Ga naar inhoud

windows cannot configure one or more components


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Je eerste plaatje is goed, 'k weet wat ik moet weten,

en blijkbaar neemt hij een een bepaald commando niet aan.  Goed, 'k ga verder zoeken

 

edit: controleer dit even bij de services (heb je hier al mee gewerkt?)

 

Windowsknop links aanklikken - typ services - klik dan in het re venster de Services-app aan.

Je krijgt dan een scherm met alle services (rare dingen als je het voor de eerste keer ziet :) )

 

ga daar eens naar afbeelding.png.4e60e3529f614cac2b920488976f6604.png

('t gaat dus over die Intelligent Transfer...

 

vraag: staat die (rechts) op handmatig of staat die op uitgeschakeld bij jou?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

ik heb nog nooit met services gewerkt

kan je vanaf nu niet meer zeggen :)

ps: wees wel voorzichtig met die services, ga niet op eigen houtje dingen gaan wijzigen.

 

Goed, kijk nu eens of deze ook allemaal NIET op handmatig staan:

Terminal Services  (mogelijk vind je deze niet)
Remote Procedure Call (RPC)
System Event Notification
Windows Management Instrumentation Driver Extensions
COM + Event System
DCOM Server Process Launcher

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terminal Services (vind ik inderdaad niet)

Remote Procedure Call (RPC) automatisch

System Event Notification automatisch

Windows Management Instrumentation Driver Extensions automatisch

COM + Event System automatisch

DCOM Server Process Launcher automatisch

 

:-) ik ben niet zo'n doehetzelver met Windows 10 zeker niet bij dit soort gevoelige dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, HADEVE2309 zei:

ik ben niet zo'n doehetzelver met Windows 10 zeker niet bij dit soort gevoelige dingen.

'k begrijp je HADEVE2309 - het voordeel: je steekt er wat mee op , het nadeel: de schrik om het nog erger te maken dan het is.

 

Wat ik op dit ogenblik aan het testen ben is om te kijken of je windows-bestanden nog ok zijn en of er niet hier of daar eentje tussen zit dat beschadigd is.

Moest het zo zijn en kunnen we het herstellen, dan kan het probleem opgelost zijn, maar 't kan ook van niet.

 

Maar goed: hoe zie jij er op dit ogenblik tegen aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen idee van of het in de toekomst problemen gaat geven.

Op het advies van Abbs ( van jullie forum) ben ik destijds gestopt met het zoeken naar updates van windows…..maar het ziet er nu naar uit dat mijn laptop er toch al een paar heeft overgeslagen. Misschien een optie om windows  10 een keer helemaal opnieuw te installeren ??? Of kan dat niet....

Voor de werking van de laptop merk ik het huidige probleem niet.... dus als het niet lukt.....jammer dan hebben we het toch geprobeerd.

Ik laat het aan jou over hoeveel tijd je er nog aan wilt gaan besteden.

Laat maar weten als je die beslissing hebt genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HADEVE2309 zei:

Ik heb er geen idee van of het in de toekomst problemen gaat geven.

Voorlopig gaat alles goed en mogelijk  gaat het zo nog jaren goed, maar je staat dus al twee grote updates achter met daarin / plus ook nog een aantal security-updates. Je systeem heeft dus maar een beschermingsgraad van ong een jaar geleden, maar is dus niet bijgewerkt. Gaat dit problemen geven? Dat is moeilijk te zeggen, maar het kan iig...

 

2 uren geleden, HADEVE2309 zei:

Misschien een optie om windows  10 een keer helemaal opnieuw te installeren ??? Of kan dat niet....

Ja, dat kan gerust. In dat geval (moest je ertoe besluiten) moet je kiezen tussen a. een windowsherstel met behoud van je eigen programma's en instellingen  en b. een zogenoemde Clean Install: àlles wordt in dit tweede geval van je systeem verwijderd en windows wordt er clean, proper, dus zonder iets anders op gezet.

Bij het laatste moet je nadien zelf al je softwareprogramma's terug gaan installeren en terug naar je hand zetten, en zo van die dingen.

Zelf zou ik in eerste instantie - moest je dit dus overwegen - aan het eerste denken en kijken wat een hersteloperatie met-behoud-van-eigen-zaken gaat geven.

Het tweede is meer een zwart-wit-operatie, duurt ongeveer even lang als het eerste en werkt zeker. Het zou kunnen dat de eerste oplossing de problemen toch niet zou oplossen - al betwijfel ik dit.

(er zijn ongetwijfeld nog meer mensen die dit topic volgen - indien zij andere, bijkomende,... ideeën hebben: laat maar komen :) )

 

Maar doe eerst toch nog maar eens even dit:  (in dosshell/powershell (als admin): een voor een invoeren en telkens enteren.

net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits
net start msiserver

 

Is dit gedaan, probeer dan de update eens opnieuw?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het toch mijn reserve laptop is, wil ik voorlopig nog beide opties openhouden, ook om kijken wat de uiteindelijke oplossing zou kunnen zijn.

En een hele frisse laptop is ook een beter vooruitzicht dan een laptop waar mogelijk de problemen zich blijven opstapelen.

Ik ga morgen weer aan de slag na uitvoering van de 4 netstart adviezen.

Wordt vervolgt....een prettige vrijdagavond….ik meld me morgen weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog niet begonnen, hoop het vanavond te kunnen opstarten.

Zodra het gelukt is.....of ik weer een foutmelding krijg, dan meld ik mij.

Ik gebruik geen avast. staat niet in de lijst apps en onderdelen MAAR er staat nog wel avast directory op mijn C schijf. common file C:\programFiles

Als ik mij goed herinner....heb ik avast ooit i.o.m Abbs verwijderd, maar kregen wij die directory toen al niet gedelete.

Laat a.u.b. maar weten of we die alsnog moeten verwijderen. ( of proberen te)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.