Ga naar inhoud

Herinstalatie windows 10


janneken

Aanbevolen berichten

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Vooral met het oog op het veiligstellen van je data missen we nog wat info.

Normaal zou men verwachten dat je over een back-up van je recentste data beschikt. Blijkbaar is dat niet zo. Moeten we daaruit afleiden dat je pc niet meer opstart?

Indien hij toch nog opstart, doe dan eens het volgende:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe zeker wat droske jou gevraagd heeft. Zo'n snapshot van Speccy geeft ons veel informatie over de huidige stand van zaken op jouw computer.

 

Daarbij lijkt het erop dat jij een verkeerd idee hebt over waar bestanden die je maakt met Microsoft Office, worden opgeslagen:

2 uren geleden, janneken zei:

Er zit nog een aantal documenten in opgeslagen die ik nodig heb.

Die documenten worden niet opgeslagen in een van de programma's van Microsoft Office, zoals Word en Excel, maar gewoon in jouw map Documenten of in een andere map, die jij bij het opslaan van een bestand zelf hebt uitgekozen.

Het is dus niet zo dat je die bestanden terugkrijgt, wanneer je Office 2007 opnieuw installeert.

 

Kijk in je map Documenten. Zie je daar nog steeds de bestanden die jij nodig hebt (.doc of .docx bestanden bijvoorbeeld), maar kun jij die niet openen?

Dan is het niet per se nodig om Microsoft Office Home en Student 2007 opnieuw te installeren.

Er zijn ook andere (gratis) kantoorpakketten waarmee je die Office bestanden kunt openen/lezen.

Ik geef een paar voorbeelden en als je klikt op de links, dan zie je waar je die programma's kunt downloaden:

Het gebruiken van een van deze gratis oplossingen is veiliger dan het opnieuw installeren van Microsoft Office 2007, want Office 2007 wordt al bijna 2 jaar niet meer ondersteund met beveiligingsupdates door Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel vast dat ik de vraag van janneken verkeerd begrepen (gelezen) heb. Het is niet Windows 10 dat je wil herinstalleren maar Office 2007.

Dat heeft porrelaar wel goed opgepikt en zijn advies vind ik top.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.