Ga naar inhoud

Tomtom update . GO 6200 geen kaartupdates en zegt toch up to date!


Aanbevolen berichten

Poort heeft niks te maken want je moet géén enkel poort voor openen.

Verward uw vriend zijn oude toestel niet met uw nieuwe versie.

Oude toestellen kan je update via de computer.

Nieuwe toestellen kan dat NIET meer.

 

Het enige wat je nodig hebt is wifi.

Maar je zegt wel dat je kleine updaten krijgt maar geen grote.

Dan werkt de updaten wel.

 

Had je zelf de toestel gekocht of is dat 2 dehands ?

Als je zelf had gekocht: wanneer had je gekocht?

 

Wie is uw provider zoals Telenet, Proximus enz?

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon zijn toestel dat ook onder mijn naam geregistreerd staat geüpdatet. Trouwens er staat vermeld dat je wel kan updaten zonder WiFi als je bv een slechte internetverbinding hebt en etc. Mijn internetprovider is Proximus. En ik heb vroeger altijd al de grote kaartupdates kunnen downloaden.

 

idd dat klopt. Ik krijg alle updates binnen buiten de grote kaartupdate. Raar hè.

mijn premium X is een 3 tal dagen geleden toekomen met de postbode. Ik heb die op de officiële website van TomTom gekocht!

Mijn 6200 idem. Ook op de site van TomTom gekocht.

 

 

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat jij doorzaag (als ik mij mag zeggen:kerstman-duimen:) ben ik eens goed aan het denken geweest.

Jij hebt 100% gelijk: mijn huidige versie 1050.10189

 

Jij maak een nieuwe account bij Tomtom (klik)

Je krijgt een mail en dat moet verifiëren door op de link te klikken.

Wachtwoord moet bestaan uit cijfers, hoofdletter, gewone letter en een vreemde teken pak $$ als voorbeeld.

 

Nu reset je uw Tomtom.

Nu moet je instellen en kies voor 2 keer Nederlands (geen vlaams)

Volgt de instructie zoals wifi instellen enz. en dan moet je bij Mydrive inloggen op uw Tomtom met uw nieuwe account.

Volgt de instructie om app te installeren op uw smartphone.

Smartphone bluetooth uit en terug aanzetten.

Klik op instellingen van uw smartphones en bij bluetooth kan je bij gekoppelde apparaten TOmTOM GO 6200 toevoegen door op koppelen te klikken.

 

Als dat lukt moet je scan code klikken en dan alles in orde.

Even later zal je kaartupdate moeten zien v10.50

 

Ik hoop dat ik goed uitgelegd hebt want het is vrij moeilijk om zoiets te doen.

 

Best opschrijven hoe het precies was op basis van mijn hulp zodat we andere ook kunnen helpen.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahzo. Ja, dank u wel.

Maar dat ziet er mij een heel gedoe uit.

Ik zal daar nog even mee wachten.

Ik zal eerst wachten tot die tomtom chat gaat. Als het dan nog niet lukt zal ik het via deze omweg proberen. Dat smartphone gedoe.

Dabk u wel. Ik hou iedereen op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Pffff. 
Ik mail nu al 3 weken en niets geraakt opgelost. Ik mocht opeens mijn adres en facturen door mailen en daar heb ik nooit antwoord op gehad. Alsook sprak ze opeens in het Engels in plaats van het Nederlands. Al de andere reageren ook niet meer weer op mijn mail.

daarjuist gechat met iemand en die verstond al helemaal niks. En tot overmaat van ramp verliet ze de chat zonder meer.

 

hier de laatste chat 

   Chat started: 2020-07-02 03:16 PM UTC

(03:16:32 PM) Kristof De Beck: Update not working
(03:19:58 PM) *** Sharon joined the chat ***
(03:20:19 PM) Sharon : As I understand you are unable to update the device?
(03:20:57 PM) Kristof De Beck: Yes
(03:21:06 PM) Kristof De Beck: IT is not posible
(03:21:23 PM) Kristof De Beck: I have send mail with update
(03:21:29 PM) Kristof De Beck: But no,reponse
(03:21:36 PM) Sharon : I am sorry to know about the issue.
(03:21:41 PM) Sharon : I will surely assist you with this.
(03:21:49 PM) Sharon : Please confirm the device serial number.
(03:22:02 PM) Kristof De Beck: Inhale been mailen and chatting for 3 weeks. And nobody helps me
(03:22:15 PM) Kristof De Beck: I have done everything. Recovery to
(03:22:27 PM) Kristof De Beck: Can you see the latest email of me?
(03:22:38 PM) Kristof De Beck: mijn mailadres 
(03:22:49 PM) Sharon : Please confirm the chat id.
(03:22:53 PM) Kristof De Beck: Ok
(03:23:05 PM) Kristof De Beck: Info,Luck,to my email ok?
(03:23:18 PM) Kristof De Beck: I watch the mail for the id ok?
(03:23:22 PM) Sharon : With the email I am unable to check the details.
(03:23:48 PM) Sharon : May I know what issue or error you are having while updating the device?
(03:24:20 PM) Kristof De Beck: I do not recief the great card updates. It is1 year old
(03:24:31 PM) Kristof De Beck: Do you need the nummer of gps?
(03:24:53 PM) Kristof De Beck: Go premium x at *******
(03:25:05 PM) Sharon : Please share the device serial number.
(03:25:29 PM) Kristof De Beck: And go 620 ZA ********
(03:26:04 PM) Kristof De Beck: I have sayt 100 times that I go to holiday to germany the 20 July. I need everything working
(03:26:29 PM) Kristof De Beck: Premium ZT********
(03:27:27 PM) Sharon : I checked the details of the device and can see that the device is perfectly fine and all the services is available.
(03:27:39 PM) Kristof De Beck: I know!
(03:27:43 PM) Sharon : World Map - Lifetime Maps is already installed.
(03:27:54 PM) Kristof De Beck: But it is one year old
(03:28:04 PM) Kristof De Beck: IT is not recent version
(03:28:05 PM) Sharon : Please confirm when you update the device what error you are getting?
(03:28:19 PM) Kristof De Beck: No error. But old card.
(03:29:13 PM) Sharon : I do not understand the issue you are experiencing; can you describe it further?
(03:30:55 PM) Sharon : are we connected?
(03:31:11 PM) Kristof De Beck: Now yes
(03:31:26 PM) Kristof De Beck: 27 09 2019
(03:31:31 PM) Kristof De Beck: THE card
(03:31:36 PM) Kristof De Beck: IT is old
(03:31:58 PM) Kristof De Beck: And the x is 2 months older
(03:32:07 PM) Sharon : ok
(03:32:43 PM) Kristof De Beck: I have done averything. I do not recief the latest card
(03:32:54 PM) Kristof De Beck: Do you understand?
(03:33:34 PM) Kristof De Beck: Are you their?
(03:33:40 PM) Sharon : Yes
(03:33:44 PM) Sharon : Please refer the steps :
(03:33:49 PM) Sharon : tap menu-settings-updates and new items
(03:34:09 PM) Kristof De Beck: Iok
(03:34:36 PM) Sharon : Is there anything else I can assist you with today?
(03:34:49 PM) Kristof De Beck: ??
(03:35:01 PM) Kristof De Beck: I don’t think you understand
(03:35:13 PM) Kristof De Beck: I have NO new card updates
(03:35:55 PM) Kristof De Beck: THE big maps. THE are 1 year old
(03:36:31 PM) Kristof De Beck: THE card you get every 3 or 4 months I do not recief them
(03:36:41 PM) Kristof De Beck: Winter, summer,....
(03:37:10 PM) Kristof De Beck: 1040
(03:37:13 PM) Sharon : Is the factory reset done?
(03:37:20 PM) Kristof De Beck: Everything!
(03:37:31 PM) Kristof De Beck: I have send mail with papers and adres
(03:37:37 PM) Kristof De Beck: For sending
(03:37:59 PM) Kristof De Beck: To tomtom and fixing the problem
(03:38:09 PM) Kristof De Beck: But I have not recief mail back!
(03:38:29 PM) Kristof De Beck: TomTom,needs to fix the problem
(03:39:42 PM) Kristof De Beck: Hello?
(03:39:49 PM) Kristof De Beck: Are you their?
(03:40:10 PM) *** Sharon left the chat ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd met Google translate tegenwoordig alles vertalen, zelfs Chinees.

Waarschijnlijk was het ook mogelijk om met de rechtermuisknop op vertalen naar Nederlands in te stellen.

Bij Chrome is dat zo maar je kan ook bij Firefox doen mits iets toevoegen.

 

Ik heb jou een handleiding gegeven en daarmee kan je oplossen.

Dat heb ik zelf getest op mijn TomTom van dezelfde type als die van jou.

 

 

Onlangs kreeg ik antwoord van een firma uit Polen en Pools ken ik niks van.

Maar dankzij Google Translate kon ik perfect begrijpen.

Ik moet ook gewoon in Nederlands naar fabrikant terug mailen en ook zij gebruiken Google Translate.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Je kan altijd met Google translate tegenwoordig alles vertalen, zelfs Chinees.

Waarschijnlijk was het ook mogelijk om met de rechtermuisknop op vertalen naar Nederlands in te stellen.

Bij Chrome is dat zo maar je kan ook bij Firefox doen mits iets toevoegen.

 

Ik heb jou een handleiding gegeven en daarmee kan je oplossen.

Dat heb ik zelf getest op mijn TomTom van dezelfde type als die van jou.

 

 

Onlangs kreeg ik antwoord van een firma uit Polen en Pools ken ik niks van.

Maar dankzij Google Translate kon ik perfect begrijpen.

Ik moet ook gewoon in Nederlands naar fabrikant terug mailen en ook zij gebruiken Google Translate.

 

 

De tomtom resetten. Is dat 30 seconden op die knop drukken wachten tot er een wit scherm is en dan aan de pc aansluiten om die software weer te laten herinstalleren?

 

En een nieuw account aanmaken. Dan moet ik ook een ander emailadres hebben om een nieuw account aan te maken?

Moet ik dan ook mijn apparaat verwijderen waar het nu huidig in zit? Door op dat vuilbakje te klikken?

 

En ik vraag mij af waarom nederlands kiezen en niet vlaams?

 

Dat nieuw account en al moet ik dan aanmaken via een smarthone en volg de instucties om de app te installeren op de smartphone? Dan moet ik iets downloaden in die play store winkel? Tomtom in typen? scan code? oeioei

 

Je woont soms niet toevallig in Geraardsbergen of omstreke?

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.