Ga naar inhoud

WIFI van GPS


Theo2602

Aanbevolen berichten

Dit is niet echt een computervraag, en ik weet ook niet in welke rubriek ik ze moet stellen.

In mijn auto heb ik GPS. De kaarten zijn van TomTom, maar ik kan er ook in mailen, en soms bij het opstarten komt er dat TomTom de wifi niet vindt.

Dus zou er toch een WiFi bron moeten zijn. Ik heb al vaak geprobeerd om met mijn mobiel die bron te vinden, maar dat is niet zo.

Wie kan mij in simpel woorden vertellen waarom mijn auto die WiFi vind, maar mijn mobiel niet.

Met dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw mobiel kan veel beter signaal vinden.

Bij Tomtom is dat wat anders want die kan niet zover vinden.

Dat is eigenlijk ook niet de bedoeling van TomTom want GPS is belangrijker.

Wifi is puur voor update en het is stukken veiliger als je dat binnen doet want als wifi onderbroken is kan het zijn dat TomTom niet zal werken.

Extra signaal bijzetten in de buurt kan helpen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je auto tijdens het rijden kan je niet beschikken over 1 en het zelfde wifi signaal, logisch toch, want die signalen worden verstuurd vanaf een kastje (access point) met een beperkte reikwijdte . Sta je ergens stil kan je misschien een wifi signaal ontvangen maar enkel gebruiken als het wifi free is anders dien je het paswoord te kennen.

 

E-mails versturen met een smartphone gebeurd op locatie via het mobiel internet van je telefoon als er geen wifi aanwezig is.

 

GPS signalen ontvang je via satellieten in de ruimte.

 

https://www.internetvergelijk.nl/blog/wat-is-wifi-en-hoe-werkt-het/

http://www.allesovergps.nl/indexwat.html

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een connectie gemaakt tussen je smartphone en je boordcomputer van de auto, daarom ontvang jij die e-mails op het scherm van je boordcomputer.

Je smartphone ontvangt dus de e-mails via mobiel internet en stuurt die via vervolgens door naar je boordcomputer via bleutooth neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.