Ga naar inhoud

Kan dit systeem windows 10 aan?


Passer

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Passer zei:

ps: is dit een mogelijkheid: een oude 'gewone' 7 sleutel zoeken/kopen, dan die gewone 7 over de enterprise zetten

Dat gaat helaas niet. Het is of het één of het ander.

 

5 uren geleden, Passer zei:

maar waar zitten al zijn serials van zijn programma's...

De eigenaar, of toch zeker de gemeenschap zou die in zijn bezit moeten hebben. Bij een legaal aangekocht programma hoort altijd een licentiesleutel. Omdat die sleutel geld heeft gekost zou men moeten kunnen aannemen dat men daar zorgzaam mee om gaat. Heb je er al eens naar geïnformeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

8 uren geleden, droske zei:

Heb je er al eens naar geïnformeerd?

ja dus - en 't is het gewone verhaal: 'k weet niet of ik hem bijgehouden heb / 'k weet niet of ik hem nog ergens heb- en waar....

('t zelfde als wat iedereen wel eens ervaart in zijn computer-begin-periode - enfin, ik vroeger toch ook :( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mogelijk zijn om de enterprise editie te downgraden naar professional (of home premium), maar dan moet je beschikken over een installatiemedium voor de nieuwe versie (win7 pro of home - 32/64 bit) én een geldige licentie voor die nieuwe versie.
Zie : https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/downgrading-from-windows7-enterprise-to-windows7/ea3efad9-2602-409a-a02a-75bdcee8bc86

 

De links op deze pagina werken niet meer. De downgrader waarvan sprake kan je downloaden van https://www.deviantart.com/mp7000/art/Windows-7-Enterprise-Downgrade-159805048  (rechts staat een downloadknop voor het zip bestand)


Installatiebestanden voor Win7 vind je hier : https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

 

Lees de handleiding in de eerste link eens goed door (begint net boven de afbeeldingen) en bekijk of je het erop wil wagen.


Zorg zeker voor een goede back-up voor je er aan begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, nokiaprox zei:

én een geldige licentie voor die nieuwe versie

dan kan ik het vergeten - niet omdat die geen geldige licentie zou hebben, maar omdat ze ('ze' = degenen die die systemen klaar maken/maakten zo vrij geweest zijn van een deel van de key hidden te gaan maken. 'k heb ernaar gezocht met Sisoftware Sandra en die toonde alleen het gedeelte als letters, cijfers - het tweede gedeelte zijn ***  :(

(en de man mailde al eens naar degene die hem de computer bezorgde, maar kan die (via het bedrijfsmailadres niet bereiken want die man is op ziekenverlof)

 

en voorlopig ligt de zaak dan terug stil, voor hem hoeft die overgang naar de 10 niet echt (heeft trouwens nooit echt 'gemoeten' - 't was maar sinds ik er wat met hem over praatte dat hij het dan toch wilde 'proberen'...

 

1 uur terug, nokiaprox zei:

Zorg zeker voor een goede back-up voor je er aan begint!

dat (en het vernieuwen van de schijf) was het eerste waar ik voor gezorgd heb  :)

 

Dank je wel voor de linken, maar voorlopig zullen we ze met rust laten. (denk ik - altijd met twee woorden spreken hé)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Passer zei:

'k heb ernaar gezocht met Sisoftware Sandra en die toonde alleen het gedeelte als letters, cijfers - het tweede gedeelte zijn ***

Dit is een misverstand. Je moet niet de licentie hebben van de enterprise-editie maar wel van de editie waarnaar je wil downgraden (dus windows 7 Professional of Windows 7 Home Premium).

 

Dit als antwoord op je vraag

Quote

ps: is dit een mogelijkheid: een oude 'gewone' 7 sleutel zoeken/kopen, dan die gewone 7 over de enterprise zetten

Die licentie (die oude 'gewone' sleutel) zou je dus nog moeten aanschaffen.


Ik weet niet of het zinvol is die kosten te doen voor een systeem dat binnenkort niet meer ondersteund wordt, enkel in de hoop dat je nog gratis kan updaten naar Windows 10.


Bovendien is het niet echt zeker dat die PC vlot zal draaien op W10.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Dit is een misverstand. Je moet niet de licentie hebben van de enterprise-editie maar wel van de editie waarnaar je wil downgraden

Ach ja, natuurlijk...  :blush:

 

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Die licentie (die oude 'gewone' sleutel) zou je dus nog moeten aanschaffen.

' k ga het voorlopig laten rusten, maar moesten we er nog mee verder gaan, dan moet er wel een goedkope (gratis?) licentie van de 7 te vinden zijn toch?

Ik bedoel: er zijn zoveel 'zevens' geweest die nu niet meer gebruikt worden en die nu maar ergens liggen te liggen...  Al zal het wel wat zoekwerk zijn vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.