Ga naar inhoud

Plotseling blauwe lijnen en puntjes op het scherm


ward01

Aanbevolen berichten

Op 10/10/2019 om 21:32, porrelaar zei:

De blauwe (stippel)lijnen zijn op beide foto's goed te zien, Ward. Op de bovenste foto is het probleem erg goed zichtbaar in de taakbalk.

Het hoeft ook niet binnen 5 minuten, Ward. Informeer bij vrienden, buren of kennissen of je van hun even een monitor kunt lenen.

En geef dan door of het probleem ook aanwezig is met dat andere beeldscherm.

Oké, ik heb de test gedaan. Op een heel oude monitor (zonder ingebouwd geluid) heb ik kunnen testen dat geen blauwe lijnen en puntjes verschenen. Bij de eerste keer opstarten verscheen mijn bureaubladachtergrond, maar ik zag geen pictogrammen. Ik kon alleen rechtermuisknop klikken en moet daar iets 'fout' gedaan hebben met de opties die dan verschenen. PC heropgestart en plots had ik een andere achtergrond. Ik kwam al snel tot de vaststelling dat de blauwe lijnen op mijn oorspronkelijke monitor verdwenen als ik de andere kabel (van oude monitor) met blauw uiteinde gebruikte. Maar dan kwam ik ineens tot de vaststelling dat m'n oude bureaublad veranderd was (alle pictogrammen kloppen nog wel). Maar de foto (van mijn overleden kat) is weg en ik kan ze onder beeldscherm ook nergens meer terugvinden. Wat kan ik misdaan hebben?

 

Ik weet dat het makkelijk is om te zeggen de oorspronkelijke foto opnieuw te zoeken om als bureaublad in te stellen, maar die vind ik nergens meer precies. Ben ik die nu kwijt?

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ward01 zei:

Ik kwam al snel tot de vaststelling dat de blauwe lijnen op mijn oorspronkelijke monitor verdwenen als ik de andere kabel (van oude monitor) met blauw uiteinde gebruikte

Dit lijkt erop te wijzen dat je kabel niet goed meer is. Alleen: was het hetzelfde type kabel? (kan je eventueel een foto plaatsen van de uiteinden van beide kabels?)

 

maar het verhaal van je gewijzigd bureaublad en de verdwenen foto kan ik eigenlijk niet volgen. Dit kan haast géén verband houden met het wisselen van beeldscherm en kabel.

Als jij je beeldscherm-met-blauwe-lijntjes terug (met de kabel die eraan hing) terug gebruikt: is dat ander beeldscherm dan terug? En de foto van je kat?

 

maar ik denk eerder dat dit te maken heeft met

6 uren geleden, ward01 zei:

en moet daar iets 'fout' gedaan hebben met de opties die dan verschenen

 

6 uren geleden, ward01 zei:

Wat kan ik misdaan hebben?

Misschien heb je gewoon de instellingen van je achtergrondscherm gewijzigd met de 'opties die dan verschenen'?

 

maar goed: koppel het beeldscherm eens terug aan en vertel dan of je het nog hebt, dat ander bureaublad en zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto van je kat is dus verdwenen als achtergrond van je bureaublad.

In principe kan die foto niet van je computer verwijderd zijn.

Die moet nog ergens in een "mapje" zitten, die verdwijnt niet zomaar of je moest hem zelf verwijderd hebben.

Je kan géén eigen foto gebruiken als achtergrond als die niet op je computer aanwezig is.

 

Kan je eens een printscreen plaatsen zoals je bureaublad er nu uitziet.

Ik veronderstel dus een zwarte achtergrond met al je bureaublad-pictogrammen?

In je eerder getoonde printscreen van de persoonlijke voorkeuren merk ik dat er een andere achtergrond is geselecteerd.

 

Heb je daar niet per ongeluk aan het sjoemelen geweest met "Hoog contrast nr1 - ... 2, Zwart hoog-contrast, .... want dan krijg je inderdaad een zwarte achtergrond mét je bureaublad-pictogrammen.

 

Normaal bureaublad met achtergrond van mijn vijvertje:

 

ScreenShot012.jpg.986c7cab1b38865ad1ce99d7846db7c8.jpg

 

En hier met "Zwart - hoog contrast":

 

ScreenShot013.jpg.faf6d4e219ebd83fc2a28fb3e6b5a856.jpg

 

Zo zie je maar dat het in een klein hoekje kan zitten.

 

Maar ik ben er praktisch zeker van dat de foto van je, weliswaar overleden geliefde kat, nog ergens op je computer aanwezig moet zijn.

Dus ... zoeken in je map "Mijn afbeeldingen" of op je Smartphone?

 

 

 

aangepast door Calvus
Typefoutje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ward01 zei:

Pff echt zonde. Kan ik dat nog ergens terugvinden? 

Zet je bureaublad eens op dezelfde (goede) instellingen terug : veel kans dat je terug in de goede map terechtkomt. (en bewaar dan de foto van je kat tenminste dubbel op een andere drager!)

 

nog iets: herinner jij je de naam van die 'katfoto'? of een stuk ervan?

 

Want, zoals Calvus al zegt: de foto-zelf zal je wel niet verwijderd hebben - weet je nog waar hij stond? - want zo'n 'achtergrondprog' maakt alleen maar een snelkoppeling naar een foto aan, maar komt aan die foto-zelf niet aan. - hij moet dus nog op je computer staan, en 't is alleen maar een kwestie van hem te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Calvus zei:

Maar ik ben er praktisch zeker van dat de foto van je, weliswaar overleden geliefde kat, nog ergens op je computer aanwezig moet zijn.

Dus ... zoeken in je map "Mijn afbeeldingen" of op je Smartphone?

Ik kan die nergens vinden, weet ook niet naar welke bestandsnaam ik moet zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Passer zei:

Zet je bureaublad eens op dezelfde (goede) instellingen terug : veel kans dat je terug in de goede map terechtkomt. (en bewaar dan de foto van je kat tenminste dubbel op een andere drager!)

 

nog iets: herinner jij je de naam van die 'katfoto'? of een stuk ervan?

 

Want, zoals Calvus al zegt: de foto-zelf zal je wel niet verwijderd hebben - weet je nog waar hij stond? - want zo'n 'achtergrondprog' maakt alleen maar een snelkoppeling naar een foto aan, maar komt aan die foto-zelf niet aan. - hij moet dus nog op je computer staan, en 't is alleen maar een kwestie van hem te vinden.

Hoe zet ik die instellingen terug? 

 

Kan me geen naam van die foto herinneren, dus geen flauw idee waar te zoeken of hoe te vinden. 

 

Zijn hier geen standaardmappen voor of een trucje om terug te vinden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ward01 zei:

Hier stond het dus onder lupi, maar dat is nu ineens zwart. Ik vind niks meer terug en heb nu dat bureaublad links ervan ineens. 

lupi.jpg

Als ik op het thema lupi ging staan kreeg ik onderaan in beeld een lang cijfer. Naar die bestandsnaam heb ik gezocht op mijn PC en zo heb ik de foto kunnen terugvinden in een submap waar duizenden foto's instaan waar ik anders nooit meer was bij uitgekomen. Gelukt dus! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ward01 zei:

dus geen flauw idee waar te zoeken of hoe te vinden

tja, je moet het toch ooit wel eens ingesteld hebben, dat die foto op je bereaublad kwam te staan?  Op dezelfde manier als toen gaat het...

 

Enne: Lupi: was dat de naam van je kat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.