Ga naar inhoud

Audio probleem via HDMI uitgang


Willem1974

Aanbevolen berichten

Die tweede oplossing zal ook werken, en waarschijnlijk beter, omdat je van een digitaal signaal vertrekt (HDMI) ipv analoog (VGA).

Bovendien wordt hier aangegeven dat die adapter 1920 x 1080 (Full HD)  ondersteunt.

Voor het geluid zal je dan gebruik moeten maken van een kabel jack -> tulp (https://www.onlinekabelshop.nl/eenvoudige-3-5mm-mini-jack-tulp-stereo-2rca-kabel-0-50-meter)

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

analoog signaal toe via coax kabel = NEE

analoog betekend dat je TV signaal kan ontvangen met uw antenne en dat is in België sinds jaren niet meer mogelijk.

Dus ontvangt je digitaal van uw kabeldistributie

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, stegisoft zei:

analoog signaal toe via coax kabel = NEE

Voor de duidelijkheid: Dit klopt niet hoor. Telenet biedt nog altijd analoge zenders aan. Zie http://www.zenders.be/Default.aspx?Language=NL . Geef je postcode in en je krijgt de lijst met analoge zenders en hun kanalen in je woonplaats.

 

(Maar dat helpt TS in deze discussie niet verder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik werk via telenet en mijn zenders komen toe via een coax kabel (antenne kabel) van de kabeldistributie. Dus geen digibox of digicorder hier. Ik kijk wel veel digitaal via telenet op mijn pc, vandaar dat ik dat wil sturen naar mijn tv en/of dvd recorder en laat dat nu dat zijn die maar half werkt (HDMI aansluiting op pc). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de TV netwerk heeft moet je via uw netwerk of wifi doen.

Bedoeld jij dat je kabeldistributie hebt die niet van Telenet is en dat je bijvoorbeeld VTM bekijkt op pc en dat wilt doorsturen naar TV

Als dat zo is dan heb je ofwel een oude TV maar ik heb totaal geen pc nodig om online zonder kabel alles wat op internet te zien is op TV te bekijken.

Het enige wat mijn TV nodig heeft is internet en dat is alles.

Het zou een beetje gek zijn als jij dat niet kan doen:

Oude TV verbruikt een pak meer + moet de pc ook nog eens aan staan en dus nog eens elektriciteit verbruiken.

Tenzij je zonne-energie heb maar die werkt s' nachts niet.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je TV ook een component-aansluiting (rode, groene, blauwe tulp voor het beeld, rode en witte voor geluid) ?
Dan zou je een betere beeldkwaliteit kunnen krijgen met een HDMI -> component converter ( https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-component-av-converter ) voor het beeld, in combinatie met de rood/witte tulp voor het geluid.

 

Component geeft een betere kwaliteit dan composiet over scart.

 

Nadelen: is duurder en heeft een extra voedingsadapter nodig (ipv USB).

 

Het is echt jammer dat het HDMI-geluid niet wil werken.

 

Even nog een wanhoopspoging:


afbeeldinggeluid3.png.f8e07b546f98a45188c2c70efda6ed84.png


Ga naar Apparaatbeheer en klik met de rechtermuistoets op 'Intel HD Graphics 4600' ; Kies 'eigenschappen'.
Ga naar het tabblad 'Stuurprogramma' en klik op 'bijwerken'.
Klik dan op 'Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken'.
Windows gaat dan op zoek naar de gepaste drivers.

(soms, maar niet altijd lukt het om zo de recentste driver binnen te halen)

 

Kijk dan bij geluid | afspeelapparaten of je HDMI kan instellen als standaard (je TV moet aangesloten zijn)

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het bijwerken van de stuurprogramma's blijft het probleem zich nog voordoen. De bedoeling is eigenlijk om een dvd recorder aan te sluiten op de pc en ik wou dat doen via de HDMI en via een verloop connector uit te komen op een scart of een composiet (tulp stekkers)omdat de dvd recorder enkel over scart en tulpstekkers beschikt. De reden dat ik eerst mijn tv scherm wou aansluiten is om te kijken waar het mankeert bij de HDMI dat er geen geluid doorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.