Ga naar inhoud

Advies aankoop laptop


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Mijn dochter is aan een nieuwe laptop toe. We zijn al een tijd aan het rondkijken in winkels en op het internet, maar we zien door de bomen het bos niet meer. 

Waar de een laaiend enthousiast over is, kraakt een ander weer af. 

Wil iemand  ons hierover eens advies geven? Ze moet het grotendeels zelf betalen, en is bang dat ze ( achteraf) een verkeerde keuze maakt, en een slechte laptop koopt. 

Ze wil er 500 euro aan uitgeven. ( maar mocht het nodig zijn dan leg ik de rest nog bij als het om een goede laptop gaat)

Ze gebruikt de laptop voor school , internetten, email, gamen ( veel en vaak), muziek, tekenen. 

Liefst Windows 10, en voldoende poort aansluitingen. We zijn zelf totaal niet handig in ombouwen, upgraden en dat soort termen....🙃

Het merk maakt haar ook niet uit. 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop is niet bedoeld om om te bouwen want het is geen pc.

BTO laptop kan je wel volledig zelf bepalen wat je erin wilt.

 

Quote

Ze gebruikt de laptop voor internetten, email, muziek, tekenen. 

Daarvoor zijn zowat alle laptop goed.

Zelfs Tabletten en smartphones zijn goed voor.

 

Maar games dat is iets anders.

500 Euro voor een laptop om goed te kunnen gamen is eerlijk gezegd veel te weinig geld.

Zelfs voor een pc is dat weinig geld.

Veel hangt af welke game ze vooral speelt.

 

Met tekenen bedoeld ik gewoon tekenen maar als je 3D bedoeld dan is het weer iets anders want dan heb je een zware laptop nodig.

 

Als je school bedoeld met gewone dingen dan is alle laptop goed maar als je spreek over zware software dan is het iets anders. Ik heb hier niet over office want dat is een licht software.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals stegisoft hier ook al aanhaalt is het bedrag te laag om al die dingen te kunnen voorzien.

 

Voor te gamen, tekenen enz... het zwaardere werk heb je een snelle HD nodig, veel RAM en een heel goeie videokaart.

Voor die dingen mag je rekenen boven de 1500€ als je een degelijk systeem wenst. is ook te zien welk schermgrootte je wens.

Wil je specifiek merk? 

Anders hier al een link van game laptops.

 

Is maar een voorbeeld er zijn nog verdelers die laptops aanbieden.

Ook als ik een tip mag geven op verschillen de site zullen de zelfde laptops aanbieden kan soms toch wat verschil zijn in centjes.

 

Maar als ik een voorbeeld mag geven: ik heb zelf een game laptop voor het zwaardere grafisch werk en starte met 16GB on-board en heb er zelf nog 16 bijgestoken om toch wat comfortabeler te kunnen werken maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/5/2020 om 07:29, stegisoft zei:

 

Veel hangt af welke game ze vooral speelt.

Ze speelt voornamelijk ( veel en vaak) Leaque of Legends. 

 

Met tekenen bedoeld ik gewoon tekenen maar als je 3D bedoeld dan is het weer iets anders want dan heb je een zware laptop nodig.

Tekenen is een hobby van haar. Geen 3D. Meer ontwerpen. 

 

Als je school bedoeld met gewone dingen dan is alle laptop goed 

Voor school zijn het idd de normale schooldingen waar ze de laptop voor gebruikt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die dingen mag je rekenen boven de 1500€ als je een degelijk systeem wenst. is ook te zien welk schermgrootte je wens......

 

Dit is echt zwaar boven haar budget. ( en mijn donatie...) 

Ze is geen "professioneel" gamer.....meer een hobbyist. 

Ze wil gewoon haar oude laptop vervangen door een nieuwe, maar heeft geen idee wat ze nu aan moet schaffen door de vele verschillende goed bedoelde adviezen en het grote aanbod aan laptops. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.