Ga naar inhoud

Geluid na binnenkomende email.


toetske

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Passer zei:

Euh Toetske, deze mus kan niet volgen:

wàt heb je een 15 jaar gebruikt en wat is 'deze bijlage'?

Kijk eens Toetske,

ofwel antwoord je op mijn vragen ofwel speel ik niet meer mee: ik weet nu nog altijd niet wat je met die 'bijlage' bedoelt ... :wacko2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite ontbrak in mijn antwoord "Windows live mail" dat ik 15 jaar heb gebruikt. Het was een antwoord op het jouw  Outlook klik op "deze pagina".

Mijn bijlage over verwijderen en opnieuw installeren van Mail is toch doorgekomen ?

Het tweede deel dat een URL betrof is nooit niet verstuurd omdat ik niet vind hoe dat in pchulpforum moet uitgevoerd worden. 

Excuus als mijn antwoorden verwarrend overkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toetske Een URL (ook wel webadres of link genoemd) moet je niet toevoegen als bijlage. Je plakt een url gewoon in het reactievak, waarin jij je antwoord schrijft.

Als jij die bewuste website open hebt staan, dan klik je met de rechter muisknop op het webadres. In het contextmenu dat dan verschijnt, klik je op Kopiëren. De url staat dan op het klembord van Windows.

Dan ga je naar dit topic. Je klikt in het vak waarin staat 'Reageer op dit topic'. Dan kun je gebruik maken van de toetsencombinatie Ctrl-V om de url te plakken. In plaats daarvan mag je ook met de rechter muisknop klikken in het reactievak. En in het contextmenu klik je dan op Plakken.

De url staat dan in het vak waarin jij je reactie schrijft. Druk daarna op de Enter toets. Dan kun je eventueel verder schrijven. Zo makkelijk is het.

 

Als voorbeeld plak ik nu de url van het topic waar wij nu in bezig zijn: https://www.pc-helpforum.be/topic/73553-geluid-na-binnenkomende-email/#comments

Je ziet dat de url automatisch aanklikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een reactie van mij. Ik maak zelf nooit gebruik van de app Mail, maar ik heb op een test pc de app Mail voor de eerste keer geopend en daarin een mailaccount aangemaakt, zodat ik daarna kon nakijken hoe die app Mail eigenlijk werkt.

 

toetske, controleer a.u.b. het volgende:

1. Open de app Mail.

2. Wanneer de app Mail geopend is, zie je aan de linkerkant een brede blauwe kolom. Onderaan zie je een tandwiel. Klik op dat tandwiel:

image.png.f1fb91405a53b2d651cebe6d58fb09b2.png

Daarna zie je aan de rechterkant van je scherm een kolom Instellingen verschijnen.

3. In die kolom klik je op Meldingen:

 

image.png.7e2d34be1c1a630142e48287e882fd57.png

 

4. Het onderdeel Meldingen zal dan openen. Controleer of er een vinkje staat voor 'Een geluid afspelen':

 

image.png.c2f8d64afd74528b0423fb838dd203cd.png

5. Standaard staat er nog geen vinkje, merkte ik. In ieder geval bij mij niet. Als er bij jou ook geen vinkje staat, dan hebben we je probleem opgelost. Zet dan een vinkje. Klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello porrelaar,

 

Bedankt voor de dubbele toelichting URL en Mail.

Mail: gebruikt sinds de start van Windows 10 en de instellingen staan zoals je hebt aangegeven en geluid werkte normaal tot enkele weken geleden.

In feite gebruik ik voornamelijk Webmail. Mail staat ook open omdat het email geluid enkel bij Mail wordt gegeven.

Het probleem zou waarschijnlijk na een Windows update kunnen veroorzaakt zijn.

Moet ook nog kwijt dat ik, in Mail, van in de beginne problemen had met de toegevoegde mappen waarvan de inhoud steeds verdween, hetgeen niet het geval is bij webmail.

Ik veronderstel dat het probleem mogelijk door enkele wijzigingen in de instellingen van Windows zou kunnen worden veroorzaakt...of...door Mail.

Dat is de reden waarom ik in een vorige bijlage (hopelijk is die wel doorgekomen en heb ik daar geen fout gemaakt) suggereerde om Mail te verwijderen en te herinstalleren.

 

De URL heb ik op Google gevonden en probeer ik straks door te sturen. 

Ik kan in die URL de meeste instellingen terugvinden. Maar enkele kan ik niet lokaliseren omdat mijn Nederlandstalige , Windows niet altijd overeenstemt met de Engelse versie (denk ik) hopelijk kunnen jullie me daar bij helpen.

 

Passer en porrelaar bedankt voor jullie geduld hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, toetske zei:

In feite ontbrak in mijn antwoord "Windows live mail" dat ik 15 jaar heb gebruikt. Het was een antwoord op het jouw  Outlook klik op "deze pagina".

Mijn bijlage over verwijderen en opnieuw installeren van Mail is toch doorgekomen ?

Het tweede deel dat een URL betrof is nooit niet verstuurd omdat ik niet vind hoe dat in pchulpforum moet uitgevoerd worden. 

Excuus als mijn antwoorden verwarrend overkomen. 

OK, geen probleem meer - met 'bijlage' bedoelde je wellicht het plaatje dat jij in je post plaatste - dat had ik dus niet begrepen, sorry voor het misverstand!

En - zoals Porrelaar al zei - een URL (link) plaats je door hem te kopiëren en hem dan gewoon in je bericht te plakken. Meer moet je er niet mee doen :)

(dan staat hij er en is bruikbaar)

 

Maareuh... je zinnetje: " omdat mijn Nederlandstalige , Windows niet altijd overeenstemt met de Engelse versie " brengt me wel tot bij de vraag: je Windows is toch een legale Windows?

(want anders zou je probleem wel eens door een illegale versie veroorzaakt kunnen worden - en kunnen we blijven zoeken naar de oorzaak ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vier computers en/of laptops werk ik met een legale Windows.

Twee waar ik gewoon de diverse updates heb gevolgd. De andere waar ik van Windows 7 ben overgeschakeld naar Windows  10.

Op 3 computers werk ik met Mail en Webmail...met geluid...

 

Hier bijgevoegd de URL, die hopelijk correct kan worden geopend en gelezen.

Weet niet of de inhoud overeenstemt met jullie ondervinding. Het is hier dat ik enkele schermen niet terugvind in mijn instellingen.

 

https://www.tenforums.com/tutorials/23382-turn-off-notifications-mail-app-windows-10-a.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.