Ga naar inhoud

8 berichten weg en knop Ongelezen inhoud reageert traag


porrelaar

Aanbevolen berichten

Klopt. Dat gebeurt bij mij vooral wanneer ik op de knop Ongelezen inhoud klik.

Ik heb gisteren ook een paar keer die ‘Origin Error’ gehad.

Wat wel lukt, zonder al teveel vertraging, is klikken in de balk op Meer en dan op Alle activiteit. Die opent bij mij dan wel.

Verder wens ik het technisch team succes met het zoeken naar de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, porrelaar zei:

Ik heb gisteren ook een paar keer die ‘Origin Error’ gehad.

Ik kreeg dar error nadat ik een reactie hebt geplaatst.

 

7 uren geleden, porrelaar zei:

is klikken in de balk op Meer en dan op Alle activiteit.

Ik zie geen Meer . . . . . 

 

1939783279_Schermafbeelding2019-06-28om17_49_01.jpg.c4ff16e6247de63030229bf4c5793836.jpg

 

1494716540_Schermafbeelding2019-06-28om17_42_46.jpg.174177c2e737e7d39d16085f67331d2f.jpg

 

maar is geen rpobleem hoor . . . .

aangepast door iEscape
kan nog steeds geen bericht / typo wijzigen
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, iEscape zei:

Ik zie geen Meer . . . . . 

Mijn vorige bericht schreef ik op mijn iPad. Ik stond er toen niet bij stil dat het forum er op een iPad anders uitziet dan op een laptop of desktop pc.

Op een iPad staat de knop Meer op de plek waar op laptops en desktops de knop Activiteit staat.

Hieronder een screenshot van mijn iPad:

 

5d16545b45955-De_knop_Meer_op_iPad.png

 

Het spijt mij zeer wanneer ik de lezers van dit topic hierdoor in verwarring heb gebracht.

 

2 uren geleden, iEscape zei:

kan nog steeds geen bericht / typo wijzigen

Dat is lastig, vooral voor een moderator, want die moet af en toe ook in topics van andere leden iets kunnen wijzigen.

Even testen: ik maak expres een foutje...

 

update: dat moet natuurlijk niet voudje, maar foutje zijn. Kan ik het woord binnen 5 minuten na plaatsing zelf ook nog wijzigen van voudje naar foutje? Dat lijkt gelukt te zijn.

aangepast door porrelaar
voudje gewijzigd in foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, OK dat is geen probleem :D, ik wist ook niet dat de userinterface op pc en tablet anders zijn.

Maar jaaa, we leren elke dag weer nieuw zaken toch?

 

2 uren geleden, iEscape zei:

ik een reactie hebt geplaatst.

Ik had ook bewust (om te testen) een typo getypt, maar kon daarna niet wijzigen, de letter t bij hebt verwijderen.

 

10 minuten geleden, porrelaar zei:

Dat is lastig, vooral voor een moderator, want die moet af en toe ook in topics van andere leden iets kunnen wijzigen.

 

Heerlijk . . . , hoef lekker niets te doen, lekker genieten van het mooi weer  :hmmmm2:

Het probleem hier is dat ik vanaf een Mac werk. Heb getest vanaf een Windows pc, en dat lukt wel, alleen gebruik ik de WIndows pc's bijna nooit meer. OEPS ik heb ook de lezers van dit topic in verwarring heb gebracht  :rofl:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een nieuw probleempje erbij:

Ik had een lachend gezichtje (Haha) onder jouw laatste bericht gezet, maar 1 of 2 seconden daarna kreeg ik een foutmelding in beeld. Ik was net te laat om daar een printscreen van te maken. Volgens mij stond er: "Sorry, maar er is een probleem met de reactie op dit topic"

De lachende smiley was van schrik grijs geworden. Toen ik de pagina vernieuwde, was de smiley helemaal verdwenen.

Ik heb een nieuwe poging gewaagd, dus weer als reactie de Haha smiley eronder gezet. Deze keer bleef hij wel staan.

En de Origin Error kreeg ik zojuist toen ik op één van de topics in de lijst Alle activiteit klikte.

Ja, het forum is inderdaad een beetje van slag.

Ik laat het PCH forum voor de rest van de dag maar met rust. Morgen is er een nieuwe dag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, porrelaar zei:

De lachende smiley was van schrik grijs geworden.

Het hart van de smiley stopte even .  .  . kreeg geen lucht.

 

6 minuten geleden, porrelaar zei:

het forum is inderdaad een beetje van slag.

Van slag en traag.

 

448577456_Schermafbeelding2019-06-28om19_11_55.jpg.c60964b5d1961266082de84c3540bac5.jpg

 

Ga zo met de smiley testen  :pray:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan enkele posts terug naar het verschil in lay-out (meer en activiteit).

Dat heeft te maken met de breedte van het scherm (of venster van de browser).

Op een pc scherm met de browser op maximum (schermvullend) zie je de volledige menubalk met activiteit.

 

image.png.786834f3b29cf7fcbc880bf72ae22e41.png

 

Als je het browser venster verkleint (of op een ipad dat een kleiner scherm heeft) kan de volledige menubalk niet op de breedte van het venster of scherm en krijg je de optie meer waaronder de rest van de items van de menubalk.

 

image.thumb.png.4e7a9a453092146d0e58f43035b73441.png

 

Als het scherm nog kleiner is (bvb op een smartphone), verdwijnt de menubalk helemaal en komt er bovenaan een menubalkje met pictogrammen.

 

image.png.cdc0320f6a85ace68b238766f40a37cf.png

 

Ook het vak met de account informatie is dan verdwenen maar alles is terug te vinden als je op de 3 streepjes klikt.

 

image.png.69562ca25de100532abd45650cc27752.png

 

Deze uitleg en afbeeldingen zijn van toepassing op Firefox en Chrome.

Met MS Edge kan ik niet testen en met IE 11 raakt de layout in de war als je het scherm of venster verkleint.

 

Hopelijk is hiermee een einde gemaakt aan de mogelijke verwarring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/6/2019 om 09:20, kweezie wabbit zei:

Met het hertellen van de posts is het probleem van de nieuwelingen niet opgelost maar het heeft wel tot gevolg dat sommige andere leden nu minder posts hebben zoals porrelaar.

De oorzaak daarvan is inderdaad dat er topics verwijderd werden waarin je reageerde.

Die posts zijn dus ook verwijderd en tellen niet meer mee.

 

Wat de snelheid (traagheid) van de ongelezen berichten betreft, merk ik geen verschil met anders.

 

Vermoedelijk zit de CDN achter de mislopende tellers, deze is intussen twee dagen non-actief dus het zou stilaan terug ok te zijn.

Traagheid laat ik onderzoeken alvast.

 

Bedankt voor de melding

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ter informatie: De traagheid is nog niet helemaal voorbij. Vooral na klikken op de knop Ongelezen inhoud moet ik soms lang wachten. De ene keer verschijnt de lijst met ongelezen berichten snel: al na 2 seconden, maar het kan soms ook wel 20 seconden duren voordat die lijst geopend wordt.

Klikken op de refresh knop kan niet, want die is dan nog niet beschikbaar op mijn iPad of pc.

 

Een paar dagen geleden kreeg ik nog de eerder genoemde Origin Error, en zojuist kreeg ik de volgende foutmelding die ik nog niet eerder gezien had:

 

5d5d3f51ec700-backend_server_PCH.png

 

Dat gebeurde toen ik klikte op de knop Reactie toevoegen, nadat ik een reactie had geschreven in een topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.