Ga naar inhoud

Scanner werkt niet meer


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo

Het probleem waarvan sprake in deze topic is weer opgedoken.

Ik heb nu opnieuw de software geïnstalleerd, maar geeft geen oplossing.

Het toestel (printer/scanner) opnieuw  geïnstalleerd op pc, zonder oplossing.

Herstarten, usb enz allemaal uit en opnieuw insteken, het helpt niets.

Wat kan deze keer de oorzaak zijn?

scanprobleem1.jpg.117e9db6d0296c760e37c8739c15f9a3.jpg

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, stegisoft zei:

Zet eens herstelpunt terug.

 

Ik kan niet.

Ik stel nu vast sinds de aankoop van mijn computer 4 maanden geleden er geen hestelpunten zijn aangemaakt!! Weer zo'n nalatigheid van Windows 10! Nooit voorgehad met Windows 7.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

Ik stel nu vast sinds de aankoop van mijn computer 4 maanden geleden er geen hestelpunten zijn aangemaakt!! Weer zo'n nalatigheid van Windows 10! Nooit voorgehad met Windows 7.

Dat kon ook bij Windows 7 gebeuren hoor.

Waarom mensen altijd zeggen dat Windows 7 beter is dan Windows 10

Dat snap ik niet.

Eigenlijk is Windows 10 een verbeterde versie van Windows 7

Zeker 50% is zoals Windows 7

 

Kijk eerst en vooral of de usb-kabel goed vastzit.

Ik weet niet of scan dokter software origineel is voor uw printer.

Dus denk ik dat je beter Scan dokter verwijdert.

Om te scannen heeft Windows 10 een eigen scan programma. (Naasr start klik je op vergrootglas en typ je Windows faxen en scannen. (bestond ook in Windows 7)

Ofwel download app voor Windows op deze pagina (klik)

 

Maar waarom in godsnaam gebruik je usb-poort terwijl uw printer perfect netwerkkabel kan werken.

Netwerkkabel is veel betrouwbaarder dan eender welke usb-poort

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

en probeer ook een andere usbkabel...!

ik vermoed dat je niet eerst alle hp software verwijderd hebt.

begin daarmee, en vervolgens in de verkenner alle mappen rigoureus weghalen van hp.

dan start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten' (nb dat is niet hetzelfde als uit en weer aanzetten!)

laat ccleaner register opschonen. (ik zou er zalf handmatig ook nog eens doorheen gaan...)

opnieuw opstarten via de aangegeven weg.

bij hp de recente driver halen en installeren, en let op: sluit de printer pas aan als de software je daarom vraagt!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
22 uren geleden, falstring zei:

en probeer ook een andere usbkabel...!

ik vermoed dat je niet eerst alle hp software verwijderd hebt.

begin daarmee, en vervolgens in de verkenner alle mappen rigoureus weghalen van hp.

dan start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten' (nb dat is niet hetzelfde als uit en weer aanzetten!)

laat ccleaner register opschonen. (ik zou er zalf handmatig ook nog eens doorheen gaan...)

opnieuw opstarten via de aangegeven weg.

bij hp de recente driver halen en installeren, en let op: sluit de printer pas aan als de software je daarom vraagt!!

 

Dat had ik allemaal gedaan, maar helpt niet.

De usb kabel niet vervangen (nogal omslachtig want loopt achter kasten enz), maar daar is geen probleem mee vermits het toestel verder normaal werkt betreft printen. En ik kan scannen vanuit de windows scanner app. Het probleem daarbij is wel dat die windows scanner minder beeldwaliteit opties geeft dan via de HP scan software. En het feit dat ik de doelmap niet kan veranderen vind ik ook wel jammer.

Ik kan wel vanuit PAINT scannen, maar ook daar zijn er weinig opties, en PAINT biedt ook maar een beperkt aantal beeldverwerkingsmogelijjkheden (ik was gewoon om met Photoshop te werken met layers en zo...)

 

Ik merk dat in totaal twee mogelijkheden zijn om met HP te scannen: via een de HP Deskjet F4500 TWAIN -dewelke ik altijd heb gebruikt en nu plots niet meer werkt-, of een WIA HP Deskjet F4500 dewelke wel werkt (via Paint) maar dus met beperkte opties... 

Ik vrees dat ik het dat ik het daarmee zal moeten doen.

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.