Ga naar inhoud

Dubbele bestanden zoeker C Cleaner


lijn31

Aanbevolen berichten

Je hebt het prima gedaan. 
Er staan er slechts drie. Dat is prima. Dus net zoals in de eerste startup.txt die jij geplaatst had.

Er valt volgens mij geen serieuze snelheidswinst te behalen door een of meer van die drie opstarters uit te schakelen.

 

Die afbeelding blijft op je klembord staan, totdat je weer eens iets anders kopieert. Dan verdwijnt de afbeelding van je klembord. En het klembord wordt ook geleegd, wanneer je de computer uitzet of opnieuw opstart. Daar hoef jij je dus niet druk over te maken. Het is ook niet nodig om te weten waar het klembord staat.

 

Jij wilt natuurlijk nog steeds graag weten of jij je computer wat sneller kan maken. De enige mogelijkheid die ik nog zie is dat de harde schijf in je PC vervangen wordt door een SSD. Daarna moet Windows opnieuw geïnstalleerd worden. Dat is een klusje dat ik jou echter niet zelf zie doen. Je gaf zelf al aan dat je niet veel weet van technisch gedoe.

Met een SSD zal de opstarttijd van je computer misschien gehalveerd worden. Ook je programma’s zullen sneller opstarten. Je pc zal echter niet zo snel worden als een moderne pc van € 700. Jouw pc was bij aanschaf erg goedkoop. De goedkope en zwakke processor in jouw pc presteert niet zo geweldig goed.

Dat is wat ik erover kan zeggen, Johan. Misschien niet wat je graag wilt horen, maar ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf zelf niet te zeggen welke de snelste browser is: Chrome, Firefox of Opera.

In elke browser kun je extensies (invoegtoepassingen) toevoegen, zoals een adblocker, maar ieder toegevoegde extensie zal ervoor zorgen dat die browser daarna iets trager op zal starten. Als je veel werkgeheugen hebt en een krachtige processor, dan merk je daar niets van. Maar als je, zoals jij, een zwakke processor hebt, dan zul je elke vertraging van de browser opmerken.

 

Als je vrouw en jij samen met ieder jullie eigen computer gebruik maken van internet, dan delen jullie de internetverbinding. Als die internetverbinding niet zo snel is, dan zul je zeker merken dat jullie samen aan het internetten zijn.

 

Verbinding met internet via een kabel (zoals de pc van je vrouw heeft) is altijd het beste. Een verbinding via wifi is meestal trager. Hoe verder je van de router (BBox) zit, hoe lager je internetsnelheid zal zijn. En het maakt ook uit of er muren zijn tussen de router en jouw computer. Muren zorgen ervoor dat het signaal minder sterk wordt.

 

Je kunt zelf je internetsnelheden meten via diverse websites, bijvoorbeeld via deze website: https://www.speedtest.net/nl

Als die website geladen is, dan zal eerst gezocht worden naar een server bij jou in de buurt.

Daarna kun je op de grote knop GA klikken.

Er worden 3 dingen gemeten: ping, download en upload.

Als het meten klaar is (dat kan een minuutje duren), dan klik je op de eerste knop die achter DEEL staat.

Daarna klik je met de rechter muisknop op de link die onder Forum staat. In het contextmenu klik je op Kopiëren.

Ga dan naar dit topic op PCH. Klik met de rechter muisknop in het reactievak en kies Plakken.

De afbeelding met jouw snelheden wordt dan voor ons zichtbaar.

 

Met een afbeelding erbij voor de duidelijkheid:

image.png.6d912b1d1f8373a1d9d28c5b030e5519.png

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me, maar dit is niet wat ik bedoel.

Je moet eerst de test uitvoeren op die website. Dus even wachten en dan op de grote knop GA klikken. Had je dat gedaan?

Daarna weer wachten totdat de ping, de downloadsnelheid en de uploadsnelheid zijn gemeten.

Pas als dat allemaal klaar is, voer je de instructies uit die ik eerder gaf.

Kijk goed naar de afbeelding die ik plaatste. Kijk waar de rode pijlen naar wijzen. Want waar die pijlen naar wijzen, daar moet je op klikken.

Bij het cijfer 1 moet je klikken met de linker muisknop.

Bij het cijfer 2 moet je klikken met de rechter muisknop

Bij het cijfer 3 moet je klikken met de linker muisknop.

-------------------------------------------------------------

Maar als dit allemaal te moeilijk voor je is, dan mag je het ook zo doen:

Als de test helemaal voltooid is en je de uitslagen ziet, dan druk je op je toetsenbord op de Print Screen toets.

De afbeelding van je volledige scherm staat dan op het klembord van Windows.

Ga dan naar dit topic van PCH, dat hopelijk nog in een ander tabblad van je browser open staat.

Klik in het reactievak. Klik met de rechter muisknop in het reactievak en kies dan Plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatsen van de afbeelding is mislukt, maar je hebt de uitslagen van de speedtest gewoon overgetypt, en dat is ook goed. :top:

 

De meeste mensen hebben tegenwoordig een hogere downloadsnelheid dan 9,90 megabit per seconde, maar je kunt ermee internetten.

De downloadsnelheid is van belang wanneer je websites bezoekt, muziek of programma's downloadt en ook wanneer je je mail van Gmail in de browser gaat lezen.

Je uploadsnelheid is van belang wanneer je e-mails verstuurt. Vooral wanneer je e-mails met grote bijlagen (foto's) verstuurt, dan is een wat hogere uploadsnelheid wel prettig.

Jouw uploadsnelheid is hoog genoeg. De downloadsnelheid is aan de lage kant. Wanneer je een website bezoekt waar veel zware/grote afbeeldingen op staan, dan kan het zijn dat het iets langer duurt voordat die website geheel geladen is. Je zult dan gewoon wat geduld moeten hebben.

 

Je zou deze test ook eens op de computer van je vrouw kunnen doen. Ik denk dat de downloadsnelheid dan een stuk hoger zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.