazon

2. Muziek luisteren die je koopt via de Store van Amazon

3. Films kijken die je koopt via de Store van Amazon.

 

Als je dus een 'gewone' android tablet wilde hebben, dan lijkt de Amazon Fire HD 10 tablet mij niet de juiste keus. Het is een tablet voor mensen die liefst alles via Amazon willen doen en aanschaffen.

Het schijnt wel mogelijk te zijn om zelf de Play Store van Google te installeren op dit tablet.

Ik vond daarvoor een Duitse handleiding: https://www.tabletblog.de/amazon-fire-hd-10-google-play-store/

Mocht je het Duits niet machtig zijn, dan kun je die website laten vertalen door Google Translate, of zelf zoeken naar een Engelse of Nederlandse uitleg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.