Ga naar inhoud

Foutmelding bij openen Excel en Word bestanden


Dries1456

Aanbevolen berichten

Helaas geen herstelpunt beschikbaar van voor de problemen begonnen

 

Doordat ik geen Windows Firewall zag staan ben ik ook daar eens gaan kijken. In de instellingen van Windows krijg ik dit bericht te zien:

1267798985_Windowsfirewall.png.55fd6f88bd5934c7b95e59b642a6c94e.png

Als ik op instellingen herstellen klik, krijg ik wel het bevestigingsbericht maar als ik dan op "Ja" klik gebeurt er verder niets.

 

Wat ik ook voorheb sinds enkele dagen is dat ik bij elke opstart het bericht krijg van mijn Norton Security dat de slimme firewall is uitgeschakeld, maar ik krijg deze maar niet ingeschakeld (kan niet op deze optie klikken)

908689233_Nortonfirewall.png.cc77a3ec5831ffe094161e20cef725ec.png 

 

Weet niet of deze problemen met elkaar te maken hebben, maar ik dacht het toch ook even te vermelden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die defender firewall moeten we dus aan de praat krijgen...

Begin al even met het eerste gedeelte van dit:  https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/unable-to-activate-windows-defender-firewall/da105373-34ac-4d5c-9c43-6374f78ab42a

(al vrees ik dat dit je ook niet verder gaat brengen, maar probeer toch maar hoever je raakt met het inschakelen)

 

maar met deze link zou je wel verder moeten kunnen raken.  Lukt je dat hiermee?

 

'k loop al maar even vooruit: moest het laatste niet lukken, dan gaan we even je windowsbestanden controleren op hun integriteit èn een schijfcontrole doen:

 

Windows controleren:

a

Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator. Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter (dit checkt heel je windows - eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull")
(ps: intypen kan ook met copy/paste)

b

Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.

Typ daar in : sfc /scannow en enter (let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Je systeem gaat gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

Schijfcontrole op slechte/beschadigde sectoren:

(schijfcontrole op slechte/beschadigde sectoren)
Download:  http://www.hdtune.com/download.html (download de freewareversie)

Na installatie: laat een error scan uitvoeren: zie het tabblad Error Scan bovenaan.
Dit kan wel even duren: voor een HDD van 1TB kan het 2 uur duren (maar ondertussen kan je andere dingen doen )

Het resultaat zou zo iets moeten zijn:  afbeelding.png.161590841ccc4c1c70c30a34844021a6.png echter ZONDER DIE RODE BLOKJES want die wijzen op beschadigde sectoren van je schijf. Als je die zou zien ga je best direct - vooraleer iets anders te doen - al je eigen data van die schijf veilig stellen !

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste link bracht inderdaad geen oplossing. Dan heb ik de volgende stappen ook gedaan

 

Windows controleren:

 a) eindigde inderdaad op "completed succesfully"

 b) eindigde op "er werden fouten gevonden en deze werden hersteld"

 

Schijfcontrole: het resultaat waren allemaal groene blokjes bij mij

 

Heb ondertussen ook al Norton voorlopig verwijderd om te zien of ik de Windows Firewall dan wel kon oplossen, maar dit heeft ook niet geholpen.

 

Bij de Services heb ik wel gezien dat er een service Windows Defender Firewall is. Deze staat op automatisch en was nog niet gestart, wanneer ik rechtsklik en starten doe dan krijg ik deze melding:

services.thumb.png.5cfdc2926753f8e8c11d9d25c85c602a.png

 

Nadien verandert de status ervan in "wordt gestart", maar dit blijft zo te zien heel de tijd zo staan (verandert niet in "wordt uitgevoerd")

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt misschien gemerkt dat ik al in verschillende richtingen zitten denken/proberen heb.

Dit zijn van die 'vage' fouten die verschillende oorzaken kunnen hebben.

Daarbij kan je 2 richtingen uit: - wat we nu bezig zijn: allerlei dingen uitproberen en hopen dat je bij de goede uitkomt  of stoppen met die kleine 'probeersels' en even wat doortastender tewerk gaan door gewoon Windows te gaan herinstalleren, maar met behoud van je eigen programma's en instellingen.

de eerste methode kan direct een oplossing geven (bij de juiste hit) maar ook nog dagen duren.

de tweede duurt een uurtje of 2/3 (waarbij het systeem de eerste 2/3 van de tijd nog gebruikt kan worden en waarbij je op het eind je systeem een uurtje gerust moet laten en zijn eigen gang moet laten gaan.) Ben ik zéker dat dit je probleem gaat oplossen? Geen 100% maar je hebt wel een kans van 4/5 dat zo'n herinstallatie het oplost)

Bekijk het even wat je best vindt?

(o ja: binnen 2/3 weken komt weer een grote lenteupgrade uit: je kan ook daarop wachten, want ik verwacht dat die de zaak ook wel eens zou kunnen oplossen)

 

maareuh... heb je office als eens proberen te herstellen/opnieuw te installeren? (en dit hoort eigenlijk nog bij de eerste optie :)

(en mooi dat je schijf nog helemaal ok is!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k denk dat dit makkelijker is:

- klik op je windowsknop

- typ programma's

- kies dan voor Programma's wijzigen of verwijderen

Je krijgt dan een lijst met oa Microsoft Office - die kies klik je aan, hij opent zich en geeft 2 mogelijkheden: wijzigen of verwijderen

Kies voor wijzigen en je krijgt verschillende opties oa herstellen.

 

Mogelijk lost het iets op, maar 'k vrees dat het dieper zit (in je windows-zelf) maar goed: nooit geschoten is altijd mis !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Dries1456 zei:

Ik heb de hele Office laten herinstalleren, heeft helaas niks opgelost

Volgens de 'signalen' van je vorige berichten (kleine dingen die je zei of iets van een plaatje dat je postte) val ik terug op wat ik de vorige keer vertelde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, stegisoft zei:

Ik kom hier alleen tussen in verband met Norton.

Waarschijnlijk moet je Norton removal gebruiken op deze pagina (klik)

Anders zit er hier en daar nog iets van Norton.

Norton heb ik inderdaad verwijderd met de removal tool en terug geïnstalleerd. Dat probleem is nu opgelost, de firewall van Norton staat nu aan en blijft ook aanstaan. De Windows Firewall blijft echter dezelfde problemen tonen.

13 uren geleden, stegisoft zei:

Office kan meerdere versie op computer voorkomen.

Ik heb via programma's MS Office aangeklikt en geklikt op wijzigen, waarna de Office opnieuw geïnstalleerd werd. Er stonden wel meerdere versies van Office tussen (zie screenshotje)

455995696_programmas.thumb.png.4c9b73b25b86524a99d5282a5631eaaf.png

 

3 uren geleden, Passer zei:

Volgens de 'signalen' van je vorige berichten (kleine dingen die je zei of iets van een plaatje dat je postte) val ik terug op wat ik de vorige keer vertelde...

Nu dan een herinstallatie van Windows?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.