Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

wginneke

computers niet herkend in netwerk

Aanbevolen berichten

ik heb 3 pc's in een lokaal netwerk, alle drie draaiend op Win10 Pro ver 1903. Aan Pc2 hangen 2 gedeelde printers en sinds enige tijd zijn er problemen om met Pc1 (onlangs Win10 volledig opnieuw geïnstalleerd) de gedeelde printers te gebruiken.

Pc 3 kent in "Netwerk" zowel Pc1 als Pc2 en kan ook perfect de gedeelde printers gebruiken, Pc1 en Pc2 hebben in "Netwerk" geen enkele pc staan.

Een gedeelde map kan via netwerkverbinding in verkenner gemaakt worden van Pc1 naar Pc2 en omgekeerd en Pc2 kan een gedeelde netwerkprinter (als test) van Pc1 gebruiken maar omgekeerd niet.

ik heb al vanalles geprobeerd (SMB1 is actief, discovery functies zijn gestart, IPv6 afgezet, ...) maar ik slaag er niet in om vanaf Pc1 af te printen op de gedeelde printers.

Iemand nog een tip om de zaak terug aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom gedeelde printer?

Op die manier moet er altijd een pc nutteloos aanstaan om te kunnen afdrukken.

Dat is echt oude manier van werken.

Ik werk al zeker 10 jaar niet meer zoals jij dat doet.

Ook niet in Linux

Om welke printer gaat het hier: merk, model en type

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Stegisoft, 

Je argumenten houden natuurlijk steek, voor het normale printwerk wordt dan ook een HP Officejet via WiFi gebruikt (het gaat hier over een kleine kmo), maar de 2 printers waarvan sprake, zijn een ticketprinter Epson tm88 en een labelprinter zebra zd410, die via USB werken en toch enkel gebruikt worden als de pc's ook aan staan. En aangezien die printers redelijk duur zijn...! 

Maar wat mij vooral irriteert is de onduidelijke situatie van het netwerk qua herkenning van de verschillende componenten (met waarschijnlijk de printerproblemen als gevolg) en de moeilijkheid om daarvan de oorzaak te vinden, maw. waar moet ik het probleem gaan zoeken? 

Suggesties hieromtrent worden in dank aanvaard. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Beiden bonprinter kan je eventueel in uw netwerk plaatsen.

TM88 ken ik goed want die had ik ook toen we een zaak hadden.

Je had toch driver geïnstalleerd op de computer dat geen printer heeft?

Gaat het hier om wifi of Lan verbinding tussen de computers?

Nota: IPv6 aanzetten

Nota: best ook de router herstarten voor de zekerheid.

aangepast door stegisoft

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

In Netwerk plaatsen van de printers vereist een extra optionele interface dacht ik? 

Softwarepakketjes met drivers zijn inderdaad geïnstalleerd en pc's zijn via ethernet aan netwerk gekoppeld (via hub). 

Tot voor kort heeft alles ook probleemloos gewerkt. 

Ik zal ipv6 eens terug aanzetten en de router herstarten en zien of dat verschil maakt. 

Bedankt in ieder geval. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

sorry voor de late reactie, ik was er even tussenuit.  ik heb de router ondertussen gereboot en ipv6 terug opgezet, maar zonder resultaat.

De pc's zijn allemaal via ethernet verbonden.

Ik ga morgen eens proberen of ik de printers kan koppelen aan de Synology, om die dan als print-server te laten dienen  (ik heb hier thuis een testje gedaan met een synology en een brother printer en dat lijkt te werken, morgen ter plaatse eens kijken of de epson en zebra ook ondersteund worden)

groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Waarom Synology als je dat ook kan doen met switch (klik)

Gewoon de printer met netwerkkabel erop aansluiten en switch aansluiten ergens in uw netwerk.

Dan moet je op ieder pc driver installeren en printer installeren.

Best printer een vaste IP adres geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hoe verbind ik usb-printers met die ethernet-poorten, dat is mij niet bekend? We hebben sinds kort een synology staan met 2 vrije usb-poorten, dus zo zou ik de usb-printers wel in het netwerk kunnen hangen en zonder extra investering.

Groetjes 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Misschien weet je dat niet maar het is wel zo: zebra zd410 (klik) -> klik bij Removing the Ethernet Option

TM88 werkt normaal gezien met usb en ook met netwerkkabel als je TM88V hebt

Ik weet niet welke type je hebt: HP Officejet maar als die wifi kan je meestal ook netwerkkabel gebruiken.

Maar draadloos kan ook perfect naar draadloos toestel zoals router, access point enz.

Welke versie is uw NAS?

aangepast door stegisoft

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
    Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.360
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      Jaslin
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Lelebees
        Ik heb recent een nieuwe computer gekocht en in elkaar gezet (mocht dit belangrijk zijn.). Na de windows 10 installatie, heb ik de LAN-kabel (enige vorm van internetverbinding op mijn moederbord) ingeplugd. Er kwamen geen netwerken waarop ik kon inloggen met mijn computer. Ik heb de LAN-kabel gecheckt en in LAN-poort 4 gedaan. (waar de oude PC op zat (waar internet overigens wél op werkte)) ik weet nu niet meer wat ik hieraan kan doen. Help?
      • Door jmn
        Hallo,

Sinds gistermorgen heeft mijn laptop plots geen internetverbinding via wifi meer. Met een kabel doet ie het wel.
        Een andere laptop doet het via wifi wel, dus het lijkt mij iets in de laptop te zijn.
        Heb router al herstart. Heb via apparaatbeheer de netwerkadapter al verwijderd en 'm opnieuw laten installeren.
        Op een gegeven moment deed hij het éventjes, maar bij doorklikken naar een volgende website viel hij weer uit met het gele uitroeptekentje.
        Een vaste dns server opgeven, zoals 8.8.8.8 of 8.8.4.4 bood ook geen soelaas. Of moeten daarnaast nog andere instellingen gedaan worden, behalve het vinkje bij 'vaste dns server gebruiken'?
        AntiMalwarebytes vond ook niks geks.

Wat kan ik nog proberen?

Gr.
        Johan

• Door AnitaVenlo
        Hallo,

Ik heb een nogal veel voorkomende vraag ben ik bang. Het internet van mijn moeders PC is soms extreem traag. De PC is via kabel aangesloten aan de modem.
        De modem komt van Ziggo, deze is ongeveer 2 jaar geleden hier aangesloten geworden.

Ik heb via verschillende browsers het internet 'getest'. Maar er zit niet erg veel verschil in wat betreft de snelheid.
        Ik vroeg mij af of het misschien überhaupt wel aan het netwerk of modem ligt of niet gewoon aan haar pc ( deze is van 2009 ongeveer).

Het is voor mijn moeder erg belangrijk dat het internet wel goed blijft werken omdat ze thuiswerk heeft en haar pc + internet gewoon echt nodig heeft hiervoor.

Ik hoop daarom ook dat iemand mij en mijn moeder hiermee kan helpen.

Grtz Anita

• Door MrSam
        Hallo allemaal,   Niet lang geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht,  een ASUS N551JB-CN021H.
        Ik had er Windows 8 opstaan en heb deze gelijk ge-upgrade naar Windows 10.
        Ik ben er erg gelukkig mee, alleen een probleem waar ik mee zit is de LAN. Wanneer ik met een internetkabel werk, valt continu het internet weg.
        Soms doet hij het voor 15 min, de andere keer een 3 uur lang goed. Het is erg verschillend.   De laptop heeft zo'n flip-down systeempje aan de zijkant van de laptop om de LAN kabel in te kunnen steken. Ik dacht eerst dat het hier aan zou liggen maar wanneer mijn internet wegvalt, herkent de laptop nog wel dat er een LAN kabel in zit. Ik ben ook nog steeds verbonden met het netwerk maar onder de netwerknaam staat doodleuk; Geen internet.

Ik heb geprobeerd de nieuwste driver opnieuw te installeren (http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false), maar ook dit loste het niet op.   Ook ligt het niet aan de netwerkinstellingen van het netwerk, want ik heb dit probleem niet alleen thuis maar ook bij mijn vrienden en op werk.   Laptop: ASUS N551JB-CN021H Computer systeem: Windows 10
        Ethernet driver: Realtek PCIe GBE Family Controller Adapter type: Ethernet 802.3 DHCP ingeschakeld: Ja   Ik weet wel wat van computers maar ben niet super technisch weggelegd, dus daarom de vraag of iemand mij kan helpen.
        Is dit een hardware probleem of kan ik dit zelf oplossen?   Alvast bedankt!

MrSam      
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.