Ga naar inhoud

windows cannot configure one or more components


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Op mijn laptop  Toshiba portege Z930 staat windows 10 op automatisch updaten. Vaste verbinding met router,

Deze week werd de versie 1903 gedownload, maar al drie keer krijg ik de foutmelding bij het installeren, na ong 50% van deze versie

Windows cannot configure one or more system components……..

 

Graag een advies hoe dit op te lossen,

Bij voorbaat dank

henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel heel weinig om een upgrade te doen.

'k zou dus (tijdelijk) een aantal gig proberen elders te parkeren zodat je wat meer ruimte op je schijf vrij krijgt.

 

maareuh.. even in herhaling vallen:

1 uur geleden, Passer zei:

uh.. Henk, we zitten toch al een half jaartje aan de 1909 - waarom zou je er dan nog de 1903 op zetten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel heb je nodig voor de 1909?  euh... weet ik  niet echt, 'k zou toch een 20 Gig vrij willen hebben denk ik?

 

en kijk hier naar het 2de bolletje:   https://support.microsoft.com/nl-be/help/4028685/windows-10-get-the-update

'je kan deze handmatig binnenhalen met de update assistent'  Klik op update assistent en je wordt verder geleid.

 

succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben ik al te laat maar 'k wist dat ik dit deze week nog ergens gelezen had: er wordt geadviseerd dat een schijf slechts voor 3/4 vol is, bij het upgraden.

In jouw geval zou ik dus gaan voor een 25 Gig vrije ruimte op de schijf. Mogelijk is die 20 ook wel goed.

(dank aan denPes die dit ergens in een topic vermeldde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, die foutmelding kan ons  verder brengen.

 

Ok, probeer dit eens: "Het is belangrijk om je antivirus tijdelijk te verwijderen. Nadat je dat gedaan hebt moet je de computer opnieuw opstarten, en dán de upgrade aanzetten. Ik heb zelf precies zo dit probleem opgelost. Mijn fout was dat ik het programma verwijderde, de "opnieuw opstarten" boodschap negeerde en direct aan de slag ging."

Koppel ook zoveel mogelijk usb-apparaten uit als je die ingeschakeld zou hebben (tuurlijk je muis en toetsenbord niet)
 

en: vermits de 10 al op je systeem gestaan heeft, moet je -als je op zeker ogenblik de vraag naar een serial/key/installatiecode krijgt - die vraag gewoon negeren en gewoon doorgaan met Enter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.