Ga naar inhoud

Verkeerde locatie KMI website na update Win10


wannoo

Aanbevolen berichten

Mijn startpagina is het KMI (weerbericht).

Ik gebruik Firefox - Adblock staat op deze site uitgeschakeld en NoScript op vertrouwd.

Voorheen opende die pagina altijd met start voor weer in Brussel maar schakelde snel over naar Mechelen (woonplaats).

 

Sinds de update van Win10 (1903) echter schakelt hij van Brussel naar Haacht???

Blijkbaar oordeelt Windows nu dat mijn PC in Haacht staat; zonder ik Haacht als favoriet heb ingesteld.

 

Ik heb al verscheidene keren op de balk geklikt en Mechelen ingegeven als favoriet en die pagina dan opgeslagen in mijn favorieten ... echter, wanneer ik Firefox afsluit en terug opstart gaat die weer over naar zijn routine: starten in Brussel en dan overschakelen naar ... Haacht.

Het kan zijn dat CCleaner daar voor iets tussenzit en ik waarschijnlijk die cookie als uitzondering bij opschonen kan plaatsen maar dan nog zit ik met die vraag:

Hoe kan het nu dat Windows mijn locatie plots naar Haacht zet ipv Mechelen?

 

Iemand een idee/oplossing zonder dat ik naar Haacht verhuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jouw ip locatie is niet nauwkeuriger dan de plek waar de server staat via welke jij met internet bent verbonden.

het is dus geen exacte locatie, zoals op een mobiele telefoon met gps.

checkjouw ip locatie is met deze:  https://www.iplocation.net/find-ip-address 

dat jouw voorkeur niet wordt vastgehouden kan inderdaad een gevolg zijn van dagelijkse ccleaner activiteiten, of anderszins opschonen van je browsergegevens in de browser zelf.

dus check ook  eens de instellingen van je browser. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Locatie gecheckt en staat op Keerbergen. Tja, is eigenlijk nog redelijk in de buurt maar toch .... ik woon zo'n 400 m van de servers van Telenet (dat grote zwart/witte gebouw) en Keerbergen is toch dik 15km uit de buurt.

 

Hoedanook is het zo dat ik dat voor die update van Win niet had. Toen schakelde die altijd naar Mechelen en niet Haacht.

Mijn browser instellingen en CCleaner zijn ongewijzigd gebleven.

 

Net CCleaner nagekeken en bij cookies staat meteo.be (KMI site) ook aan rechterzijde (zoals al jaren eigenlijk).

aangepast door wannoo
update
Link naar reactie
Delen op andere sites

Firefox en Windows staan wat dat betreft zeker los van elkaar.

5 uren geleden, wannoo zei:

Ik heb al verscheidene keren op de balk geklikt en Mechelen ingegeven als favoriet en die pagina dan opgeslagen in mijn favorieten ... echter, wanneer ik Firefox afsluit en terug opstart gaat die weer over naar zijn routine: starten in Brussel en dan overschakelen naar ... Haach

Je moet die webpagina dan niet in je Favorieten opslaan maar als startpagina in Firefox instellen.

https://support.mozilla.org/nl/kb/De startpagina instellen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, droske zei:

Firefox en Windows staan wat dat betreft zeker los van elkaar.

Je moet die webpagina dan niet in je Favorieten opslaan maar als startpagina in Firefox instellen.

https://support.mozilla.org/nl/kb/De startpagina instellen

 

Oei, woordverspreking van mijn kant.

Mijn startpagina in Firefox is gewoon Google.

Wat ik bedoelde is dat de eerste pagina waarmee ik mijn dag start die vh KMI is. (eerste in mijn favorieten)

 

Soit, daarmee is mijn probleem of vraag natuurlijk niet opgelost.

Voor mij lijkt het voor de hand te liggen dat de update van Win er iets mee te maken heeft.

 

Al jaren gebruik ik Firefox (zelfde instellingen etc...) en al jaren start ik met het KMI.

Ik heb geen enkele aanpassingen what so ever gedaan, noch in Windows noch in Firefox.

 

Steeds ging ik op de website vh KMI van Brussel naar Mechelen ... tot enige tijd geleden een grote update van Win10 werd uitgevoerd (1903).

Vanaf dan zijn die problemen opgedoken. Het is dan toch niet zo gek om te vermoeden dat Win er voor iets tussen zit. Zou niet de eerste keer zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij wil het weer van Mechelen zien, en niet het weer van Brussel of Haacht.

Dat is eenvoudig te realiseren:

Verwijder de website van KMI uit je lijst met favorieten. Ja, dat moet. Later ga je een nieuwe favoriet maken.

Ga dan naar deze website: https://www.meteo.be/nl/mechelen

Je krijgt dan direct het weer van Mechelen te zien. Dus niet eerst het weer van Brussel.

 

Als gevraagd wordt om toegang tot je locatie toe te staan, dan zet je eerst een vinkje voor 'Deze beslissing onthouden'. Daarna klik je op Niet toestaan.

Toegang tot je locatie is namelijk helemaal niet nodig, als jij altijd het weer van Mechelen wilt zien.

Maak nu van deze website een favoriet.

Wanneer je voortaan op die favoriet klikt, krijg je altijd direct het weer van Mechelen.

 

Met een afbeelding erbij:

 

image.thumb.png.9ce12221c7a89e2617275dcabbca164d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.