Ga naar inhoud

USB exFat, Fat 32 NFTS


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb een smart TV en in de USB ingang steekt een HD van 1TB waarop mijn filmen staan. Een gedeelte van die filmen wilde ik op een USB stick zetten, en ik kocht dus een 64GB USB 3 stick.

Toen ik de filmen gekopieerd had, bleek mijn smart TV echter die USB stick niet te vinden. Eerst dacht ik dat het iets te maken had met USB 3, maar ik heb altijd gedacht en gelezen dat een hogere USB wel in een lager ingang kan gestoken, waarbij  de snelheid zakt naar die van de lagere ingang. Na nog wat andere gedachten ging ik de eigenschappen van de USB bekijken en hij bleek geformatteerd op exFat, terwijl mijn schijf en andere USB sticks op Fat32 zijn.  Ik zie echter geen mogelijkheid om die stick naar Fat32 te formatteren. Enkel exFat en NFTS

Er staat ook iets van clustergrootte, speelt dat een rol?

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik gelezen dat je met Windows 10 een USB stick niet hoger kan formatteren dan 32 GB. Maar vond ook een program om dat toch te doen. Maar evengoed vindt mijn TV de USB niet. voor alle zekerheid eens naar NFTS geprobeerd, geen resultaat!!!

USB disk werkt wel in mijn computer en laptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Theo2602 zei:

en ik kocht dus een 64GB USB

De optie om te formatteren naar NTFS, FAT, FAT 32 of exFAT is bij Windows 10 nog steeds aanwezig.
Als men een USB-stick wilt formatteren naar FAT 32, dan mag de USB-stick maximaal 32 GB zijn.

 

114993856_ScreenShot10-25-19.JPG.f0470fc0ed68feec26b9ce53963a02fa.JPG

 

De oplossing om een 64 GB USB-stick te formatteren zou men met een kleine omweg moeten uitvoeren, namelijk via Schijfbeheer.
Of via Opdrachtprompt (administrator):  format y:  /FS:FAT32    >>  (als y:  de USB-stick driveletter is)

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Theo2602 zei:

Mijn USB werd FAT32, maar werd niet gevonden. Je zou zeggen dat de smart tv geen grote USB erkent,

De TV zou de USB-stick FAT 32 wel moeten herkennen.

Doe een test om eerst een USB-stcik via Schijfbeheer of Opdrachtprompt te formatteren naar FAT 32.

Link naar reactie
Delen op andere sites

exFAT is in 2005 of 2006 in het leven geroepen en hoofdzakelijk bedoeld voor flash-schijven omdat er met FAT32 geen grotere bestanden dan 4GB op kunnen worden weggeschreven.

exFAT word ondersteund vanaf Windows 7, voor Vista was de laatste SP nodig en oudere besturingssystemen moeten gebruik maken van een patch.

 

Hier nog wat leesvoer van Sandisk -> https://kb-nl.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/2804/~/het-overzetten-van-een-4-gb-of-groter-bestand-op-een-usb-flash-drive

Blijkbaar word exFAT niet ondersteund door TV's, game consoles, oudere besturing's systemen, auto stereo's enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.