Ga naar inhoud

aansluiting printer op nieuwe laptop


alfa10

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de aansluiting en werking van mijn printer. 

De situatie was een desktop computer met windows 7 en met printer Canon PIXMA MP 230 en een laptop met windows 7. De printer is verbonden met de desktop en vanaf de laptop kon ik printopdrachten uitvoeren. Nu heb ik de laptop vervangen door een nieuwe met windows 10 en nu werkt het printen vanaf de laptop niet meer. Als ik de printer direct aan de laptop aansluit kan het wel, bij apparaten en printers zie ik wel een vage afbeelding van de printer maar met de aanduiding offline en bij media apparaten zie ik wel de desktop met een uitroepteken en de mededeling niet verbonden. Ik heb alles al geprobeerd maar kom er niet uit en denk dat het probleem dus bij de nieuwe laptop moet liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows 10

1. Klik met de linker-muisknop op de Windows 10 Start-knop
2. Kies uit het menu: Instellingen ( Dit is het Tandwieltje )
3. Klik op: Netwerk en internet
4. Klik in het linker menu op: Ethernet
5. Klik aan de rechter zijde bijna bovenaan op: Geavanceerde opties voor delen wijzigen
6. Nu is uw keuze afhankelijk met welk netwerk U momenteel verbonden bent:
  Kijk goed met welk netwerk uw computer momenteel verbonden is, zie tussen haakjes: (huidig profiel)
- of: Klik op: Particulier netwerk

 

62-netwerk-detectie-inschakelen-of-uitschakelen-in-windows-10.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwijder de printer eens uit het overzicht 'apparaten en printers'

ga naar de startknop, kies het afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten'  (dan zal windows zich weer vers in het geheugen installeren)

na de opstart: ga 'apparaten en printers' en laat zoeken naar een nieuwe printer.

als de printer op het juiste (dus hetzelfde als de laptop) netwerk is aangesloten zal die gevonden worden, en dan kan je 'm opnieuw installeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ook niet geholpen en de nieuwe laptop(W10) herkent niets van de desktop(W7) en omgekeerd herkent de desktop niets van de laptop. Bij de instellingen heb ik wel gezien dat de desktop een lan verbinding staat en bij de laptop Thomson 309B22 met de mededeling particulier netwerk. Ik weet niet of dit ergens mee te maken heeft, maar de computer communiceren niet met elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft te maken met welke verbinding uw laptop of pc verbonden is

Het enig dat mogelijk probleem geeft is de antivirus bij update.

Doe dit zowel bij Windows 7 en 10

 

Open cmd of opdrachtprompt als administrator

Kopieer onderstaande tekst en plak deze achter >

ipconfig /all > c:\ipconfig7.txt

 

Ga nu naar c:\ en daar vind je ipconfig7.txt

 

Bij Windows 10 geef je de naam ipconfig10.txt

 

Bij Windows 7 moet je printer eigenschappen ergens extra klikken om Windows 10 driver voor de printer toe te voegen.

Printer delen in Windows 7 moet wel aanstaan in netwerkcentrum onderaan.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kom ik niet uit ! De tekst heb ik de opdrachtprompt geplakt en dan zie ik inderdaad de nieuwe tekst maar als ik dan naar C/ ga zie ik niks en wat moet er dan verder mee? Ook bij printereigenschappen vind ik nergens waar ik een stuurprogramma kan toevoegen. Printerdelen staat goed. Overigens vond ik bij de eigenschappen van LAN dat bestanden  en printerdeling voor microsoft netwerk was aangevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kom ik niet goed uit. Ik heb de tekst in de opdrachtprompt geplakt en wat moet ik er dan mee, bij C/ vind ik niks en hoe en wanneer moet ik de 7 in 10 veranderen. Ook bij de eigenschappen van de printer vind ik nergens om die driver aan te passen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.