Ga naar inhoud

Dubbele bestanden zoeker C Cleaner


lijn31

Aanbevolen berichten

Beste 

Ik heb met C Cleaener dubbele bestanden zoeker gedaan en heb er heel veel 9x 8 x 10 x enz een hele lijst mag ik die wissen en 1 bestand laten staan of is dat schadelijk voor mijn pc?

Sinds de laatste update W 10 is mijn pc zoo traag hoe komt dat?

Groetjes johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, je mag nooit zo maar in het wilde weg dubbelen wissen.

ccleaner kan wel dubbelen opsporen maar kijk naar de naam en maakt verder geen onderscheid.

een bestand met naam *** kan in de ene map een andere functie hebben dan *** in een andere map.

vuistregel: alleen dubbelen in je 'eigen' mappen zoals documenten en afbeeldingen zou je kunnen verwijderen, omdat jij zelf kan beoordelen of het inderdaad 'echte' dubbelen zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad mee opletten ! !

Er zijn bestanden die meerdere keren op je systeem staan en bv programma A zoekt die in een andere map dan programma B.

Als jij nu een van de twee gaat wissen ( 't zijn toch dezelfde !) - dan werkt een van die programma's niet meer.

Dus wat Fallstring zegt: voor je EIGEN bestanden (teksten, foto's,...) kan je het rustig doen, maar voor andere bestanden moet je goed uitkijken!

 

Tevens: de dubbele bestanden die je meestal opruimt zijn ook niet zo groot en in vergelijking met de grote schijven van tegenwoordig zijn die verwaarloosbaar - kan je dus beter laten staan dan het risico te lopen van iets te wissen wat een bepaald programma nog nodig heeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, lijn31 zei:

wat kan ik nog doen om mijn pc sneller te maken buiten C Cleaner?

eerst dit: met Ccleaner ga jij je PC niet (zichtbaar) sneller maken.

 

Je hebt dus last van traagheid van je PC.

Dit kan o.a. liggen aan virussen en/of malware, ook aan je hardware (een ouder systeem), schijven die bijna vol zijn, ...

 

1. a. Hoe ben je beveiligd tegen virussen, hoe tegen malware b. is die beveiliging bijgehouden, wordt ze geregeld geüpdate?

 

2. hoe oud is je systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 jaar oud, win 10  64, 500Gig waarvan 54 gebruikt: dit ziet er allemaal nog goed uit. Ook je processor speelt een rol, maar gezien de rest vermoed ik dat het minstens wel een I5 zal zijn. Hier zit je dus goed mee.

Alleen die 4 gig geheugen lijkt me wat weinig. Zelf heb ik (wel) een PC maar met 16 Gig. Al is 8 gig ook al wel goed.

 

Dus denk ik in de richting van je geheugen en/of je malwarebeveiliging. 't is misschien niet slecht van dat laatste eens een testje te laten doen.

 

maareuh... laten we misschien best toch maar eens beginnen hiermee:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ccleaner wél gebruiken als hulpmiddel om je pc toch weer wat sneller te maken.

ccleaner bevat de rubriek extra/opstarten.

daar mag je alles uitschakelen behalve je antivirus en evt wifi-software.

de rest is allemaal niet nodig voor de goede werking van windows.

heb je dat gedaan, dan naar de startknop, afsluitmenu, en de optie 'opnieuw opstarten'

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, falstring zei:

ccleaner bevat de rubriek extra/opstarten.

daar mag je alles uitschakelen behalve je antivirus en evt wifi-software.

de rest is allemaal niet nodig voor de goede werking van windows.

Daar zou ik toch erg voorzichtig mee zijn want er staan ook zaken voor beeld en geluid tussen.

Als je die mee uitschakelt, krijg je misschien problemen.

 

Je kan die "opstarters" ook opslaan in een tekst bestand met de knop rechts onderaan.

Dat bestand kan je dan als bijlage toevoegen aan een volgend bericht en dan kunnen wij het bekijken en advies geven over wat wel of niet kan/mag uitgeschakeld worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.