Ga naar inhoud

google of google chrome


Aanbevolen berichten

Bedankt dat je nog even binnen komt .

Om te beginnen het klopt allemaal met de ,, looks ,, van mij en mijn vrouw .

En ja ik vind dat van mijn vrouw toch wel prettiger om te zien ( misschien ook omdat ik het altijd gebruikt heb )

Maar eerst dat slepen naar beneden , daar reageert de phone helemaal niet op

Dan heb ik de agenda op mijn smartphone helemaal verwijdert , en gezocht in Google Play naarhetzelfde icoontje als die mijn vrouw gebruikt 

Deze wordt niet weergegeven , dus vraag ik mij af of ik het ergens anders vandaan kan halen ?

 

Dan dat startpagina van google chrome , die begint nu met : nu.nl

Hoe wijzig ik dit in iets anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bernard zei:

dat slepen naar beneden , daar reageert de phone helemaal niet op

Raar. Op mijn oude Samsung J5 (2016) die draait onder Android 7.1.1 werkt dit wel. Ik dacht dat er aan de werking van de agenda niets veranderd zou zijn, maar dat was blijkbaar fout gedacht.

 

3 uren geleden, bernard zei:

Dan heb ik de agenda op mijn smartphone helemaal verwijdert

De Google-agenda stond al op je smartphone, heb je die ook verwijderd ?

image.png

(even de afbeelding van porrelaar gepikt ;) )

 

Je moet die kunnen terugvinden in de Play Store : als je daarin zoekt op agenda is het het eerste resultaat.

 

Het is deze : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.calendar&referrer=utm_source=web_about

 

Als je daar op installeren klikt (op je PC) krijg je de vraag om in te loggen. Je dient dan in te loggen met je Google-account en dan kan je hem normaal terug installeren op je smartphone.

 

3 uren geleden, bernard zei:

Hoe wijzig ik dit in iets anders ?

Open Chrome en tik op de 3 puntjes rechtsboven.
Ga in het menu dat opent helemaal naar beneden en tik op 'Instellingen'.
Ergens in het midden van het volgende scherm staat 'Homepage aan'. Tik daarop.
Tik in het volgende scherm op 'Deze pagina openen'.
Typ de URL van de startpagina die je wil en tik op 'Opslaan'.

 

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd beide agendas te verwijderen , om daarna allen de google agenda weer terug te nhalen .

Nu heb jij het over installeren en inloggen met mijn google account .

Als ik google agenda installeer , dan wordt de optie ,, open ,, aangeboden , en verder niets 

Dus nergens de vraag inloggen met mijn google account 

Als ik dan open , dan krijg ik weerde versie te zien , compleet met name va verjaardagen .

 

Verder , kan ik de groene agenda niet verwijderen 

Daar staat een instellingen icoontje achter , en kan er verder niets mee

Screenshot_20200422-184911_Calendar.jpg

Screenshot_20200424-100643_One UI Home.jpg

Screenshot_20200424-104508_Settings.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovenste afbeelding is van de Google Agenda. Gebruik jij die nu op jouw smartphone? Indien ja, dan ben je klaar en hoef je verder niets meer te doen.

 

In de tweede afbeelding staat de Samsung Agenda op de onderste rij: tweede van links

Die moet je dus niet gebruiken. Je moet de Google Agenda gebruiken. Je hebt 3 schermen met pictogrammen. De agenda van Samsung staat op scherm 2, zie ik:

5ea2c4718de57-Ashampoo_Snap_2020.04.24_1

 

De Google Agenda staat op het eerste scherm (dat liet je eerder zien), dus even van links naar rechts vegen om bij het eerste startscherm te komen, waar je dan de Google Kalender moet zien.

 

Je laatste afbeelding laat de twee kalenders zien:

5ea2c5398fd29-Ashampoo_Snap_2020.04.24_1

 

Je hebt er dus twee, maar je wilt alleen de Google Kalender gebruiken. Dat lijkt me geen probleem.

Ik schreef al eerder dat Samsung eigen apps meelevert. Die eigen apps zijn niet altijd te verwijderen. Dat geldt ook voor de Samsung Agenda. En dat hoeft geen probleem te zijn. Ook op mijn Lenovo tablet staan een aantal apps die ik nooit gebruik. Daarvoor heb ik een mapje gemaakt met de naam Rotzooi, en daar heb ik de pictogrammen van die onnodige apps in geschoven.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, Bernard.

Omdat jij er zelf ook hard voor hebt moeten werken en de Keukenhof dit jaar gesloten is, schenk ik jou als beloning een veld met bloeiende tulpen. Ik nam die foto vanmiddag. Dat bloembollenveld ligt op circa 300 m van mijn huis.

 

5ea30fd8255bc-DSCF6052_stitch.jpg

 

Tot een volgende keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.