Ga naar inhoud

Microsoft Solitaire collection opnieuw instaleren


agie

Aanbevolen berichten

@agie de laatste link die nokiaprox gaf was deze link: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/reinstalling-microsoft-solitaire-collection-in/0434f5af-7d20-4fa9-8ee5-0e2bc8154de4

 

Wanneer je van die website de instructies van A. User zou opvolgen, dan hoef je helemaal niets te verwijderen.

 

Ik geef je hier de Nederlandstalige instructies voor Method 1: het gebruik van de probleemoplosser voor de Windows Store-apps. Probeer die uit te voeren:

 

Klik op Start

Klik op Instellingen

Klik op Bijwerken en beveiliging

Klik in de linker kolom op Problemen oplossen

Scrol in het rechter paneel omlaag en klik daar op Windows Store-apps. De knop Probleemoplosser uitvoeren wordt dan pas zichtbaar

Klik dan op de knop Probleemoplosser uitvoeren:

image.png.95a0e446fbb2a722b9a93edb5817993c.png

Ik krijg dan het volgende te zien:

image.png.bfcb13384d5719135f92c5097b64361f.png

Nu heb ik ook geen enkel probleem met de Windows Store-apps, maar het gaat me hier om de onderste link: klik op de link 'Gedetailleerde informatie weergeven'.

Daarna krijg je zoiets te zien:

image.png.8b1d8ba8f9cfa745385bc393fde9ba51.png

Bij mij staat achter elk potentieel probleem: "Probleem niet aanwezig".

Lang niet alles past in dat venstertje, en je kunt dat venster ook niet groter maken, dus je moet omlaag scrollen om alles te kunnen lezen.

Welke problemen met de Windows Store-apps zijn er bij jou gevonden? En konden die gerepareerd worden?

 

Het is ook mogelijk om een tekstrapport te maken van het rapport van probleemoplossing:

Klik midden in dat venstertje

Doe Ctrl+A om alle tekst in dat venster te selecteren. Je selecteert met die toetsencombinatie werkelijk alle tekst, dus ook de tekst die pas na scrollen zichtbaar zou worden. De achtergrond zal dan blauw worden:

image.png.08555a97022662c1f82a7b4388efc30c.png

Doe Ctrl+C om alle geselecteerde tekst te kopiëren. Die tekst staat dan op het klembord van Windows.

Open Kladblok.

Doe Ctrl+V om de tekst die op het klembord staat te plakken in Kladblok.

Klik daarna in de menubalk van Kladblok op Bestand, en dan op Opslaan als.

Sla het bestand op als Probleemoplossing.txt, en kies als locatie je bureaublad.

Je kunt dat txt bestand als bijlage toevoegen bij een nieuwe reactie in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Het tekstrapport dat je plaatste geeft voor elk gecontroleerd potentieel probleem aan dat er geen probleem aanwezig is.

Helaas geeft dat ons dus geen mogelijkheid tot een oplossing.

 

Vraagje: hoe startte jij Microsoft Solitaire Collection vroeger altijd op? Klikte jij misschien altijd op een tegel die er nu niet meer is?

In dat geval moet je ook kijken in de lijst met alle apps. Het kan zijn dat je dat al gedaan hebt, maar ik vraag het voor de volledigheid na.

 

Dus klik op Start.

Je ziet een lange lijst met alle apps. Scrol omlaag in die lijst. Staat in die lijst bij de M ook Microsoft Solitaire Collection of ontbreekt die app in de lijst?

Op mijn pc zie ik die app twee keer: zowel in de lijst met apps als rechts daarvan als tegel:

image.png.2283d5b120cee7d5dc887b65c4081926.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig! Je kunt de app niet verwijderen, omdat jij hem nergens meer ziet.

En je kunt hem ook niet opnieuw installeren via de Windows Store, want dan krijg je de melding dat je die app al hebt.

Jij hebt in het verleden die app verwijderd, en het lijkt erop dat het verwijderen toen niet volledig is gebeurd. Er schijnen resten achtergebleven te zijn, waardoor de Windows Store meldt dat jij die app al hebt.

Misschien heeft een ander lid (nokiaprox?) nog een tip voor jou. Ik ben nu even door mijn opties heen. Sorry...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst solitaire collection volledig te verwijderen via PowerShell:

 

Klik met de rechtermuistoets op Start en open Windows PowerShell (Admin)

 

Geef daar het commando Get-AppxPackage | Select Name, PackageFullName (je kan dit ook kopiëren en plakken)

 

Je krijgt dan een lijst met alle geïnstalleerde apps, met hun volledige naam.

 

Een deeltje van die lijst ziet er bij mij zo uit :

 

247842401__solcoll.png.1a2887f6ec263a88ea97c1f6b727d12e.png

 

Met wat geluk vind je daar Microsoft Solitaire Collection.

 

Noteer (of beter: selecteer en kopieer naar kladblok) de volledige naam van de app uit de rechterkolom, in mijn geval dus Microsoft.MicrosoftSolitaireCollection_4.6.1224.0_x64__8wekyb3d8bbwe

 

Geef dan het commando Remove-AppxPackage -Package "<de zonet gevonden naam>"

 

In mijn geval zou dat dus worden : Remove-AppxPackage -Package "Microsoft.MicrosoftSolitaireCollection_4.6.1224.0_x64__8wekyb3d8bbwe"

 

(Vergeet de aanhalingstekens niet !)

 

Dit zou Microsoft Solitaire Collection volledig moeten verwijderen.


Probeer daarna de app opnieuw te installeren vanuit de Microsoft Store.

 

Opm. Mocht het eerste commando geen melding maken van MicrosoftSolitareCollection, probeer dan het commando Get-AppxPackage Microsoft.MicrosoftSolitaireCollection | Remove-AppxPackage om de app te verwijderen.


Indien dit alles niet helpt, vrees ik dat ik niet verder kan helpen.

 

 

Bronnen: https://kb.rice.edu/page.php?id=73705&no_frill=1 en https://docs.microsoft.com/en-us/powershell/module/appx/remove-appxpackage?view=win10-ps

 

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dit wil niet lukken . Het verwijderen met Powershell werd Microsoft Solitaire collection niet aangegeven wel een ander spel  van microsoft maar niet het betreffende spel .vreemd allemaal maar toch bedankt van het uitgebreid meezoeken naar de oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.