Ga naar inhoud

Windows 10 1903 komt pas in mei en onderdelenupdates niet meer verplicht.


Calvus

Aanbevolen berichten

Windows 10 kan je vanaf deze pagina (klik) downloaden.

Gewoon downloaden en dan kan je kiezen voor usb-stick en daarmee kan je installeren bij opstart van pc mits in de bios usb-stick als eerste boot is ingesteld.

Na installeren moet je usb-stick eruit halen als er melding is en dan opnieuw opstarten. Je hoeft niet meer naar de bios.

Welke Windows 10 je nu hebt maak niks uit zolang de keycode correct is.

Je kan Windows 10 upgraden ofwel volledig installatie doen.

Ik zelf zou nooit upgraden maar eerst een backup van data en dan volledig nieuwe installeren.

 

Je moet wel her verschil zien met Windows 10 voor gewone gebruiker en tester voor Windows 10.

In de laatste geval moet je ook bedenken dat hele uw pc kan stilvallen wegens bug fouten

Dat is ook de bedoeling ervan dat je test voor andere zodat men kan aanpassen alvorens officieel te geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, dat kan best. Je hoeft niet in Windows te geraken om Windows schoon te installeren. Je start dan namelijk niet op van de harde schijf, maar van het installatiemedium dat je zelf gemaakt hebt.

Volgens mij heb jij nog niet op deze link geklikt en alles doorgelezen wat daar staat: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Doe dat eerst eens.

 

Als je Windows 10 opnieuw wilt installeren, dan moet je eerst zelf een installatiemedium maken. Als je eigen laptop niet meer opstart, dan heb je natuurlijk wel een andere computer nodig om dat installatiemedium te maken. Je kunt als installatiemedium kiezen voor een USB stick of een dvd.

Je klikt dan op die website op het plus (+) teken dat staat voor Het hulpprogramma voor het maken van een installatiemedium (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren.

Volg die instructies op. Nadat je het installatiemedium gemaakt hebt, klik je op die website op het plusteken dat staat voor Het gemaakte installatiemedium gebruiken. Je leest daar dat je de pc dan op moet starten van dat installatiemedium. Hoe je dat doet wordt daar ook uitgelegd. Soms moet je in het BIOS de opstartvolgorde wijzigen. Je moet dan het installatiemedium bovenaan zetten in de opstartvolgorde. Hoe je in het BIOS komt verschilt per merk pc. Bij de ene pc moet je op de Del toets drukken zodra je het logo van de fabrikant ziet, bij een andere pc kan het een andere toets zijn. Meestal zie je direct na opstarten van de pc onderaan vermeld welke toets je moet indrukken om in het BIOS te komen, bijvoorbeeld "Press F2 for setup".

-----------------------------------------------------------------------------------------

Clarkie heeft overigens ook een handleiding gemaakt over het maken van een installatiemedium, meen ik. Even zoeken... Ja, hier is die:

Die handleiding is later nog geactualiseerd door droske.

Zelf heb ik genoeg aan de informatie die staat op de website van Microsoft. Die is voor mij duidelijk en uitvoerig genoeg.

 

Ik realiseer me dat dit toch ingewikkeld kan klinken voor iemand die zoiets nog nooit gedaan heeft. Ik heb zelf intussen al een paar keer zo'n installatie-dvd aangemaakt en daarna op diverse pc's een upgrade uitgevoerd of een schone installatie uitgevoerd en nu is het makkelijker voor mij dan de dagelijkse boodschappen doen bij de supermarkt.

 

Toevoeging: stegisoft en ik reageerden tegelijk...

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.