Ga naar inhoud

8 berichten weg en knop Ongelezen inhoud reageert traag


porrelaar

Aanbevolen berichten

Ik heb twee vragen. Eerst de minder belangrijke vraag/opmerking:

 

1. Drie dagen geleden plaatste ik mijn 2.000ste bericht. Mooi rond getal, dus ik maakte er een printscreen van en sloeg die afbeelding op:

 

5d1097f6ec295-20190621_2.000_berichten_o

 

Maar gisteren (en vandaag) zag ik dat mijn aantal berichten opeens niet meer op 2.000 stond, maar op 1.992:

 

5d1098168bdf6-1992_berichten.png

 

Nou is het natuurlijk helemaal niet spannend of iemand 1.992 berichten heeft geplaatst of 2.000 berichten. Wel is het vreemd dat er opeens 8 van mijn berichten verdwenen lijken te zijn. Hoe kan dat?

Ik zie verschillende mogelijkheden:

a) Er zijn 1 of meer topics definitief verwijderd, waarin ik had gereageerd.

b) Er zijn problemen geweest bij het PCH forum, waarna een back-up is teruggezet, waarbij sommige berichten verloren zijn gegaan.

c) Een moderator is met een stofkam door mijn berichten gegaan en heeft de 8 slechtste (minst zinvolle) berichten gewijzigd... :xd:

 

Ik zoek dus naar een verklaring waardoor dit gebeurd kan zijn. Het heeft geen prioriteit, ik ben gewoon nieuwsgierig.

 

2. Belangrijker is de volgende vraag: hebben ook andere leden er last van dat de knop Ongelezen inhoud (5d1098aa3dafd-Ongelezen_inhoud_PCH.png ) sinds ongeveer een week meestal erg traag reageert?

Wanneer ik dit forum bezoek dan klik ik altijd op de knop Ongelezen inhoud. Tot een week geleden kreeg ik dan ongeveer binnen 1 seconde de berichten te zien die geplaatst waren na mijn laatste bezoek aan PCH. Maar sinds een week duurt het meestal aanzienlijk langer tot ik die lijst met ongelezen berichten te zijn krijg. Een enkele keer opent die lijst nog wel snel, maar meestal duurt het veel langer. Vaak 20 seconden, soms nog langer.

Ik heb nu wel een work around gevonden. Ik klik op de knop Ongelezen inhoud; ik wacht geduldig (soms dus 20 seconden of nog langer) totdat die lijst met ongelezen berichten wordt getoond; daarna open ik de afzonderlijke berichten in die lijst in nieuwe tabbladen in de browser.

Ook hier vroeg ik me af waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden:

a) Is er onlangs (een week geleden?) gesleuteld aan de website?

b) Ligt het aan mijn pc? Ik heb de cookies van deze website verwijderd. Dat hielp niet. Ik heb bovendien hetzelfde probleem op mijn andere desktop pc én op mijn iPad.

c) Ik heb mijn adblocker altijd uitgeschakeld voor PCH. Inschakelen van de adblocker hielp ook niet.

 

Ik vraag me dus af of ik de enige ben die hier last van heeft. Of merken andere leden ook dat na een klik op de knop Ongelezen inhoud de pagina met ongelezen berichten meestal veel trager opent dan een week geleden?

De genoemde vertraging ervaar ik alleen na het klikken op de knop Ongelezen inhoud.

Als ik de enige ben die dit ervaart, dan heeft het geen zin naar een oorzaak te gaan zoeken. Dan blijf ik die work around wel gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om op je eerste vraag te antwoorden: er was nog een oplossing nr 4 - en dat is de juiste: er scheelde iets met het tellen van de berichten.

we kwamen dit op het spoor omdat nieuwkomers een post plaatste, terwijl de teller op ... 0 bleef staan:

image.png.a988bbc9c83a10ac075f4cbf8d431880.png   image.png.3bab12d10ad0727a0e683fc0ff16cc41.png

 

een quote van Kweezie wabbit in het modgedeelte:  "

Herberekening van post tellers opgestart voor alle leden. Kan een tijdje duren dus de cujfers kunnen vandaag nog wisselen."

Wat de oorzaak was, is me nog niet bekend, maar voor zover ik weet werden er geen posts gewist door iemand.

 

En of die '2000' nu fout was, ofwel dat nu je 1992 fout is: dat weet ik dus ook niet... :)

 

2. van het traag laden van ongelezen inhoud: het duurde net bij mij: eerste keer: een 5-tal seconden - 2de keer:  6/7 seconden voor die pagina opende..

Is niet erg snel, maar toch merkelijk minder dan bij jou precies.

 

Andere lezers met ervaring hierover?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer en nokiaprox, bedankt voor jullie reacties!

 

4 uren geleden, Passer zei:

En of die '2000' nu fout was, ofwel dat nu je 1992 fout is: dat weet ik dus ook niet... 

Dat weet ik wel, die 2.000 was goed... 😇

Maakt niet uit. Ik weet nu de oorzaak: het resetten van de berichtenteller. Dat resetten heeft nog niet het gewenste resultaat gehad. Zo zag ik bij Max333 (ook een nieuw lid) dat bij hem de teller nog steeds op nul staat, terwijl hij al wel een bericht heeft geplaatst.

 

Ik heb zojuist bij 5 andere computerforums geklokt hoelang het duurt voordat ik de lijst met nieuwe berichten te zien krijg, nadat ik geklikt/getikt heb op de knop Ongelezen inhoud / Nieuwe berichten. Dat was steeds ongeveer 1 seconde. En zo lang (of beter: zo kort) duurde het tot een week geleden ook op PCH.

Zojuist nogmaals getest op mijn  iPad: een zevental keer geklikt op de knop Ongelezen inhoud op PCH. Het duurde nu steeds circa 2 seconden, voordat de lijst met berichten zichtbaar werd. Zeer regelmatig resultaat dus. Daar valt prima mee te leven. Ik zal het morgen ook testen op mijn twee desktop pc’s. Misschien is het probleem al opgelost. Ik zal de uitslag van mijn vervolgtesten morgen melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het hertellen van de posts is het probleem van de nieuwelingen niet opgelost maar het heeft wel tot gevolg dat sommige andere leden nu minder posts hebben zoals porrelaar.

De oorzaak daarvan is inderdaad dat er topics verwijderd werden waarin je reageerde.

Die posts zijn dus ook verwijderd en tellen niet meer mee.

 

Wat de snelheid (traagheid) van de ongelezen berichten betreft, merk ik geen verschil met anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

De oorzaak daarvan is inderdaad dat er topics verwijderd werden waarin je reageerde.

Dat is een duidelijke oorzaak. Ik herinner me inderdaad een topic waarin ik meermalen gereageerd heb (misschien wel 8 keer) en dat later is verwijderd. Deze vraag is naar tevredenheid beantwoord.

 

Dan de traagheid na klikken op de knop Ongelezen inhoud. Kennen jullie dit: je hebt een week lang kiespijn en die gaat maar niet over, dus je maakt een afspraak met de tandarts. Maar als je bij de tandarts komt, dan is de kiespijn opeens bijna of helemaal weg.

Een week lang had ik last van traagheid na klikken op de knop Ongelezen inhoud van het PCH forum. Ik had dat met twee desktops, maar ook wanneer ik mijn iPad gebruikte. Nadat ik die klacht geuit heb in het onderdeel Feedback van dit forum, verdwijnt het probleem op wonderbare wijze. Gisteravond getest op mijn iPad (met Safari als browser), zojuist op mijn favoriete desktop pc (met Firefox als browser) en... je raadt het al: geen grote vertraging meer. Na een klik op de knop Ongelezen inhoud verschijnt de lijst met ongelezen berichten in 2 tot 4 seconden. Dat is weliswaar trager dan bij andere computerforums en volgens mij ook trager dan een week geleden, want toen opende de lijst met ongelezen berichten nog binnen 1 seconde, maar ik hoef in ieder geval niet meer 20 seconden te wachten.

Verder onderzoek lijkt me niet noodzakelijk. Bedankt voor alle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.