Ga naar inhoud

Geluid na binnenkomende email.


toetske

Aanbevolen berichten

Eerste contact met het forum...ken dus nog de "weg" niet en mogelijk bestaat een oplossing over mijn hier al.

Windows 10 Mail.

Sinds enkele weken wordt een binnenkomende email niet meer begeleid door het bijhorende geluid.

Ik denk dat zowel de instellingen in Mail als in geluid correct zijn.

Heb al diverse oplossingen bekeken gegoogeld en bekeken, vooraleer uit te voeren probeer ik eerst het forum 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denkt dat de instellingen in Geluid correct zijn.

Dat controleer ik zelf zo:

Ga naar Configuratiescherm > Geluid > tabblad Geluiden.

Onder Programmagebeurtenissen scrol je omlaag naar 'Melding bij nieuw e-mailbericht'. Klik daarop om die programmagebeurtenis te selecteren.

Controleer dan onderaan of er een geluid is gekoppeld aan die gebeurtenis.

Klik op de knop Testen.

Hoor je dan wat?

 

Zo ziet het er bij mij uit:

image.png.da8bdfba4bb8d285821649db1da9b784.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het geluid dat ik heb ingesteld.

Heb ook al een reset van Mail gedaan. De emails komen binnen en het aantal wordt aangeduid maar dus heen geluid.

Naast Mail van Windows 10 werk ik voornamelijk met de webmail (Telenet). Maar het geluid komt normaal langs Mail.

Weet ook niet of één van de mogelijke oplossingen, die ik in Google vond maar nog niet uitvoerde: Mail verwijderen en de app opnieuw installeren. In de instellingen van Windows waren ook diverse zaken aan te passen. Hier waren enkele punten niet helemaal duidelijk waardoor ik dit nog niet heb gevolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ik je hierbij niet verder kan helpen, toetske. Mijn geluidsboxen staat standaard uit. Ik zet ze alleen aan wanneer ik een video met geluid wil bekijken/beluisteren. Als ik klaar ben met het beluisteren/bekijken van die video zet ik de boxen direct weer uit. Een geluidje bij een binnenkomende mail zou ik juist erg vervelend vinden, omdat het me afleidt van wat ik op dat moment aan het doen ben.

Maar iedereen is anders. Ik hoop dat je er nog achterkomt wat de oorzaak is waarom jij geen geluid meer hoort bij een binnenkomende e-mail. En als je de oorzaak vindt en die hier meldt, kan dat zeer behulpzaam zijn voor anderen met hetzelfde probleem.

2 uren geleden, toetske zei:

Naast Mail van Windows 10 werk ik voornamelijk met de webmail (Telenet). Maar het geluid komt normaal langs Mail.

Als je webmail van Telenet gebruikt, dan zul je geen geluid horen. Dat geluid is gekoppeld aan een e-mailprogramma dat op je computer is geïnstalleerd. Het geluid zul je alleen horen wanneer de app Mail geopend is op je pc en daarop een nieuw (nog ongelezen) bericht binnenkomt.

Wanneer je eerst webmail hebt gebruikt en direct daarna de app Mail opent, dan heb je alle nieuwe berichten al gelezen in webmail. In de app Mail komen die berichten dan wel binnen, maar dat zijn dan geen nieuwe/ongelezen berichten meer, zodat je geen geluidje zult horen.

 

Ik heb het op mijn pc wel even gecheckt. Moest ik natuurlijk wel even mijn geluidsboxjes aanzetten... Bij mij komt er wel een geluidje wanneer er een nieuwe e-mail binnenkomt. Ik gebruik zelf niet de app Mail, maar Thunderbird als e-mailprogramma. Dat zou echter niets uit mogen maken.

Als geluid heb ik zelf niet gekozen voor een speciaal geluidje, maar ik hield het bij het standaard ingestelde geluid bij een inkomende e-mail: Windows Notify Email.wav.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer bedankt. Ik heb wel een 15-tal jaren zonder problemen op mijn computers gebruikt en maar helemaal verschillend van  Mail.

Trouwens in Windows 10 lukt het installeren niet en is ook niet meer te downloaden.

Ik ga mogelijk starten met deze bijlage uit te voeren en vervolgens de instellingen uit bijgevoegde url aanpassen in Windows. Mijn probleem is wel dat ik een paar opgegeven schermen niet helemaal terugvind...

Heb de ganse zaak al eens doorgenomen...maar niet uitgevoerd. Mogelijk kunnen jullie mij helpen om aan te geven waar in "instellingen" ik bepaalde schermen vind.

 

Sorry, het lukt mij niet om de url door te sturen. Het was een link naar een ander forum. 

 

2090488380_Mail2.thumb.jpg.7c7bf624d49494f93c77eb78f393f373.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, toetske zei:

Passer bedankt. Ik heb wel een 15-tal jaren zonder problemen op mijn computers gebruikt en maar helemaal verschillend van  Mail.

Trouwens in Windows 10 lukt het installeren niet en is ook niet meer te downloaden.

Ik ga mogelijk starten met deze bijlage uit te voeren en vervolgens de instellingen uit bijgevoegde url aanpassen in Windows. Mijn probleem is wel dat ik een paar opgegeven schermen niet helemaal terugvind.

Euh Toetske, deze mus kan niet volgen:

wàt heb je een 15 jaar gebruikt en wat is 'deze bijlage'?

11 minuten geleden, toetske zei:

Mogelijk kunnen jullie mij helpen om aan te geven waar in "instellingen" ik bepaalde schermen vind

als ik je kan helpen, ga ik het doen

 

11 minuten geleden, toetske zei:

sorry, het lukt mij niet om de url door te sturen.

een url doorsturen? bedoel je hem hier plaatsen of wat? (zo niet: aan wiè zou je welke url willen doorsturen en waarom?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.