Ga naar inhoud

Is deze PC klaar voor Win 10?


v4-lover

Aanbevolen berichten

Windows 10 specs

 

  • Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster processor or SoC.
  • RAM: 1 gigabyte (GB) for 32-bit or 2 GB for 64-bit.
  • Hard disk space: 16 GB for 32-bit OS 20 GB for 64-bit OS.
  • Graphics card: DirectX 9 or later with WDDM 1.0 driver.
  • Display: 1024 x 600 or above.

Redenering is fout:

8 GB bij die processor is teveel.

Ik heb ook 16 GB maar een zware processor waarvan 8 GB nutteloze geheugen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stegisoft zei:

Fotobewerking heeft niks met Windows 10 te maken.

Je kan perfect Windows 10 installeren.

Download wel de nieuwste versie (klik)

Je kan dat op usb-stick laten zetten.

Weet wel dat Photoshop hier niets mee te maken heeft maar gaf het maar door indien er een nieuwe PC voorgesteld werd.

4 uren geleden, stegisoft zei:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

mmm.. processor is goed, schijven zijn goed, alleen je ramgeheugen is aan de magere kant: image.png.3914e1012625cd7f05e32e9b75acbd89.png

 

Je kan het proberen, het kan gewoon lukken - al zou ik er zelf wel zeker 4 gig bij steken.  (zelf heb ik 16 Gig, maar da's dus ruim)

Geheugen bijsteken lukt helaas niet.

Zie volgend topic.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees in je topic van februari 2019 dat deze 10 jaar oude pc nu draait op Windows 7, 32-bit.

Je kunt nog steeds gratis upgraden naar Windows 10. Jouw pc voldoet aan de systeemvereisten voor Windows 10.

Als je pc nu draait op Windows 7 Home (32-bit), dan krijg je daardoor Windows 10 Home (32-bit). En als je pc nu draait op Windows 7 Pro (32-bit), dan krijg je door die upgrade Windows 10 Pro (32-bit). Het heeft geen zin om werkgeheugen bij te plaatsen, want een 32-bit versie van Windows kan nooit meer dan 4 GB aan werkgeheugen adresseren.

 

Voordat je de upgrade naar Windows 10 uit gaat voeren, maak je voor de zekerheid eerst een kopie van je persoonlijke bestanden (foto's, video's, Word bestanden enz.). Er kan immers altijd wat mis gaan, en dan heb je in ieder geval die persoonlijke bestanden nog. Die kopie plaats je op een externe harde schijf of op een USB stick met een behoorlijke opslagcapaciteit.

 

Hoe voer je de upgrade daarna uit?

Klik op de volgende link:

https://www.gratissoftwaresite.nl/upgraden-naar-windows-10-nog-altijd-gratis-met-mediacreationtool-januari-2017

Voer de instructies uit die op die website staan onder B. Upgrade van Windows 7/8.1 naar Windows 10

Als er gevraagd wordt: "Wat wilt u doen?", dan kies je "Deze pc nu bijwerken".

 

Deze upgrade kan lang duren. Je mag hem, als hij eenmaal bezig is, niet onderbreken!

Begin er dus pas aan, wanneer je daar voldoende tijd voor hebt.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 4 GB geheugen en dus krijgt je 64 bits Windows 10

Zo simpel is dat.

Zoek het niet te ver.

Ben totaal geen voorstander van upgraden maar je hebt de mogelijkheid om volledig nieuw Windows te installeren.

Want al je upgraden doet dan heb je de grootste rommel van Windows 7 nog steeds en dat mag niet de bedoeling zijn.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, stegisoft zei:

Je hebt 4 GB geheugen en dus krijgt je 64 bits Windows 10

Zo simpel is dat.

Nee, zo simpel is het niet. Misschien is er sprake van een misverstand. Ik had het over het gratis upgraden van Windows 7 naar Windows 10. Stegisoft lijkt het daarentegen over een schone installatie van Windows 10 te hebben.

Bij de gratis upgrade, zoals ik die hierboven beschreven heb, houd je dezelfde bits-versie. Het blijft dus 32-bit, als jij Windows 7 (32-bit) hebt. Je kunt Windows 7 (32-bit) niet upgraden naar Windows 10 (64-bit), als je die methode gebruikt.

 

Als je in plaats van de 32-bits versie liever de 64-bits van Windows 10 Home wilt hebben, dan kun je dat op 2 manieren doen:

1. Eerst de gratis upgrade uitvoeren naar Windows 10 Home (32-bit), zoals ik die hierboven beschreven heb. Hierbij blijven je programma's en je persoonlijke bestanden behouden. Na deze upgrade moet je controleren of Windows 10 geactiveerd is. Als je daarna over wilt naar de 64-bits versie van Windows 10, dan wordt dat een schone installatie. Bij een schone installatie zal er niets bewaard worden. Je zult dan wél eerst al je persoonlijke bestanden veilig moeten stellen op een externe harde schijf en daarna kun je een schone installatie van Windows 10 uitvoeren, waarbij je de 64-bits versie van Windows downloadt. Je hoeft dan tijdens de installatie geen productcode in te geven, omdat er al eerder Windows 10 op je pc stond. Als er om de productcode gevraagd wordt, dan klik je op 'Ik heb geen productcode'.

2. Direct een schone installatie van Windows 10 (64-bits) uitvoeren. Je moet daarvoor eerst een installatiemedium aanmaken, waarbij je kiest voor de 64-bits versie van Windows 10. Er kunnen dan geen programma's of persoonlijke bestanden bewaard worden. Tijdens de installatie van Windows 10 (64-bit) moet je de productcode van Windows 7 ingeven. Na een schone installatie van Windows 10 moet je zelf je favoriete programma's weer downloaden en installeren. Ook moet je je persoonlijke bestanden, die je van tevoren veilig had gesteld op een externe harde schijf, weer terug gaan plaatsen.

 

Wanneer je direct een schone installatie uitvoert van Windows 10 (64-bit), kunnen er problemen met de activatie van Windows 10 zijn. Het kan, maar het hoeft niet.

Die problemen met de activatie krijg je niet of veel minder snel, wanneer je eerst de gratis upgrade uitvoert.

Een ander nadeel van een schone installatie van Windows 10: Bij een schone installatie van Windows 10 wordt je tegenwoordig min of meer gedwongen om je aan te melden met een Microsoft account. Als je dat niet wilt, dan moet je tijdens de schone installatie van Windows 10 ervoor zorgen dat er geen verbinding met internet is. Alleen dan kun je ervoor kiezen om een lokaal gebruikersaccount aan te maken, waarbij je zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kunt kiezen.

Meer daarover kun je hier nalezen: https://www.pc-helpforum.be/topic/73289-windows-10-1903-of-1909-installeren-met-lokaal-account/

 

Heeft het zin om te kiezen voor de 64-bits versie als je 4 GB aan werkgeheugen hebt? Ik vind zelf van niet. De 64-bits versie van Windows heeft meer werkgeheugen nodig dan de 32-bits versie. Bij 4 GB of minder aan werkgeheugen zou ik zelf kiezen voor de 32-bits versie van Windows.

 

Veel meer informatie over de gratis upgrade naar Windows 10 kun je hier vinden: https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.