Ga naar inhoud

aansluiting printer op nieuwe laptop


alfa10

Aanbevolen berichten

Hallo,

Je moet hem eerst toevoegen:

 

Printer aansluiten

Nu gaan we kijken of uw printer wel toegevoegd is aan de computer.

  • Klik op Starten > Instellingen.
  • Klik op Apparaten > Printers en scanners.
  • Staat uw printer onder het kopje 'Printers en scanners'? Lees dan verder onder het kopje 'Verbinding controleren'. Staat uw printer er niet bij? Klik dan op Een printer of scanner toevoegen.
  • Windows zoekt naar printers. Mogelijk wordt de uwe gevonden. Wordt er niks gevonden of staat uw printer er niet bij? Klik dan op De printer die ik wil gebruiken, staat niet in de lijst.
  • Een nieuw venster opent. Standaard staat de optie 'Mijn printer is iets ouder. Help mij met zoeken' aangevinkt. Laat dit zo staan en klik op Volgende.

Mogelijk wordt uw printer alsnog gevonden en herkend door Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik al een paar keer gedaan en hij vindt geen printer. Ik had altijd twee computers nl. een desktop met W7 waaraan de printer was aangesloten en een laptop W7 en met deze combinatie kon op beide computers printopdrachten geven en uitvoeren. Nu heb ik de laptop vervangen door een nieuw exemplaar W10 en wil dan ook graag met deze computer printen. Het probleem is nu dat de nieuwe laptop de desktopW7 met printer niet herkent en ook niet kan vinden. De oude situatie werk nog wel de vraag is of deze combinatie e.e.a. niet blokkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, alfa10 zei:

 De oude situatie werk nog wel de vraag is of deze combinatie e.e.a. niet blokkeert.

Dat maakt niet uit, wat je ook eens kan proberen is de printer aansluiten aan de nieuwe pc.

Start dan de nieuwe pc op en de printer word dan geïnstalleerd, sluit daarna alles weer af.

Sluit de printer weer aan de desktop laat die aan staan, zet de nieuwe pc aan en kijk of je dan delen kan in stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan, printer aangesloten aan de nieuwe laptop en dat werkt, heb hem als standaardprinter aangevinkt en bij eigenschappen het hokje delen aangevinkt. Oude situatie aangebracht, computer opnieuw gestart, maar geen resultaat. Hij is wel te  zien bij apparaten maar met de mededeling off line

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan en na gepruts met de computernaam en printernaam wat geen resultaat gaf de onderste mogelijkheid van handmatige instelling geprobeerd en toen ineens kwam de naam van mijn printer tevoorschijn en ja hoor de printer werd geinstaleerd en staat nu als standaard printer. Maar ja nu nog laten werken en dat gaat dus niet want ik krijg een foutmelding en weet niet waar dit zit, een testpagina lukt niet en ook andere pogingen om wat af te drukken lukt niet. De probleemoplossing geeft aan dat de fout daar niet kan worden opgelost. We zijn een stuk verder en nu nog het laatste duwtje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.