Ga naar inhoud

kan niet update nr versie 1903


srija linna

Aanbevolen berichten

Hallo;,

Ik gebruik  de update assistent ( windows 10  Upgrade9252.exe) = je kan de prtsc zien , daar klik ik "update now", maar de resultaat is =ik kan steeds niet updaten naar versie 1903. ( tot 60 % en niet meer verder)

Wil je mij de link geven dat ik kan opgaan om te updaten?

Thx

Linna

NB ik hb een desktop en een laptop en allebei kon ik updaten langs de update assistent.

~$Doc1.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Neem me niet kwalijk, maar ik heb de grootste moeite om enige logica in je verhalen te vinden.

 

De ene keer zeg je dat je met Media "Creation Tool werk"t. De andere keer zeg je dat je met  "Windows 10 Upgrade9252.exe" werkt. Uiteindelijk zeg je...

3 uren geleden, srija linna zei:

NB ik hb een desktop en een laptop en allebei kon ik updaten langs de update assistent.

Dan is het probleem opgelost, of niet?

Of heb je drie of meer computers? Ik kan spijtig genoeg niet meer volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte;

Neem je mij ook niet kwalijk

1)Met Media "Creation Tool  en met handmatig ophalen via de update assistent ,(Winddows10Upgrade0252.exe) = met alle bei  kon ik deze pc steeds niet updaten  nr versie 1903, dus nog steeds niet opgelost.

2) ik vertel je dat mijn desktop en de andere laptop kon ik zonder probleem met  handmatig ophalen via de update assistent( windows10Upgrade 9252.exe)  nr versie 1903

Thx

Linna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet boos worden hé. We trachten met de beste wil de oorzaak van het probleem te traceren.

Het zou voor ons gemakkelijker zijn om je gewoon te zeggen van Windows helemaal opnieuw te installeren, want dan is het probleem sowieso opgelost maar dat zal ook voor u wel je laatste wens zijn vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen helpen als TS de map "SoftwareDistribution" eens zou leegmaken?

 

Kan TS misschien eens gaan kijken in de "Services" of de "Background Intelligent Transfer Service" is gestart?

Ook aldaar eens nakijken of "Windows Update" is gestart?

Tevens ook eens "Windows Modules Installer" en "Windows Installer" starten?

aangepast door Calvus
Kleine zinsverbetering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Calvus zei:

Kan TS misschien eens gaan kijken in de "Services" of de "Background Intelligent Transfer Service" is gestart?

Ook aldaar eens nakijken of "Windows Update" is gestart?

Tevens ook eens "Windows Modules Installer" en "Windows Installer" starten?

Dat zie je in de Speccy log.

 

Volgens mij is dit een pc waar ooit Windows 7 heeft op gestaan. Dat zie ik aan de GWX triggers in de Farbar log. Ze zijn nu verwijderd met een fix. Vanuit Windows 7 is er een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd geweest. Het resultaat daarvan is niet altijd even goed. Het is namelijk van belang dat Windows 7 in onberispelijke conditie is alvorens deze naar Win10 te upgraden. Aan de hand van de logs merk ik dat deze computer al een hele kruistocht heeft afgelegd.

Ik zie dan ook meer heil in een clean installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachtig;

Ik ben zeker niet boos en ik heb zeker veel vertrouwen in jullie, en als opgelost is, dan beloon ik zeker  jullie geduld .

1) Wijs je mij de weg in kort , hoe ik TS map "software distributie" moet ledigen. ( anders doe ik verkeerd)

2)ik heb ontdekt in system configuratie

 a)/ bij tabblad algemeen  (staat op selectief opstart moet dz veranderen in Normaal opstart )?prtSc

 b)bij tabblad computer opstarten ( moet hier ook iet veranderen?)prtSc

 c) bij tabblad service ,ik heb al mijn service prtsc gedaan en nr jou gestuurd, kan je lezen? kan je zeggen wat ik moet stop zetten of verwijderen? of is dit nodig?

d) bij tabblad opstarten openen = bij tabblad opstarten en tabblad service prtSc

Thx 

Linna

Doc c.docx Doc d.docx Doc a en b.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, srija linna zei:

1) Wijs je mij de weg in kort , hoe ik TS map "software distributie" moet ledigen. ( anders doe ik verkeerd)

Windows 10:

·         Type cmd in “Windows zoeken”

·         Klik met de rechter muisknop op het zoekresultaat Opdrachtprompt en kies  Als administrator uitvoeren.

·         Kopieer en plak hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:

net stop bits

net stop wuauserv

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

net start bits

net start wuauserv

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad C:\Windows\system32>
 

 

17 uren geleden, srija linna zei:

2)ik heb ontdekt in system configuratie

 a)/ bij tabblad algemeen  (staat op selectief opstart moet dz veranderen in Normaal opstart )?prtSc

 b)bij tabblad computer opstarten ( moet hier ook iet veranderen?)prtSc

 c) bij tabblad service ,ik heb al mijn service prtsc gedaan en nr jou gestuurd, kan je lezen? kan je zeggen wat ik moet stop zetten of verwijderen? of is dit nodig?

d) bij tabblad opstarten openen = bij tabblad opstarten en tabblad service prtSc

Thx 

Linna

Je bewandelt hier  wegen die men je elders heeft willen doen bewandelen. Er is kop nog staart aan te krijgen en het s niet de weg die wij willen volgen.

Want...

 

Op 7/11/2019 om 19:20, droske zei:

Aan de hand van de logs merk ik dat deze computer al een hele kruistocht heeft afgelegd.

Ik zie dan ook meer heil in een clean installatie.

Ik herhaal dit graag nog een keer, maar dat zal ik wel geen derde keer meer doen, daar zie ik dan het nut niet meer van in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je goed uitgevoerd. De "Bits" service bleek bij u niet gestart te zijn. Na deze actie wel.

Probeer die upgrade naar versie 1903 nog eens aan de hand van "Media Creation Tool".

 

Gelieve geen afbeeldingen meer te posten via een docx bestand. Ik open, om veiligheidsredenen, dergelijke bestanden met veel tegenzin.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.