Ga naar inhoud

windows cannot configure one or more components


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Sleutels achterhalen, probeer even deze: (maar ik ken ze zelf niet)

https://softkey-revealer.soft112.com/

https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/  (er is een freewareversie van )

en anders kan je deze -voor Office alleen- proberen:  https://www.pcrisk.nl/blog/8832-hoe-vind-je-je-windows-of-office-productcode

 

'k zou eerst de twee eerste proberen - dan heb je wellicht méér sleutels dan alleen die van je Office

 

Maar als je een clean install wil doen, bedenk dan dat je vooraf de nodige backups van bv je mailprogramma, je browser (ik denk aan favorieten/bladwijzers), ... maakt zodat je nadien die dingen makkelijk kan terugzetten.  Bij je mail bv ben je anders je mailadressen, je binnengekomen mails,... kwijt...

 

Indien je ertoe wil overgaan, vertel het dan even, dan vertel ik je nog wat meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de keys voor office en windows gevonden. Ook nog een key van maleware…..maar die heb ik denk ik niet nodig toch ?

Ook al een lijstje gemaakt van software welke ik opnieuw zou willen installeren en tevens office en outlook bestanden gemaakt en op externe schijf gezet.....dus ik ben er klaar voor.

Ik hoop alleen dat de apps en software van de Toshiba laptop niet verloren gaan.

Vanmiddag ben ik een tijdje off line, maak daarna graag gebruik van uw expertise en aanvullende adviezen om e.e.a. soepel te laten verlopen.

Graag tot later.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

a. wat bedoel je met die key van 'malware' die je toch niet nodig zou hebben?  (over welke malware(prog) heb je het?)

b. wat bedoel je met die apps van Toshiba laptop?  Welke bedoel je - en zijn het voorgeïnstalleerde apps die al op de laptop gezet waren toen je hem kocht?

 

ps: het forum is vandaag naar een andere server overgeheveld maar moet nog wat aangepast worden. Verdere antwoorden zijn wellicht dan pas voor morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen,

Kon gisteren inderdaad geen verbinding meer krijgen met jullie.

Maar nu weer wel...

Keyfinder geeft aan dat hij een key vindt van Malwarebytes....maar die is blanco en ik gebruik de freeware versie, dus dat is denk ik geen probleem.

Over Toshiba....ik heb via instellingen apps even een lijst  gemaakt van software zodat ik na de vernieuwde windows weet wat ik eventueel weer moet installeren.

In die lijst staat heel veel Toshiba software. Ik heb er even een screen-print van gemaakt.

 

Verder ben ik er klaar voor kijk maar wanneer het u het beste uitkomt.

Zou wel graag een data partitie willen, die hoeft niet echt  groot te zijn.

Dan voorkomen we toch bij toekomstige updates van Windows dat we in de C:partitie te weinig vrije schijfruimte hebben toch......of heb ik dat verkeerd begrepen.

 

 

 

tosh-3.JPG

tosh-2.JPG

tosh-1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

Kon gisteren inderdaad geen verbinding meer krijgen met jullie.

Maar nu weer wel...

We hebben de laatste tijd problemen met het forum en gisteren is de forumsoftware bij de host (een 'grote computer' waar wij plaats voor het forum gaan huren - iets wat we dus zelf niet in handen hebben) op een nieuwe server gezet en daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn. 'moeten zijn' want voorlopig merk ik er nog niet veel van.

 

15 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

Keyfinder geeft aan

HDV, 'k hoop dat je tussendoor niet teveel met andere progs aan het werk gaat, want dit zou onze plannen wel eens kunnen doorkruisen?

 

Die Toshibazaken zijn mij onbekend ('k heb nooit met een Toshiba gewerkt).

Je gaat die dus allemaal kwijt zijn bij een clean install (tenzij je er keys van hebt natuurlijk) - euh: gebruikte jij er daar zaken van (want indien niet: dan speelt het ook geen rol dat je ze kwijt bent)

 

18 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

Zou wel graag een data partitie willen, die hoeft niet echt  groot te zijn.

Dan voorkomen we toch bij toekomstige updates van Windows dat we in de C:partitie te weinig vrije schijfruimte hebben toch......of heb ik dat verkeerd begrepen.

Het is inderdaad handig dat al je systeemzaken gewoon op een C staan en je eigen data op een andere partitie, los van die C (al kan je daar ook weer over gaan discussieëren, sommigen hebben liever alles samen)

Nu: als je een clean install doet staat alles gewoon op je schijf in één grote C (eventuele meelezers: kan je bij een clean install vooraf de grootte van je C toch gaan bepalen?)

Nadien kan jij je C dan wel gaan verkleinen zodat je een tweede, derde,.. partitie kan maken als het je uitkomt.

Je gaat dus zeker te veel ruimte voor je C hebben na een clean install, zeker niet te weinig.

 

ps: ik ben nog even aan het wachten om je de hele werkwijze aan te bieden, gewoon met de bedoeling dat je nadien niet voor teveel verrassingen zou komen te staan - dingen zoals hier nu bv gezegd worden. Moest je dus nog vragen hebben, is het handiger ze nù te stellen i.p.v. nà de install...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het grote voordeel is wel dat het mijn "back-up" laptop is, dus wat mij betreft zit er niet veel tijdsdruk op....ik kan goed uit de voeten met mijn andere laptop.

Als je er klaar voor bent....het regent en ik heb niet veel andere zaken op het programma staan. Een andere dag mag ook en als je liever wacht tot je zekerder bent van jullie nieuwe werkomgeving kan ik ook langer wachten.

Laat maar weten wat jij wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het is een tweede systeem? dan kan je op deze regendag aan het werk:

 

Vooraf:

 

zorg best voor een systeembackup

Mocht je een clean install gaan doen sla dan de local and roaming mappen in de AppData op op een andere schijf. Veel programma's slaan hun instellingen, extensies, etc op in deze mappen. Als je deze terugzet na de clean install dan werken deze programma's meteen weer zoals je gewend bent.

Wil je Windows installeren met een lokale account: zie https://www.pc-helpforum.be/topic/73289-windows-10-1903-of-1909-installeren-met-lokaal-account/

weet je hoe op te starten via een stick? Je moet namelijk in de bios de bootvolgorde wijzigen als je vanaf een usb-stick opstart?

Zorg bij een laptop dat je voeding aan hangt, zorg ook dat je een goede internetverbinding hebt want geregeld worden een boel dingen binnengehaald/geupdate


Hoe ga je tewerk?

Kort gezegd: download het hulpprogramma op een stick, eenmaal gedownload, dan verloopt alles voor een groot deel ‘automatisch’ en slechts heel af en toe moet je dingen beantwoorden / keuzes maken. (zie hiervoor de volgende teksten)

 

Aan het werk

1    Eerst alle persoonlijke bestanden kopiëren naar een externe harde schijf.
     Daarna steekproefsgewijs controleren of de bestanden op de externe harde schijf te openen zijn(of ze goed gekopieerd zijn)
2    Installatiemedium (USB stick van 8 GB) aanmaken met behulp van deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
3    Alle niet-essentiële hardware loskoppelen, zoals externe harde schijven, printers, extra monitors e.d. (je tweede monitor dus niet gebruiken tijdens de installatie van Windows 10)
4    Opstarten van het gemaakte installatiemedium (USB stick)
5    Wanneer gevraagd wordt waar Windows 10 geïnstalleerd moet worden, moet je eerst alle partities van de schijf waar je C op staat verwijderen (ook de allerkleinste) en dan pas de installatie voortzetten. (dank je Porrelaar omdat je dit op een rijtje zette)

 

ps: ook nuttig om weten: ergens tegen het einde krijg je nog deze vragen (waarop Porrelaar steeds dit antwoord:

  •     spraakherkenning gebruiken: Nee
  •     Laat Microsoft uw locatie gebruiken: Nee
  •     Mijn apparaat zoeken: Nee (Maar als je een laptop hebt die je regelmatig ook buitenshuis gebruikt, dan zou ik hier Ja antwoorden. Daarmee kun je een verloren apparaat misschien terugvinden)
  •     Diagnostische gegevens. Niet volledig, maar alleen Basis.
  •     Herkenning handschrift: Nee
  •     Op maat gemaakte ervaringen: Nee
  •     Reclame-ID: Nee.  

         Wanneer je dat later zou willen wijzigen, dan doe je dat via Start > Instellingen > Privacy

 

Deze herinstallatie vraagt 2/3 u tijd en als het eenmaal bezig is, lijkt alles soms stil te vallen, maar geef je systeem er rustig de tijd voor: er moeten tenslotte geregeld grote (update)bestanden binnengehaald en geïnstalleerd worden !

 

LET OP : Na een tijdje gaat je systeem tijdens de installatie van Windows rebooten, dan kom je in het Biosscherm dus. Op dàt ogenblik mag je de computer/laptop nièt uitschakelen (of heel de installatie kan om zeep zijn!) Laat dus gewoon Windows terug opstarten en als àlles binnengehaald is en staat en je systeem ‘tot rust’ gekomen is kan je terug gaan uitschakelen. (hou het ledlampje van je systeemactiviteit in de gaten: als dàt een goeie tijd (enkele minuten) stilvalt kan je gaan uitschakelen als je dit wenst)

>>>  Ps: print misschien best deze uitleg uit zodat je hem bij de hand hebt (tenzij je het kan volgen op vb smartphone, andere computer,...<<<<<

 

Wil je het nog uitgebreider?

Uitgebreide handleiding (met dank aan Droske:)

https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

succes !

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel van die Toshiba software kan je opnieuw downloaden via de website van Toshiba.

https://be.dynabook.com/nl/support/consumerlaptops/

 

Kies NIET voor stuurprogramma's downloaden want dan kan niet kiezen voor jouw model (portege Z930)

 

Kies in het kader specifieke productondersteuning de juiste gegevens bij product selecteren en klik op start.

Op de nieuwe pagina ga je naar de tab stuurprogramma's downloaden.

Besturingssystemen laat je op alle staan.

Bij Type kies je de gewenste tool en klik op zoek.

Soms staat windows 10 er niet tussen maar dan neem je de recentste versie van de recentste windows versie.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.