Ga naar inhoud

Muis


james48

Aanbevolen berichten

Hallo, ik speel regelmatig in World of Tanks, in dit spel moet mijn muis pointer (Logitech, wireless Marathon M705) langzaam bewegen, echter als ik weer uit het spel ben moet hij weer sneller bewegen, is er iets mogelijk dat dit automatisch gaat alsjeblieft?

wireless Marathon M705.png

aangepast door james48
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet de muis langzamer werken bij een spel?

Je moet een muis zodanig instellen dat het voor alles prima is.

Misschien is het beter om een nieuwe muis te kopen dan beter ligt want M705 is een vrij grote muis.

Ik heb dat gehad.

Nu heb ik een handige M235 en deze werkt prima bij Windows en Linux

Maar ik speel geen games.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speel zelf ook geen games, maar misschien wil James af en toe heel nauwkeurig kunnen richten en wil hij daarom in het spel World of Tanks af en toe een lagere muissnelheid gebruiken. Nadeel is dat je dan een erg grote muismat nodig hebt om het hele speelveld te kunnen bestrijken.

 

Misschien kun je in het spel zelf de gevoeligheid/snelheid van de muis instellen. Omdat ik dat spel niet ken, moet je zelf opzoeken waar je dat kunt doen.

En als dat in het spel zelf niet kan, dan zou je de aanschaf van een andere muis kunnen overwegen. Kies dan een muis met een dpi knop. Met die dpi knop kies je tussen verschillende gevoeligheden van de muis.

Zelf heb ik een goedkope (10 euro) draadloze muis van Trust: de Trust MaxTrack: https://www.trust.com/nl/product/17176-maxtrack-wireless-mouse

Hij is wat groter dan de M705. Of je een muis groot noemt hangt af van de grootte van je handen. Ik vind de M705 aan de kleine kant, want ik heb grote handen.

De afmetingen (hxbxd) van de 3 muizen die tot nu toe genoemd werden:

De Logitech M705: 109 x 71 x 42 mm

De Logitech M235:   95 x 55 x 38,6 mm

De Trust MaxTrack: 130 x 79 x 42 mm

 

Op mijn Trust muis zit een dpi knop vlakbij het scrolwiel. Met die dpi knop kan ik de snelheid van de muis wijzigen: of 800 of 1600. Gewoon 1 keer die knop indrukken om de snelheid te wijzigen van snel naar langzaam of omgekeerd.

 

image.thumb.png.9a6b441c3183dcfbbc1ca934d73d7ee3.png

De M705 die James nu gebruikt, lijkt ook zo'n dpi knop te hebben, maar dat is niet het geval. Met de knop die op die M705 muis vlakbij het scrolwiel zit, wijzig je de werking van het scrolwiel: van scrollen waarbij je klikjes voelt naar supersnel en vloeiend scrollen. Een dpi knop heeft de M705 dus niet.

 

De M235 heeft ook geen dpi knop.

Ik kwam tijdens mijn zoektocht een muis tegen die speciaal ontwikkeld is voor World of Tanks: de World of Tanks M-35 Sniper Gaming Muis - 4000 dpi.

Hij is onder andere verkrijgbaar bij Bol.com: https://www.bol.com/nl/p/world-of-tanks-m-35-sniper-gaming-muis-4000-dpi/9200000100382550/#product_specifications

Deze muis heeft een dubbele dpi knop bij het scrolwiel:

image.png.30c489052ff58b1e66174ce49d3ded56.png

De maximale snelheid is 4000; dat is razendsnel, en dat wil jij juist niet wanneer jij als sluipschutter heel nauwkeurig wilt kunnen richten. Op zo'n moment moet de dpi juist laag zijn. En dan gebruik je de dpi knop om de snelheid/gevoeligheid van de muis te verlagen. Je drukt een of meerdere keren op de - knop om de snelheid omlaag te brengen. De volgende snelheden zijn mogelijk: 500/1000/1500/2000/3000/4000.

 

Of deze World of Tanks M-35 Sniper Gaming Muis een goede muis is durf ik niet te zeggen. Hij zou wel een oplossing kunnen zijn voor jouw probleem. Je kunt met behulp van de dubbele dpi knop razendsnel de gevoeligheid van de muis wijzigen.

Meer informatie over deze muis vind je hier: https://www.amazon.co.uk/Konix-M-35-WOT-SNIPER-MOUSE-other/dp/B07JD2K6T4

Als ik de beschrijving goed begrepen heb, dan zou er op deze muis ook een aparte sniper button (sluipschuttersknop) zitten. Eén druk op die knop zal de muissnelheid waarschijnlijk direct zo laag mogelijk maken, zodat je zeer precies kunt richten.

(O ja. het is wel een muis met een draadje. Geen draadloze muis.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf speel ik Half Life 2 - en daar zit voor het spel zelf een optie hiervoor in:  image.png.8e7b023e062e1d65b767b56b1e6b2030.png

die instelling beïnvloedt de muissnelheid buiten het spel niet.

Ik vermoed dat er in jouw spel toch ook wel zo'n optie moet zitten?

 

@Porrelaar: je antwoord doet me er aan denken dat ik zelf alleen maar een muismat gebruikt heb het eerste half jaar dat ik met computer werkte - is nu toch al wel wat geleden...

Je mag me van het tegendeel overtuigen, maar 'k heb eigenlijk nooit het nut van zo'n ding ingezien, en 'k gebruikte vroeger een muis-met-een-balletje en de laatste jaren een Logitech IR muis.

Ik zie eigenlijk het nut van een muismat niet in.. ?  Wat zijn de argumenten Pro? (zonder hier dit topic teveel te gaan doorkruisen - 'k ga dus hier zeker niet op je redenen in gaan.

(maar er zijn blijkbaar argumenten pro omdat mensen ze toch blijven gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer Ook al zou er in het spel zelf een optie zitten om de gevoeligheid van de muis in te stellen, dan nog is dat niet voldoende voor alle spelsituaties. Ik kan me voorstellen dat je in een spel bij een snelle verplaatsing voor een hoge gevoeligheid kiest, maar dat je wanneer je in datzelfde spel bezig bent als sluipschutter, juist een zeer lage gevoeligheid wenst. Alleen dan kun je zeer zuiver richten. Ik kan me daarom voorstellen dat james48 de muisgevoeligheid snel wil kunnen veranderen, wanneer hij in het spel bezig is. Vandaar dat ik hem bovenstaande tips gaf.

 

Ik gebruik de dpi knop op mijn Trust muis niet zo vaak. Wanneer wel? Wanneer ik in Photoshop Elements een voorwerp of gezicht nauwkeurig wil uitknippen. Dan is een hoge muisgevoeligheid alleen maar hinderlijk.

 

Waarom een muismat? Of je een muismat nodig hebt is afhankelijk van de ondergrond waarop de muis ligt. Als dat een glazen ondergrond is, dan moet je een muis kopen die werkt op glas. Niet alle muizen werken op een glazen ondergrond. Bij andere muizen moet je wat tussen muis en glas leggen, al is het maar een vel papier.

Mijn (goedkope) pc meubels zijn van spaanplaat met een laagje erover. Dat laagje is niet spiegelglad, maar heeft een klein beetje reliëf. En dat reliëf zorgt voor een onaangenaam geluid wanneer ik daarop de muis heen en weer beweeg. Dat geluid irriteert mij, daarom gebruik ik een muismat. Geen dure, want een goedkope volstaat ook.

Ik gebruik een muismat van 50 euro, die maar € 1.09 gekost heeft... :xd:

image.png.be42aa711e6374c47c33b4660689905f.png

 

En voordat je begint over mijn vieze toetsenbord... De donkerder plekken op de toetsen (op de foto vooral goed te zien op de spatiebalk) zijn het gevolg van slijtage. De toetsen van een toetsenbord hebben vaak een antisliplaag, maar door het gebruik verdwijnt die antisliplaag langzamerhand, en dat zijn dan die glanzende plekken.

Dit Dell SK-8135 toetsenbord is (op 1 maand na) 12 jaar oud, en dan mag er wel wat slijtage optreden. Een muismat gaat bij mij geen 12 jaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat die snipersituatie betreft, die is er ook in Half Life 2, maar van overgevoeligheid heb ik daar geen last van. Al kan ik me voorstellen dat het voor een ander soort game wèl het geval zou zijn en dat dan een snelle wissel wel makkelijk is.  James48 moet het voor zijn systeem/spel maar even bekijken.

('t was ook niet de bedoeling van jouw inbreng van de kaart te vegen hoor!)

 

(Wat de muismat betreft: ieder zijn meug - en 'k moest al naar het plaatje terug gaan kijken om te zien wat je bedoelde :) Zelf heb ik zo'n soort 'formica'tafelblad dat dan nog ietsje geribbeld is ook. Ken je 'formica'? )

 

en over je 'vieze' tobo durf ik al niet beginnen - trouwens: zo'n slijtageplekken heeft dat van mij ook. ('t meeste vuil zit ònder de toetsen, maar dat zie je niet zo snel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1784290369_CorsairHarpoonRGBPromuis.thumb.png.e7ebef870bf301b536e5936b48735f9b.pngGeachte heren, heel erg bedankt voor jullie aanwijzingen.

ik heb gezocht maar ik kon zaterdag deze Topic niet meer vinden om iets te vermelden.

Ik ben eind vorige week naar onze computerwinkel gegaan en daar zag ik toevallig de Corsair Harpoon RGB Pro muis die aangesloten was op een computer.

De medewerker wist toen nog niet dat er een versnellings-functie aanwezig was in de Corsair Harpoon.

Maar na even in het Corsair iCUE menu te kijken kwamen we er achter dat deze muis 5 verschillende DPI snelheidsstanden had en daarna heb ik deze muis aangeschaft.

Als ik dit bericht eerder gelezen had was ik hier zeker op in gegaan.

 

Groet, James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens aan, je had zelf al een muis gevonden waarvan je de gevoeligheid kunt instellen.

Speel zelf met de instellingen totdat die voor jou juist zijn.

200 dpi voor gaming lijkt mij persoonlijk wel erg laag.

De sniper slider zou ik juist laag zetten. Nu heb jij die op de maximale snelheid staan.

 

Ik wens je veel gameplezier met deze muis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Porrelaar, ik vind het erg leuk dat jullie met deze meldingen kwamen.

Ik dacht en hoopte dat de Sniper slider met de precisie te maken heeft?

Als ik deze Slider namelijk op 200 DPI of op 12.000 DPI zet veranderd de muis pointer snelheid niet?

Er staat niets over de Sniper mode in de zeer korte handleiding?

Ik vind de Corsair Harpoon wel een goede en precieze muis om mee te Gamen.

 

James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt 5 verschillende snelheden instellen, maar jij hebt slechts 2 snelheden geactiveerd: 200 en 7200 dpi. Jij kunt nu dus slechts kiezen uit 2 snelheden.

 

Als de eerste snelheid (200 dpi) voor jou de juiste is bij acties waarbij jij voor sluipschutter (= sniper) speelt, dan hoef je verder niets te doen.

Ik heb de handleiding voor die muis niet, maar bekijk de muis eens goed van alle kanten. Zit er misschien een aparte knop op voor de sniper functie?

De sniper functie heeft zeer zeker te maken met de precisie. Bij de sniper functie hoort een lage dpi. Hoe lager de dpi, hoe nauwkeuriger/preciezer je kunt werken.

En hoe hoger de dpi, hoe sneller de muispijl over het scherm heen en weer vliegt.

 

Maar het gaat erom dat jij met deze muis zowel goed kunt gamen als ook andere dingen kunt doen, zoals fotobewerking, surfen op internet enz. Als je dat nu kunt, dan laat je het zo.

 

In een vorige reactie toonde je een afbeelding van het instellingenvenster van je nieuwe muis. In de linker kolom zie ik Actions staan. Als je daarop klikt, krijg je misschien te zien hoe je de sniper functie activeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.