Ga naar inhoud

Foutmelding bij openen Excel en Word bestanden


Dries1456

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik problemen met het openen van Excel en Word bestanden.

Wanneer ik een Excel bestand probeer te openen krijg ik volgende melding:

Excel.png.721858029781179f35a2143b13f2c5bd.png

Wanneer ik een Word bestand probeer te openen krijg ik deze melding:

Word.png.8ab2c4248bd254bdaac8e7737c717b37.png

 

Ik heb wel degelijk nog voldoende geheugen op mijn pc. Ik heb ook al gemerkt dat wanneer ik het bestand verplaats naar een USB stick en het vanaf daar open, dat het dan wel zonder problemen opent. Dit is op de korte termijn handig om het probleem te omzeilen, maar ik zou toch graag weten hoe ik dit kan oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hier is wel sprake van een externe bron, maar mogelijk helpt het jou toch?

 

edit: 'sinds kort' schrijf je - heb je nog een herstelpunt van vòòr het de eerste keer gebeurde? Zo ja: als het bovenstaande niet helpt, zou ik eens proberen zo'n herstelpunt terug te zetten. ('k las ergens dat een mogelijk brak geworden bestand of zo de oorzaak zou kunnen zijn - als het een registersleutel is, wordt die 'hersteld' door zo'n herstelpunt terug te zetten - is het echt een brak bestand dan zou een herinstallatie van je Office kunnen helpen)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

hier is wel sprake van een externe bron, maar mogelijk helpt het jou toch?

In mijn services vind ik zelfs geen "Windows Firewall" om te starten. Is dit misschien het probleem?

services.thumb.png.ae4fbbe2353eff72f8eb11d5a5e7f2aa.png

2 uren geleden, Passer zei:

edit: 'sinds kort' schrijf je - heb je nog een herstelpunt van vòòr het de eerste keer gebeurde? Zo ja: als het bovenstaande niet helpt, zou ik eens proberen zo'n herstelpunt terug te zetten. ('k las ergens dat een mogelijk brak geworden bestand of zo de oorzaak zou kunnen zijn - als het een registersleutel is, wordt die 'hersteld' door zo'n herstelpunt terug te zetten - is het echt een brak bestand dan zou een herinstallatie van je Office kunnen helpen)

Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik kan zien welke herstelpunten ik heb. De problemen zijn begonnen nadat ik een Excel file downloadde voor mijn studies (beschikbaar gesteld door de docent), en ik was niet de enige van de klas die problemen had met dit bestand te openen. Iemand anders kreeg net dezelfde foutmelding als ik, en nog anderen kregen nog een andere foutmelding (iets van dat het bestand corrupt was). Maar anderen kregen het bestand wel gewoon open. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

herstelpunt terugzetten: zie  https://www.pc-helpforum.be/topic/59317-een-herstelpunt-terug-plaatsen-in-windows-10/

 

mmm..  een doorgekregen bestand dat bij meerdere problemen veroorzaakt..

 

Als 1. herstelpunt terugzetten en 2. een herinstallatie van je office niet zou helpen, zou ik al beginnen denken aan mal- of spyware (als gevolg van dat bestand)

maar goed : probeer eerst even 1 en 2 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.