Ga naar inhoud

instelling in Firefox


mercury2001

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, mercury2001 zei:

Hallo, een vraag, Firefox vraagt me steeds om Shockwave Flash te activeren bij het bekijken van video

euh... zelf werk ik ook al jaren met FF, en vroeger stond die er bij mij ook bij (naast de twee die jij toont), maar sinds een jaar of zo heb ik die Shockwave er gewoon van verwijderd en tot hiertoe kan ik alle filmpjes afspelen.

Waarom ik hem verwijderde?  ik vermoed omdat ik al enkele keren gelezen had dat die qua beveiliging te lek was en beter verwijderd kon worden ('k denk dat dàt de reden was)

Hoe dan ook: heb je hem wel ècht nodig? Mogelijk krijg je die vraag maar bij een bepaald filmpje (site) en moet je veiligheid en het kunnen afspelen van die filmpjes tegen mekaar afwegen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: ik heb die al een tijd niet meer en ondervind er geen nadelen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mercury2001 zei:

Als ik google op het net vind ik deze mogelijkheid wel bestaat, 2de bijlage, verkeerde versie?

Dat is niet zozeer een verkeerde versie, maar een oudere versie van Firefox.

Het is niet meer mogelijk om in de huidige versie van Firefox (dat is versie 69.0) te kiezen voor 'Altijd activeren'.

De reden is dat Flash wordt uitgefaseerd. In gewoon Nederlands: Flash gaat helemaal stoppen en Firefox laat je daar alvast aan wennen.

Op 1 januari 2021 stopt Adobe met de ondersteuning van Flash. Vanaf die datum, dus zodra Adobe gestopt is met de ondersteuning van Flash, zal het onmogelijk worden om een flash filmpje af te spelen in Firefox. De plug-in Shockwave Flash zal dan niet meer geladen worden door Firefox.

 

Op dit moment kun je nog wel Flash filmpjes kijken in Firefox 69.0, maar je zult steeds weer de vraag krijgen om Shockwave Flash te activeren.

Dat is een instelling van Firefox waar je volgens mij niets aan kunt wijzigen. Je moet het zien als een  veiligheidsmaatregel.

 

Iets meer info vind je hier: https://tweakers.net/nieuws/147912/mozilla-schakelt-flash-in-firefox-standaard-uit-vanaf-september.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, stegisoft zei:

Neem dan Chrome die dat wel kan.

Nee, dat gaat ook niet meer met Chrome. De browser Chrome is tegenwoordig nog strenger tegen het gebruik van Flash dan Firefox.

Altijd toestaan van Flash kan ook niet meer in Chrome. De standaardinstelling in Chrome is dat Flash niet afgespeeld wordt. Er kan door websites standaard zelfs niet gevraagd worden om de Flash Player te activeren. Als jij die vraag om de Flash Player te activeren wel wilt zien, zul je dat eerst in moeten stellen via de geavanceerde instellingen van Chrome. Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd: https://support.google.com/chrome/answer/6258784

Als je Chrome afsluit, worden je Flash-instellingen niet opgeslagen. De volgende keer dat je Chrome opent, moet je Flash weer toestaan voor sites die je eerder hebt toegevoegd.

 

Zowel Firefox als Chrome doen er dus alles aan om ons het gebruik van Flash af te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.