Ga naar inhoud

critical process died


james48

Aanbevolen berichten

Geachte heren, na het opstarten van mijn computer gisteravond verscheen een blauw scherm met de Stopcode: CRITCAL PROCESS DIED

Ik heb alles geprobeerd, mar gen succes.

Ik heb een Ashanpoo resque disk gemaakt, daarna met geavanceerd, Systeem herstel geprobeerd maar dan kan ik het selectie vakje niet aanvinken.

Ik kan ook niet bij de Ashampoo Recover file komen

Ik hoop dat  er nog een mogelijkheid is?

Geavanceerde Opties.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga eens naar opdrachtprompt, en typ in: rstrui.exe  en geef enter, dan zou systeemherstel moeten starten.

overigens: zet de pc eens uit op deze wijze: druk op de aan/uitknop tot dat de pc helemaal dood valt (dat duurt minstens 5 seconden...1)

als je daarna weer opstart zal windows zichzelf opnieuw in het geheugen opbouwen. (zet je alleen maar even uit en weer aan dan gebruikt windows10 eens soort slaapstand die dús de ingesloten fout nog steeds handhaaft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Falsring bedankt voor je bericht.

Ik heb een uur geleden mijn computer bij de reparateur gebracht.

De C schijf is een Samsung 1 TB SSD schijf die al 4 jaar oud is, we hebben deze keer besloten

om de hele schijf opnieuw met Windows 10 te installeren zodat de schijf weer eens helemaal

schoon is.

Ook de reparateur heeft jouw wenken uitgeprobeerd maar zelfs een veilige modus lukt niet meer.

De grafische kaart en drivers moeten ook nagezien worden.

Dus ik hoop dat wat later alles weer voor elkaar is.

 

James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, james48 zei:

om de hele schijf opnieuw met Windows 10 te installeren zodat de schijf weer eens helemaal

schoon is.

als je daartoe bereid was, had het ook zonder hersteller kunnen gebeuren, zo'n volledig nieuwe installatie (en daarbij worden ook de nodige drivers vernieuwd) -maar ja, hij is nu weg en je krijgt hem (laat ons hopen) in orde terug - da's ook al iets.  :)

en ja:

3 uren geleden, falstring zei:

laat maar even weten hoe het afloopt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/2/2020 om 14:08, Passer zei:

als je daartoe bereid was, had het ook zonder hersteller kunnen gebeuren, zo'n volledig nieuwe installatie (en daarbij worden ook de nodige drivers vernieuwd) -maar ja, hij is nu weg en je krijgt hem (laat ons hopen) in orde terug - da's ook al iets.  :)

en ja:

 

Hallo, ik heb de PC zaterdagmiddag weer teruggekregen, en ik ben daarna druk bezig geweest om alles opnieuw in te stellen.

Zover ik nu zien kan gaat alles goed, en eigenlijk beter als hiervoor, de PC werkt heel vlot, maar alleen mijn MS Office Professional Plus kan ik niet meer aanmelden, na het invoeren van mijn speciale sleutel key, ik probeer nu contact te krijgen met de leverancier.

Ik had oorspronkelijk Windows 8, en via Update's is het Windows 10 geworden.

Het Computerbedrijf heeft er nu direct Windows 10 opgezet en ik denk dat MS Office hier een probleem mee heeft.

Er verschijnt nu een melding dat ik de limiet hebt bereikt van de code voor meerdere activeringen.

Mijn MS Office pakket is geldig voor een PC  ;-(

 

james48

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, mooi dat je systeem weer goed 'bolt' :)

 

Blijkbaar is er gewoon/alleen een upgrade van de 8 naar de 10 gedaan (clean install).

5 minuten geleden, james48 zei:

maar alleen mijn MS Office Professional Plus kan ik niet meer aanmelden, na het invoeren van mijn speciale sleutel key

MS office Pro plus moet normaal goed kunnen werken met de 10 (zelf heb ik de 2013 Pro er op staan)

alleen dat van je 'speciale key' begrijp ik niet. Blijkbaar is het geen gewone/klassieke key dus? (een enterprise?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

ok, mooi dat je systeem weer goed 'bolt' :)

 

Blijkbaar is er gewoon/alleen een upgrade van de 8 naar de 10 gedaan (clean install).

MS office Pro plus moet normaal goed kunnen werken met de 10 (zelf heb ik de 2013 Pro er op staan)

alleen dat van je 'speciale key' begrijp ik niet. Blijkbaar is het geen gewone/klassieke key dus? (een enterprise?)

Hallo Passer, ik bedoel een License Key met veel codes.

Ik heb inmiddels contact gehad met de Shop, en nu is mijn Microsoft Office Professional 2019 Plus weer geactiveerd.

En daar ben ik erg blij mee :-)

Ik had voor de crash ook steeds het probleem dat mijn linker scherm voor rechts gezien werd door de computer, dus links Nr- 2 en rechts Nr- 1

Dit heb ik nu goed uitgezocht en dat werkt heel goed, ik denk dat de computer zo beter functioneert.

Ik denk dat het geen kwaad kan als de C:\ HD eens een keer helemaal schoon gemaakt wordt.

Bedankt voor jullie belangstelling.

 

James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.