Ga naar inhoud

Tomtom update . GO 6200 geen kaartupdates en zegt toch up to date!


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een tomtom go 6200. Ingebouwde sim etc.

Bij updates staat er dat mijn tomtom up to date is.

Nogtans zit er een kaart in van september van vorig jaar. Dit terwijl er vorige maand nog een nieuwe uitkwam en daarvoor zo'n 3 andere kaarten.

Ik stuur berichten naar tomtom en die zeggen mij om de tomtom naar fabrieksstand te brengen. Heb ik gedaan en er is geen verbetering. Dan zeggen ze mij voor een reset te doen. Heb ik 2 keer gedaan en geen verbetering. Ik moet elke keer een dag wachten achter een antwoord en ik vind dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Dit is toch niet meer normaal? Of hoe kan dit wel opgelost worden?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft tomtom ook gezegd van welke datum de nieuwste kaarten zijn?

update datum ligt per definitie altijd een (soms heel) stuk na de actualisering van de kaart.

en deed je nou een reset, of was het inderdaad terug naar fabrieksinstellingen? daar zit bij de meeste apparaten echt een verschil tussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, falstring zei:

heeft tomtom ook gezegd van welke datum de nieuwste kaarten zijn?

update datum ligt per definitie altijd een (soms heel) stuk na de actualisering van de kaart.

en deed je nou een reset, of was het inderdaad terug naar fabrieksinstellingen? daar zit bij de meeste apparaten echt een verschil tussen...

Ik heb 2 maal een reset gedaan en 1 maal naar fabrieksstand 

tomtom zei me dat er op een vrijdzag 1 of 2 weken geleden een nieuwe update uitkwam.

Alsook bestaat er een tomtom website met datums van alle updates. Ik heb er zeker 3 of 4 gemist...... en mijn kaart dateert van september vorig jaar....

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doe je reset?

Je moet gewoon via wifi updaten afhalen en dat geheel vanzelf.

Gewoon naar instellingen en naar links schuiven en dat moet je duidelijk zien dat er updaten is.

Dan klik je gewoon op updaten.

 

Uw toestel is niet zoals vroeger dat je via pc moet doen.

Nu heb je wifi nodig bij de nieuwere modellen.

 

Oudere modellen moet je wel nog via pc doen maar dan moet je wel abonnement betalen.

Voor uw toestel is dat niet het geval zolang het toestel wordt verkocht blijft je updaten krijgen.

Je moet niet zoeken naar updaten want je krijgt duidelijk melding op uw tomtom dat er update is.

 

Ik hoop dat je de originele back-up hebt zodat je alles op een fatsoenlijke manier kan terug zetten.

 

Nota: uw tomtom moet je wel in de instellingen wifi paswoord geven anders kan je niet updaten.

Je kan dat niet doen via uw smartphones (wel voor berichten)

Tenzij smartphone hotspots is ingesteld maar dat raad ik niet aan.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe een reset en naar die fabriekstoestand omdat TomTom mij dat gezegd heeft.
de gps zegt up to date maar de kaarten zijn verouderd. Is van september vorig jaar. Er bestaat een TomTom site waar je alle updates met datum kan zien. Ik heb er zeker 4 gemist. 
het is zelf nog erger dan de 6200. Ik heb mij 4 dagen geleden de allerduurste en nieuwste premium X gekocht. En daar heb ik het zelfde probleem! Integendeel de kaart is daar nog 2 maanden extra ouder! Van juli 2019! Ik krijg die via WiFi ook niet up to date. En het mailen met tomtom al meer dan een week levert niets op. Nu moest ik foto’s van de updates doorsturen. Ik heb ze dat al gestuurd vorige week en gisteren stuurd ze mij diezelfde vraag van vorige week weer op. Alsook de chat werkt niet. Er is blijkbaar groot onderhoud of iets dergelijks

aangepast door Passer
overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig ook GO 6200 (merk ik vandaag pas omdat ik het toestel ging halen in mijn auto)

 

Ik ga vanuit dat je binnen in uw huis TomTom update doet want dan heb je zeker goede wifi verbinding.

Je kan het toestel gewoon aansluiten met usb-kabel die erin pas.

Klik op menu en dan instellingen en dan op wifi

Is het verbonden?

Klik dan op uw wifi verbinding.

Klopt de IP adres met uw netwerk IP adres bijvoorbeeld 192.168.0.*** (*** = 2 tot 245)

 

Telenet = range 192.168.0.***

Proximus en Scarlet = range 192.168.1.***

Orange = 192.168.0.***

 

Nota: Je kan alleen 2.4 Ghz wifi verbinding hebben en geen Ghz 5.0

 

Kijk dat eerst na en dan zullen we verder gaan.

 

Vorige week had ik volledige nieuwe kaart update ontvangen.

Vandaag weer ontvangen (3 x)

 

Opmerking: sommige toestellen hebben moeilijk met wifi kanaal 11 en 12 

Is dat bij u ook zo dan best veranderen naar 1 of 2 of 7

 

Let op: volledige kaart update duurt heel lang maar je ziet de vooruitgang.

Nooit stoppen om welke reden ook.

 

Ik heb nog nooit naar Tomtom site gekeken of er update kaarten zijn.

 

Best niet steeds mijn antwoord herhalen.

Gewoon uw antwoord geven zodat alles overzichtelijk is.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

overbodige quotes verwijderd

Ja. Dat was niet mijn bedoeling.

Ik kreeg mijn post niet verzonden. En ik kreeg heel de tijd van die fotos waar je een zebrapad of trap enz moest aanklikken. 

Ps: dank je voor je antwoord. ik zal d de gps normaal vanavond zo testen.

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kristof28 zei:

Dat was niet mijn bedoeling.

geen probleem Kristof28

 

16 minuten geleden, kristof28 zei:

Ik kreeg mijn post niet verzonden. En ik kreeg heel de tijd van die fotos waar je een zebrapad of trap enz moest aanklikken.

Kan je dit eens verduidelijken?  (vb: heb je het over een post hier op het forum?, van die foto's: waar kreeg je die te zien?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

geen probleem Kristof28

 

Kan je dit eens verduidelijken?  (vb: heb je het over een post hier op het forum?, van die foto's: waar kreeg je die te zien?)

Ja, hier op de site. 

Als ik iets wou versturen moest ik fotosaanklikken om aan te todat ik geen robot ben

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.