Ga naar inhoud

Geen toegang tot map: USB-stick, geen rechten als administrator


Boukje

Aanbevolen berichten

'k heb ooit eens meegemaakt dat zo'n stick tweemaal vermeld werd in de opsomming - en dat dàt de fout veroorzaakte, maar dat is dus hier niet het geval.

 

'k heb je beginpost nog eens terug doorgenomen en begin de richting uit te denken dat het een kwestie is van rechten op die sticks (en dus ook die externe)

'k ga eens in die richting proberen te werken.

 

Doe vooraf nog even dit: Open minitool Partition Wizerd, ga terug naar die stick, klik er rechts op en kies voor formatteren (de inhoud mag toch weg vertelde je)

Laat hem dan formateren in NFTS.

Nadien ga je naar verkenner en probeer dan eens gewoon een of ander bestand naar die stick te kopiëren.

Lukt dit of krijg je een foutmelding? (zo ja: plaatje ervan?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het programma kan de usb-stick niet formatteren omdat deze locatie op slot zit.

Ik heb foto's gemaakt, omdat sommige schermwisselingen te snel gingen om te lezen. Helaas is de laatste niet helemaal scherp. Er staat iets van 'Memory address .... locked'

 

1. probleem.jpg

2. probleem.jpg

3. probleem.jpg

4. probleem.jpg

5. probleem.jpg

6. probleem.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Boukje zei:

Vreemd dat hier dan weer FAT32 staat:

waarom vind je dat vreemd? op je vorig plaatje stond toch ook al Fat 32?

 

Verder: MPT (mini partition tool) probeerde je stick te formateren, maar het leidde tot een foutmelding: error 1453

'k Ben er op gaan zoeken, maar er is weinig informatie over te vinden...

Het lijkt me dat met de fat van de stick wat mis is.

Probeer daarom het volgende:

- je stick inpluggen

- re klikken op je windowsknop en kiezen voor dosshell (admin) of Powershell (admin)

- in het venster dat dan verschijnt typ je   chkdsk f: /f  en je entert

Lukt dit, geeft dit een of andere melding achteraf?  (plaatje?)

 

o ja: die sticks zijn dus op een andere computer nog gewoon te gebruiken?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor al het meedenken!

 

Ik krijg het volgende:

afbeelding.png.286e78a772cdd189d234f87c549bb052.png

 

Alle USB-sticks functioneren perfect op de laptop en andere computer. Alle USB-sticks en externe harde schijf hebben dit probleem op deze computer.

Het lijkt erop dat er op de oude harde schijf iets voor de toegang stond, dat nu niet meer op de huidige harde schijf staat. Er is een exacte kloon gemaakt, alleen de documenten staan nu op een andere plek (HDD-schijf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had toch voor de 'as administrator' gekozen?

 

Ook dit antwoord wijst dan weer op een gebrek aan rechten.  Andere zaken wezen op een mogelijke foute Fat of een beschadigde stick,

maar als de stick(s) op een ander systeem herkend worden, ligt het blijkbaar (en dat had ik al eens geopperd, na je proef met MPT) op iets in Windows.

 

Ik ga je dus even laten zoeken in de richting van de rechten die je op je stick niet (meer) zou hebben door het vervangen van de schijf.

 

Even een editje er tussenin gooien, misschien moet je dan het onderstaande niet meer doen:

1. je hebt blijkbaar een andere computer ter beschikking: formateer daarop je F-stick ('k zal hem zo maar noemen) eens en kijk dan op je hem op je nieuw systeem mogelijk wel openkrijgt?

2 Lukt dit niet: ga dan (op die andere computer) naar Schijfbeheer (je F-stick ingeplugd)

Klik dan rèchts op je F-stick en kies voor Verwijderen.

Dan ga je naar je nieuw systeem naar schijfbeheer, klikt rechts op die F-stick en kies voor Formatteren. Als hij eraan begint, lukt het wel

en moet je dus het onderstaande niet doen.

Lukt ook dit niet, dan kan je nog een proberen hem te formatteren vanuit MPT.

'k ben benieuwd.

 

Lukt ook dit nog niet dan zijn we aan onderstaande toe:

Ik vermoed dat dan dit (<klik!) je mogelijk toch verder gaat brengen - voer de zaken die er aangeraden worden dan uit op je F (je stick dus)

 

(was het formatteren van je stick gelukt, dan hadden we dit kunnen overslaan en waren we sneller bij ons doel geweest - maar dat lukte dus niet)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het formateren is op de andere computer zonder problemen gelukt.

 

Locatie is nog steeds niet beschikbaar. F:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

 

Ik zit te denken om Windows opnieuw te installeren. Ik kan de USB-sticks wel formatteren, maar de externe harde schijf niet. Deze is belangrijker dan de USB-sticks.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, er bestaat trouwens een kans dat het dan nog niet kan.

 

Verschillende meldingen zijn geleidelijkaan in dezelfde richting gaan wijzen:

 

Op 4/5/2020 om 18:11, Boukje zei:

U hebt momenteel geen toegang tot deze map. Klik op Doorgaan als u permanent toegang tot deze map wilt krijgen

 

Op 7/5/2020 om 22:05, Boukje zei:

Formatteren lukt niet, want dan heb ik hetzelfde probleem dat ik de rechten niet heb.

 

afbeelding.png.1b5eacd9d19f9d807fab0483015f9541.png

 

Vorige keer zei ik: probeer met te formateren op een andere computer, als dat niet lukt enz..

 

Maar dan staat er: als dat niet lukt zijn we aan het volgende toe (enz)

Ik begrijp dat je het stilaan beu wordt en een oplossing wil bereiken, maar wil je toch nog eens proberen wat in die link gezegd wordt?

(moest je er dingen niet van begrijpen, vertel ze dan - en als het dàn nog niet lukt, kan jij je eigen richting volgen en nog altijd opnieuw gaan installeren...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, te laat... Ik ben Windows opnieuw aan het installeren.

 

Ik had nog veel andere dingen uitgeprobeerd die ik op internet tegen kwam en kreeg in het logbestand allerlei foutmeldingen van dll bestanden.

Alles om dit te repareren werkt niet.

 

Ik hoop dat straks alles opgelost is. Ik laat het weten.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.