Ga naar inhoud

Dubbele bestanden zoeker C Cleaner


lijn31

Aanbevolen berichten

Je vrouw wil geen losse kabels in huis; ze is blijkbaar op orde en netheid gesteld.

Jullie zouden van werkplek kunnen ruilen. De pc van je vrouw gaat naar de plek waar nu jouw pc staat. Jij verhuist met je pc naar de plek waar nu de pc van je vrouw staat. Dat kun jij gebruik maken van de internetkabel, en je vrouw moet dan voortaan gebruik maken van wifi. Stel dat eens aan je vrouw voor.

 

Even een vraagje: zitten jij en je vrouw met jullie pc's in dezelfde ruimte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaand op de speedtestresultaten op de pc van zijn vrouw (41,79 Mbps down en 3,98 up) denk ik dat ze het Start abonnement van Proximus hebben: maximaal 50 Mbps download; maximaal 4 Mbps upload. Dat is snel zat. Natuurlijk zijn er genoeg mensen met nog sneller internet, maar 2 jaar geleden waren dit mijn snelheden: 14 Mbps download en 0,8 Mbps upload. Dat ging ook prima.

Ik zat toen bij KPN. Sneller was daar niet mogelijk vanwege de afstand van mijn huis naar de wijkcentrale. Omdat Ziggo iets goedkoper was, ben ik twee jaar geleden naar Ziggo overgegaan. Nu haal ik 50 Mbps downloadsnelheid en 5 Mbps uploadsnelheid. Nog sneller is voor mij absoluut niet nodig.

 

Nu naar de situatie van Johan.

De twee pc's staan vlak bij elkaar. Als je geen extra kabel naar de bbox wilt trekken, dan is een switch de beste oplossing.

Hier heb je zo'n switch: https://tweakers.net/pricewatch/263449/tp-link-tl-sg1005d-5-port-gigabit-desktop-switch.html

De switch heeft een eigen adapter waardoor hij stroom krijgt. Doe de adapter van de switch in een stopcontact dat vlakbij de pc van je vrouw staat.

Aan de achterkant van die switch zitten 5 poorten (aansluitingen voor netwerkkabels).

Haal de netwerkkabel uit de achterkant van de pc van je vrouw en doe die kabel in een van de vijf aansluitingen van de switch.

Je heb dan nog 4 lege aansluitingen, waarvan je er twee gaat gebruiken.

Je hebt 2 korte netwerkkabels nodig:

Met de ene kabel verbind je de pc van je vrouw met de switch.

Met de andere kabel, die iets langer mag zijn, verbind je jouw pc met de switch.

En daarmee ben je klaar. Jullie hebben nu allebei internet via de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je niet online kunt kopen, want dan betaal je meestal veel minder dan in een stenen winkel. Zelfs wanneer je de verzendkosten erbij rekent.

Je hoeft niet per se hetzelfde merk en type switch te kopen als die ik noemde.

Ga voor een switch met 5 poorten. Er zijn ook switches met meer poorten (8, 16, 24 enz.), maar dat hebben jullie niet nodig.

Dan is er nog verschil wat betreft de maximale doorvoersnelheid. Je hebt 2 soorten:

a) 10/100 mpbs switches. Die zijn een beetje ouderwets. De maximale doorvoersnelheid is dan 100 megabit per seconde

b) gigabit switches. De maximale doorvoersnelheid daarmee is 1.000 megabit per seconde

Omdat jullie geen supersnel abonnement hebben zou een 10/100 switch voor jullie voldoende zijn, maar het verschil in prijs is erg laag. Met een gigabit switch zijn jullie op de toekomst voorbereid.

 

Waar kun je switches kopen? In elke computerwinkel. Mediamarkt en Vanden Borre zullen zeker switches verkopen. Krefel ken ik zelf niet. En soms ook in andere winkels...

Ik kocht mijn eerste switch (een Canyon 5-poorts 10/100 switch) in een bouwmarkt van Karwei voor € 12,99. Prima ding! Ik heb hem pas vervangen, toen ik poorten op die switch tekort kwam, omdat ik er een aantal computers bij had gekregen.

Toen koos ik voor een 8-poorts gigabit switch. Niet omdat ik daarmee sneller internet kreeg, want de snelheid is afhankelijk van het abonnement dat je hebt bij je internetprovider (voor jou Proximus), maar omdat ik daarmee op de toekomst ben voorbereid.

 

Ik weet niet waar jij woont. Jij moet zelf kijken welke computerwinkels er in jouw buurt zijn. Loop daar naar binnen en vraag wat een switch met 5 poorten kost.

Vraag ook naar de prijs van internetkabels.

Als je de switch kunt plaatsen vlakbij de pc van je vrouw, dan heb je een internetkabel van 1 meter nodig om de pc van je vrouw te verbinden met de switch.

Jouw pc staat een meter verder, schreef je. Dan heb je dus ook nog een kabel van 2 meter nodig om jouw pc te verbinden met de switch.

Meet eerst zelf na hoelang die kabels moeten zijn. De kabels mogen niet te kort zijn.

En misschien kan iemand anders (jouw zoon?) de benodigde spullen voor je bestellen?

Goedkope internetkabels kan hij dan online voor je kopen bij Allekabels.be: https://www.allekabels.be/netwerk/utp_kabel.html

Een netwerkkabel van 1 meter kost daar € 1,19

Een netwerkkabel van 2 meter kost daar € 1,79

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die D-Link DGS-1005D die jij wil gaan kopen,  gaat het gewoon lukken, Johan!

Je hebt al één internetkabel van 1,5 meter gevonden. Die kun je gebruiken om de computer van je vrouw te verbinden met de switch.

Nu moet je er nog een korte kabel bijkopen om je eigen computer met de switch te verbinden. Die kabel moet iets langer zijn: 2 of 2,5 meter. Zelf opmeten hoe lang die moet zijn.

MediaMarkt verkoopt ook internetkabels van verschillende lengtes. Je kunt er in de winkel naar vragen.

==========================

Je hebt me al twee keer gevraagd of de internetsnelheid omlaag gaat, wanneer jullie allebei tegelijk op internet zitten.

Ik had daar al op geantwoord. Het antwoord is Ja. Stel dat je vrouw een groot bestand aan het downloaden is op haar pc, dan zal de downloadsnelheid op jouw pc op dat moment lager worden. Dat is normaal.

 

Vergelijk dat maar met het sproeien van je tuin in de zomer. Als je 1 sproeier neerzet, dan komt daar veel water uit. Maar als je een grote tuin hebt en 3 of 4 sproeiers tegelijk aanzet, dan zal er per sproeier minder water uitkomen. Het water wordt immers verdeeld over de sproeiers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.