Ga naar inhoud

google of google chrome


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik zien of google chrome mijn standaard browser is ?

Want ik had verwacht dat ik google chrome wel geinstalleerd had , maar volgens mij is dat nog niet zo .?

Ik doe er een paar foyto,s / screenshotjes bij voor de duidelijkheid 

De eerste foto is van de agenda van mijn vrouw , en zo zou ik het ook graag willen 

De 2e is van mijn toestel (S9 )wat ik dus niet prettig vind 

De 3e is van mijn startscherm , waar op is te zien dat ik google chrome wel geinstalleerd heb 

 

Vervolgens twijfel ik , want als ik iets aa nklik staat daar nog samsung ...... bovenaan .

 

 

Screenshot_20200422-184911_Calendar.jpg

Screenshot_20200422-141644_One UI Home.jpg

20200422_190043.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zei dus , dat als ik iets aanklik dan zie ik samsung 

 

Dat iets is dus als ik op de app google chrome klik , dan staat daar in de bovenst regel : samsung.com/nl/  met een dicht slotje ervoor 

Klik ik dan op het huisje teken er voor ,dan ga ik naar : nu.nl

 

Dat is voor mij de twijfel of ik wel met google chrome als standaard werk

 

Dit nog ever voor de duidelijkheid 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, bernard zei:

Hoe kan ik zien of google chrome mijn standaard browser is ?

Je tikt achtereenvolgens op Instellingen > Apps > Standaard apps > Browser.

Dan moet je kunnen zien of Chrome jouw standaardbrowser is.

Wanneer Chrome de enige browser is, dan kun je natuurlijk geen standaardbrowser instellen. Je hebt dan immers alleen maar Chrome als browser.

11 minuten geleden, bernard zei:

Dat iets is dus als ik op de app google chrome klik , dan staat daar in de bovenst regel : samsung.com/nl/

Dat betekent dat de website samsung.com/nl/ blijkbaar jouw startpagina in de browser Chrome is.

Wel raar dat nu.nl geopend wordt wanneer je op het huisje tikt, want normaal brengt een tik op het huisje jou bij je startpagina.

 

De eerste afbeelding die jij plaatste (in je laatste bericht) is de Agenda van Google.

De agenda onderaan (de derde afbeelding in jouw bericht) ziet er inderdaad anders uit dan de bovenste agenda.

Toch heb jij ook Google Agenda op je smartphone. Dat zie ik aan je startscherm:

image.png.601c9f147b68fc378fb692214a91bf51.png

Klik eens op de 3 puntjes (= de menu knop) die je rechtsboven ziet wanneer de agenda geopend is. Misschien kun je dan voor een andere weergave of een ander thema kiezen, zodat jouw agenda er daarna hetzelfde uitziet als op de smartphone van je vrouw.

 

Ik kan het zelf niet doen/proberen, want ik heb zelf geen smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter de 3 puntjes staat alleen maar : vernieuwen .

En als ik daar op klik is er geen verschil 

Ik doe er weer een paar screenshotjes bij , wie weet ,,,,,,,,,,,

 

Maar wat ik het vreemdst vind , dat ik geholpen wordt door iemand die geen smartphone heeft ,

Nu weet ik dat ik iets ouder bent , maar kan ik je over de streep trekken , als i, zeg dat ik hem veel eerder had moeten hebben 

Ha , Ha, Ha 

 

Screenshot_20200422-211721_Permission controller.jpg

Screenshot_20200422-211926_Settings.jpg

Screenshot_20200422-211759_Permission controller.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En inderdaad , de agenda in  de 2e foto komt heel dicht bij die van mijn vrouw 

En een andere keur 

Verder heb ik in het toestel van mijn vrouw gwspiekt , en die draait niet op google chroom , maar op Samsung 

Het wordt een beetje chaotisch geloof ik 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, bernard zei:

Verder heb ik in het toestel van mijn vrouw gwspiekt , en die draait niet op google chroom , maar op Samsung 

Het wordt een beetje chaotisch geloof ik 

Ja, het wordt zeker wat chaotisch. Als iemand zegt: mijn smartphone draait op...., dan bedoelt hij nooit een browser, maar het besturingssysteem. En het besturingssysteem is Android. Zowel op de smartphone van je vrouw als op je eigen smartphone. Het is wel mogelijk dat jullie op je smartphone een verschillende versie van Android hebben. Bijvoorbeeld android 10 op jouw smartphone en android 8 of android 9 op de smartphone van je vrouw.

Hoe achterhaal je welke versie van android er gebruikt wordt op je smartphone? Op mijn android tablet klik ik dan op Instellingen > Over tablet. En dan kijk ik wat er staat onder Android-versie. Zoiets moet ook kunnen op jullie smartphones. Misschien is het uiterlijk van de Google agenda gewijzigd in een nieuwere versie van android, maar ik betwijfel sterk of dat zo is.

Daarnaast heeft Samsung een eigen schil om android heen gebouwd. Daardoor kan het beginscherm er wat anders uitzien dan bij een kale (schone) android versie. Tevens zet Samsung er een aantal eigen apps op, zoals bijvoorbeeld de Samsung internet browser.

 

31 minuten geleden, bernard zei:

Maar wat ik het vreemdst vind , dat ik geholpen wordt door iemand die geen smartphone heeft

Ach, ik heb een android tablet. Die loopt zo traag als dikke stront door een trechter, maar daardoor weet ik wel zo ongeveer hoe android werkt...

(De aanschaf van een smartphone wil ik zo lang mogelijk uitstellen. Ik heb een dumbphone: een Nokia 3410. Die gebruik ik circa 5 keer per jaar. Beetje onzin om in plaats van die Nokia een smartphone aan te schaffen, vind je niet? En ja, ik weet dat je met een smartphone meer kunt doen dan met mijn 17 jaar oude Nokia, maar ik heb geen enkele behoefte om als ik onderweg ben, gebruik te maken van internet. Dat doe ik wel weer als ik thuis ben; liefst op mijn desktop pc)

 

Ik bespreek nu even de screenshots die jij plaatste in je laatste bericht:

Afb. 1: je hebt 2 browsers op je smartphone: Chrome en Samsung internet. Chrome is ingesteld als standaardbrowser. Laat dat zo.

 

Afb. 2: Je hebt 2 Agenda apps. De bovenste van die 2 is de agenda van Google:

image.png.33341fb7a09273faacc2833c23a6d784.png

Jij moet dus de bovenste van die twee agenda apps gebruiken.

Afb. 3: die laat enkele standaardapps zien. Uit die afbeelding blijkt nog eens dat Chrome jouw standaardbrowser is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Conclusie :

Als browser blijf ik nu Google Chrome gebruiken .

Het telefoontje van mijn vrouw heeft : Android 8.0

Die van mij Android  10

Dus daar kan het verschil in beeld zitten ?

Verder heb ik de << groen agenda ,, verwijdert 

En op zich is het beeld van de Google agenda wel iets anders , maar dat zal een kwestie van wennen zijn 

 

Dus dan is er verder toch niet zo veel meer aan de hand ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat op een android smartphone de Google Agenda er hetzelfde uit hoort te zien, onafhankelijk van de versie van android.

Op mijn tablet, die draait op android 6.0.1, ziet de Google Agenda er zo uit:

image.thumb.png.2b27d3218a37b9887588b2707def6149.png

 

Die lijkt dus nog het meest op de agenda van je vrouw.

Natuurlijk heb je op een tablet een groter scherm, zodat de feestdagen voluit vermeld kunnen worden. Ook is er op een tablet ruimte voor een fraaie tekening aan de bovenkant.

42 minuten geleden, bernard zei:

Verder heb ik de "groene agenda' verwijderd

De groene agenda bevat de feestdagen, zoals je in mijn afbeelding goed kunt zien. Als je daar geen behoefte aan hebt, dan kun je die inderdaad uitschakelen.

45 minuten geleden, bernard zei:

Dus dan is er verder toch niet zo veel meer aan de hand ?

Als jij uit de voeten kunt met jouw agenda, dan is er niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , de agenda op mijn laptop ziet er eigenlijk net zo uit als bij jou, maar dan zonder het plaatje er boven .

 

Ik wil deze discussie maar beeindigen , hoewel ik het een zeer prettige vraag/antwoord  gebeuren was.

De uitleg was weer zo als vanouds  zeer begrijpelijk .

En we hebben ook nog gelachen , en dat in deze vervelende /angstige tijd

 

Ik wens je  ook veel sterkte en gezondheid toe .

 

En het slotje kan er nu wel op hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleer hier een slotje op komt, wil ik toch even reageren. (Gisteren lukte het niet wegens forumproblemen).

 

Aan de screenshots te zien gebruikt je vrouw de agenda van Google en jij de agenda die meegeleverd wordt met Samsung (ook al staat op je startscherm het icoon van Google). Let o.a. op deze verschillen:

519392765___GooglevsChrome.png.5200e8a6d4693999d3e42911da21b21a.png
In de titelbalk staat bij Google: een hamburgermenu (de drie horizontale streepjes) en de maand.
Bij Samsung : geen hamburgermenu, wel de maand en het jaartal, en de knoppen 'VANDAAG' en 'WEERGEVEN'

 

Ook de +knop (rechts onderaan) om een gebeurtenis toe te voegen ziet er anders uit: Bij Google: een plusje in de Google-kleuren, bij Samsung een blauwe bol.

 

Als je exact dezelfde layout wil als op de smartphone van je vrouw, dien je de Google-agenda te gebruiken.

Ben je tevreden met een uitzicht dat bijna hetzelfde is: Ga dan naar je agenda, plaats je vinger ergens midden in het scherm (niet tikken!) en sleep naar beneden.

 

Over de startpagina:

Ik vermoed dat in Chrome verschillende tabbladen geopend zijn. Chrome start dan op met het laatst gebruikte tabblad.
Dit merk je aan een cijfer in een vierkantje, bovenaan het scherm.
Staat er bij jou een cijfer groter dan 1, tik er dan op, dan krijg je alle tabbladen te zien, met rechts een kruisje om ze te sluiten. Tik op die kruisjes om de ongewenste tabbladen te sluiten. Chrome zal dan in het vervolg opstarten met de homepagina, bij jou nu.nl . Je kan die pagina uiteraard zelf kiezen.

 

Als voorbeeld: In het screenshot hieronder zijn er 3 tabbladen: PCH, Microsoft en Samsung.

 

__Screenshot_20200422-230609.thumb.png.561f4dbd5e1941efc8fda31ec7eb6ac2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.