Ga naar inhoud

Geluid na binnenkomende email.


toetske

Aanbevolen berichten

Legaal? Ok dan - dan kunnen we verder.

 

Wacht nog even af wat Porrelaar je nog vertelt, maar zelf denk ik dit:

- op je andere systemen werkt het naar behoren

- op dit systeem niet - dan zou ik zelf voor een herinstallatie (met behoud van instellingen) gaan omdat naar mijn ondervinding dit wel eens sneller het probleem zou kunnen oplossen dan te blijven zoeken naar oplossingen voor je probleem.

 

Maar goed, even Porrelaar nog maar afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik stond op het punt om Mail onderhanden te nemen zoals vermeld...ik wacht nog even...

Ik denk dat U een herinstallatie van Windows suggereerde en niet van Mail.

Omdat mijn laptop en Windows volgens mijn ondervinding zonder problemen draaien schrikt dit mij wat af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toetske De link naar de website van tenforums is prima geplakt en door iedereen te openen. Goed gedaan. En dat viel wel mee toch?

 

Windows opnieuw installeren omdat je geen geluidje hoort bij een binnenkomende mail lijkt me een tikkeltje overdreven. Maar ik ben iemand die helemaal geen geluidjes wil horen als hij aan het werk is.... 😉

 

Tenforums maakt prima handleidingen. Een deel van die handleiding heb je al gevolgd, namelijk punt 1 tot en met 5D. Dat gedeelte heb je dus al gehad.

 

Let op: Punt 5E (en de volgende punten) in die handleiding gaat niet over een instelling in de app Mail, maar over  instellingen in de app Instellingen van Windows.

Punt 5E in de handleiding: klik op Start (= de Windows-knop) > Instellingen > Privacy. Klik in de linker kolom op Achtergrond-apps. Kijk dan in het rechter paneel. Begin bovenaan: 'Apps mogen op de achtergrond worden uitgevoerd staan' moet op Aan staan.

Scrol daar dan naar beneden naar Mail en Agenda. Het schuifje achter Mail en Agenda moet op Aan staan.

 

Punt 5F. Je blijft in de app Instellingen, maar je gaat naar het onderdeel Systeem. In de linker kolom klik je op Meldingen en acties. In het rechter paneel klik je op Mail. Er wordt dan een aparte pagina voor Mail geopend. Zet dan Meldingen op Aan en zorg er voor dat er een vinkje staat voor 'Een geluid afspelen wanneer er een melding binnenkomt.

 

Punt 6 van de handleiding moet je niet doen. Want dan schakel je juist alle meldingen uit voor een e-mailaccount.

 

Kom je er zo uit? Geef anders aan welke regel uit de handleiding van Tenforums je niet begrijpt. Je kunt zo'n Engelse regel of alinea gewoon kopiëren en daarna hier in een reactie plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien geluid: dan is het maar zo, ik vind ook dat dit niet opweegt t.o.v. een herinstallatie van Windows.

 

Ik ga het volgende doen:

1. Mail verwijderen en opnieuw installeren ( volgens beschrijving vroeger vermeld). Lijkt die beschrijving OK ?

2. Instellingen van Mail en Windows invullen of bijwerken.

 

Ik laat weten of dit iets bijbrengt.

 

Alleszins bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik het zo doen:

1. Volg eerst de handleiding van Tenforums. Controleer of alle instellingen exact zo staan als in die handleiding wordt uitgelegd.

2. Controleer daarna of je weer geluid van de app Mail krijgt bij binnenkomende nieuwe e-mails.

3. Krijg je nog steeds geen geluid bij binnenkomende e-mails, dan kun je overgaan tot het verwijderen en daarna opnieuw installeren van de app Mail.

 

Je had geen link gegeven waar je de handleiding vond waarin staat hoe je de app Mail verwijdert en daarna opnieuw installeert. Je had wel een printscreen gemaakt en geplaatst van die handleiding. Die printscreen stond in dit bericht:

 

Ik heb die printscreen bekeken. Het kan volgens mij nog iets eenvoudiger:

  • Klik met de rechter muisknop op de knop Start.
  • Klik op Windows PowerShell (Admin)
  • Kopieer en plak het onderstaande commando in Powershell:
 get-appxpackage *microsoft.windowscommunicationsapps* | remove-appxpackage 
Druk op de Enter-toets om dat commando uit te laten voeren. Hiermee verwijder je de app Mail. Sluit daarna het venster van PowerShell. Ga naar de Store van Microsoft en typ daar in het zoekvak Mail:

image.png.a161db7a2d5ddac06e0fb2c5152b5a6b.png

  • Klik in de zoekresultaten op Mail en Agenda om die app weer te installeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles uitgevoerd zoals beschreven...maar GEEN geluid...

Ik zal dus moeten aanvaarden dat, tot voor kort er WEL en dus nu GEEN email geluid zal zijn.

Mijn eigen kennende zal vroeg of laat beginnen kriebelen en begin ik weer te zoeken... 

 

Wat ik wel heb ontdekt: een PChelpforum dat niet vies is om te zoeken.

Vraag en antwoord werden met tekst, schermen, info en vooral geduld begeleid.

 

Bedankt. 

 

Toeske.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, toetske zei:

Mijn eigen kennende zal vroeg of laat beginnen kriebelen en begin ik weer te zoeken... 

zo iets herkennen wij ook...  :xd:

 

en ja: een herinstallatie tgo geen geluid is wel een grote wanverhouding... tot het weer te erg begint te kriebelen.

(een oplossing is ook wel: gewoon wachten tot de volgende grote april/mei-upgrade uitgerold word - als jij je kriebel zolang onder bedwang kan houden ?? :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.