Ga naar inhoud

Geen toegang tot map: USB-stick, geen rechten als administrator


Boukje

Aanbevolen berichten

- ga naar de Windows verkenner en klik met de rechtermuisknop op de USB stick, kies "Eigenschappen"
- ga naar de tab "ReadyBoost" en kies "Dit apparaat niet gebruiken" (of verlaag het gebruik)

Als je hierna op OK drukt, dan worden de ReadyBoost bestanden verwijderd of kleiner gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vorig weekend heb ik bovenstaande geprobeerd. Op het moment dat ik mijn reactie wilde plaatsen kreeg ik de melding dat de website onveilig was en geen geldig certificaat had en kwam ik er via geen enkele browser meer in, ook niet na aanpassingen van alle toestemmingen als veilige website.

 

Gelukkig doet de website het weer, dus hierbij mijn reactie:

ReadyBoost-optie werkt niet. Bij de ene USB-stick (fat 32) krijg ik de melding dat deze niet is ingeschakeld omdat de computer erg snel is en dit geen verbetering oplevert en bij de andere USB-stick (fat 32) krijg helemaal geen tabblad 'ReadyBoost'.

Dit is helaas ook niet de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Op het moment dat ik mijn reactie wilde plaatsen kreeg ik de melding dat de website onveilig was en geen geldig certificaat had en kwam ik er via geen enkele browser meer in, ook niet na aanpassingen van alle toestemmingen als veilige website.

Dat is nu eenmaal zo tegenwoordig als website niet veilig is.

Als adresbalk uw website invult ziet je ernaast een slot die u zal bevestiging als je met de muis erop klikt.

Als je echt naar de pagina wilt gaan en je bent zeker dat het aanvaardbaar veilig is dan kan je geavanceerd klikken om toch toe te laten.

 

Maar dat heeft totaal niks met usb-stick te maken.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Boukje zei:

kreeg ik de melding dat de website onveilig was en geen geldig certificaat had en kwam ik er via geen enkele browser meer in, ook niet na aanpassingen van alle toestemmingen als veilige website.

We hebben enkele weken problemen gehad met de host (de server waar het forum 'plaats' leent om de forumsoftware op te laten draaien) - dit was een gevolg hiervan, maar sinds een kleine week zijn de problemen verholpen.

 

Op 7/5/2020 om 22:05, Boukje zei:

Misschien is een nieuwe USB-stick ook een oplossing.

Als je het met al de sticks hebt, zal dit geen oplossing zijn denk ik

 

1 Geeft hij nog een biepje als je hem insteekt en hem (via hardware veilig verwijderen) uit haalt?

2 Staan er op die usb(s) nog belangrijke dingen die je wil behouden of speelt de inhoud geen rol meer?

3 Als je hem ingestoken hebt: wordt hij nog getoond in Schijfbeheer? (re klikken op je Windowsknop en daar kiezen voor Schijfbeheer)

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg. Fijn dat de problemen met de website weer verholpen zijn.

 

1. Nee er is geen biepje.

2. We hebben een back-up van de info op de USB-sticks. Eén oude USB-stick heb ik via de veilige modus geformatteerd, maar had daarna nog steeds hetzelfde probleem.

3. Nee, ik krijg de melding: 'Kan het bestand schijfbeheer niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je (bij je eerste zin)

 

geen biepje ... mmm

1 en dus ELKE stick die je inplugt wordt niet herkend, krijg je dezelfde melding?

2 Je hebt alles op die sticks 'in reserve' staan dus het kan geen kwaad dat je de inhoud kwijt zou zijn?

3 Je kan Schijfbeheer niet vinden ? ?   hè?  Dus:  je klikt rèchts op je windowsknop, je kiest er voor Schijfbeheer en dan krijg je die melding?

   (of deed je het daarnet fout en lukt het nu wel?  

                                                                            afbeelding.png.b3d0fb22ddd934338665ec71fb80ce08.png

 

(doe dit natuurlijk met je ingeplugde stick)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ELKE stick die ik inplug in ELKE USB-poort (ook aan de achterkant van de computer) wordt, is geen toegang toe (zie foutmelding in 1e bericht) en wordt niet gevonden via schijfbestand (telkens exact dezelfde beeld als hierboven). De muis en mobiele telefoon werken wel op de USB-poorten.

 

Er is een exacte kloon gemaakt van de oude harde schijf naar de nieuwe harde schijf. Alleen de documenten staan nu op de HDD schijf. Alles werkt goed, behalve het lezen van de USB-sticks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.