Ga naar inhoud

volgend resultaat met verticaal zoeken


rco

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Hoe krijg ik het voor mekaar om met bv. verticaal zoeken, aan de hand van een vaste parameter, het volgende resultaat uit een bereik op een volgende lijn op een ander tabblad te krijgen?

Ik heb bv. op tabblad "gegevens",          

image.png.5b3806862a84c3f8ad53b408050808df.png

 

Dan wil ik vervolgens op een volgende tabblad "1" alle waarden die in kolom B staan, corresponderend aan de zoekopdracht (=1) mooi onder elkaar.

zoiets dus:

image.png.df1bac9d8c1e2144809a3a175b71719f.png

 

Hou krijg ik dit voor mekaar zonder VBA?

 

Ik kan de gegevens uit het andere tabblad wel zoeken via verticaal zoeken, maar weet niet hoe ik op lijn twee het tweede resultaat, op lijn drie het derde resultaat, enz kan krijgen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bucky,

 

Is exact wat ik nodig heb. Heb deze enigszins aangepast naar ander bereik op ander tabblad,.. enz, maar doet precies wat het moet doen. 

Nog een klein vraagje, als het resultaat bij INDEX leeg is geeft de formule een 0 weer. 

Kan ik deze cel ook leeg laten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de verwarring, was dan ook niet duidelijk genoeg. 

Ik heb de formule ook gebruikt op andere kolommen. 

Als de voorwaarde voldaan wordt geef dan inhoud van de cel weer, echter is er niet altijd inhoud. 

Ik heb jouw voorbeeld even uitgebreid met een extra kolom. In jouw voorbeeld staan streepjes i.p.v. een 0. 

multivertzoeken2 (2).xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

EmieLDS,

is inderdaad de oplossing. Kleine aanpassing maar doet wat nodig is. 

 

popipipo,

draaitabel doet uiteraard ook wat gevraagd is, enkel vul ik met de formule een werkblad met gegevens uit een planningsoverzicht. 

Aan de hand van de eerste parameter weet de formule dus in welk werkblad de gegevens moeten komen te staan. 

 

Allen , 

Bedankt voor de snelle oplossing. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.