Ga naar inhoud

Internet erg traag


pgmjans

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds kort is internet erg traag. De pc op zich is snel zat maar als ik naar het internet op ga dan laden de websites wel erg lang.

Ik heb een msi laptop met i7, 8 gb geheugen en met een ssd 256GB en 1000mb hd. De Virusscanner is AVG internet security pro en avg tune up.

Hij is altijd snel geweest maar in een keer is hij traag. Ik kwam ook niet meer op internet steeds stond de adapter uit. Ook stond bij apparaatbeheer iets met een uitroepteken in. Die heb ik verwijderd en daarna lukt het wel weer op internet te komen maar blijft hij erg traag. Ik heb het snelste internet pakket van ziggo.

Als ik sommige pagina's in tik dan blijft hij vaak mer dan 1 min zoeken. Als de website dan geladen is kan ik snel op de website navigeren.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan te wijten zijn aan mogelijke malware of virus

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dit probleem kan door een aantal oorzaken ontstaan, ik zie dat je twee actieve beveilegings programma's gebruik.

Deze kunnen elkaar tegen gaan werken en zo de pc vertragen, ik stel voor om die eens te verwijderen.

Verwijder eerst eens Malwarebytes herstart de pc en kijk hoe het dan gaat, vertraagt het nog verwijder dan ook alles van AVG.

Na de herstart neemt Defender het  weer over als bescherming, test het nu eens en laat de uitslag weten.

 

NOTE  zorg eerst dat je de licentie sleutels noteert voor je en programma verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb Malewarebytes verwijderd en toen ging alles een stuk sneller. Daarna weer Malewarebytes geïnstalleerd en nu gaat het weer redelijk snel.

Mss is dit het probleem geweest.

Bedankt voor de tip.

Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je gebruikt twee actieve scanners, malwarebytes is tegenwoordig zo uitgebreid dat deze alleen al genoeg is als AV.

Dus je heb nu eerder kans dat die samen gaan botsen en zo dit soort problemen krijgt.

Ik weet niet hoelang de licentie nog geldig is voor malwarebytes anders kan je er over na denken of je die nog wil verlengen.

 

Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.

  • Klik met de rechtermuisknop op 577bf0efb8088-FRST.png FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.