Ga naar inhoud

Ethernet problemen.


Aanbevolen berichten

Zoals ik hier al eerder schreef heb ik, onregelmatig, regelmatig, problemen met het ethernet. Vermits de WiFi adapter, die ook op de kabel is aangesloten, werkt kan het geen fout zijn in de kabel van mijn modem (voor in huis) en de studio (30 meter verder) DUS DAAR GAAN WE NIET OVER BEGINNEN

Het moet dus in de computer zitten, en telkens ik het heb, moet ik maar op probleemoplosser klikken, en het is, na enkele seconden, OK. niettemin is het vervelend als het verschillende keren na elkaar gebeurd. Nu is het weer zo (na de update naar W10 2004???)

Nu vond ik dit:

  1. Ga in het configuratiescherm naar Netwerk Verbindingen
  2. Klik met de rechter muisknop op Netwerkkaart
  3. Ga naar de optie Eigenschappen
  4. Klik op Configureren
  5. Ga naar de tab Geavanceerd
  6. Ga naar de optie Duplex-mode, Link Speed, Line Speed of Mediatype (bij meerdere allemaal langslopen)
  7. Kies bij allemaal voor Half Duplex, 10 mbit, 10 mbps of 10baseTX

    maar als ik op Netwerk Verbindingen klik, komt de optie Netwerkkaart niet tevoorschijn. Iemand een idee??
  8.  
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik kom hier überhaupt geen term netwerkkaart tegen ….

als je op netwerkverbindingen klikt zie je dan niet de adapters staan?

of configuratiescherm/netwerkcentrum/adapterinstellingen, selecteer je adapter en kies eigenschappen/geavanceerd

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo, de handleiding die jij in je startpost hebt overgenomen, stamt volgens mij uit de tijd van Windows XP. Hier staat zo'n zelfde handleiding: https://www.kennisglas.nl/nl/support/solutions/articles/7000051838-wat-moet-ik-doen-als-het-internet-niet-werkt-

Die is bestemd voor Windows 2000 en Windows XP. Dus zeker niet voor Windows 10.

 

Ik heb even gekeken hoe ik dat op mijn pc (draaiend op Windows 10!) zou moeten aanpassen. Dan zou ik onder Eigenschappen moeten klikken op Snelheid & duplex:

image.png.1f31f1a2be1560c5d7c203da49259594.png

In de afbeelding van jouw netwerkadapter zie ik Snelheid & duplex niet staan.

Maar ook als dat er wel stond, dan moet je die handleiding echt niet gaan volgen! Jij hebt verdorie net als ik een gigabit adapter (dat betekent een snelheid tot 1.000 mbps), en dan zou je de snelheid bewust omlaag gaan brengen tot maximaal 10 mbps. Dan zou je toch wel gek zijn, als je dat deed. Je internetverbinding wordt dan vreselijk traag.

 

Hoe je probleem wél opgelost moet worden weet ik helaas niet. Maar ik weet wel dat je die antieke handleiding snel moet vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zie je maar. er zijn in sommige forums 'helpers' die als ondertitel hebben: op de tijd dat je het hier vraagt, had je het zelf al kunnen opzoeken. Daarom, en ook om de 'echte' helpers niet onnodig te belasten, probeer ik dat dan op te zoeken, met dit resultaat. Dus als iemand iets onnozel vraagt, denk er dan aan, dat het antwoord langs 'Google' nog onnozeler kan zijn. Echt bedankt voor uw hulp, en hopelijk weet iemand wat ik wel kan doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de laatste echte reactie was Hoe je probleem wél opgelost moet worden weet ik helaas niet. Maar ik weet wel dat je die antieke handleiding snel moet vergeten.

 

Dus heb ik nog altijd geen echte oplossing, met 'probleemoplossen' krijg ik uiteindelijk;

Ethernet heeft geen geldige IP-Configuratie      opgelost

maar die oplossing is telkens maar tijdelijk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.